کد خبر : 29462
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 4:14
-

گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان در مدت پنج سال اجرا می‌شود

گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان در مدت پنج سال اجرا می‌شود

استفاده از روش‌های نوین آبیاری به منظور صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از تبخیر ، طراحی و اجرا با استفاده از پیمانکاران رتبه یک (بومی) و مشارکت بهره برداران بومی را از برنامه ها و رویکردهای موسسه جهاد نصر در اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان

گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان در مدت پنج سال اجرا می‌شود

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: گام دوم طرح کشاورزی ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان معروف به طرح مقام معظم رهبری در صورت تامین منابع مالی در مدت پنج سال اجرا می شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا محمدجواد صالحی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز افزود:اعتبار مورد نیاز گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ، ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده و در صورت تخصیص سالانه ۱۵۰هزار میلیارد ریال در مدت پنج سال ، گام دوم این طرح ملی و زیربنایی به سرانجام نهایی می رسد.
وی گفت:مطالعات گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان در سطح ۲۵۵هزار هکتار شروع شده و امیدواریم به محض پایان مطالعات ، در نخستین مرحله بتوانیم کار نوسازی و تجهیز ۴۰هزار هکتار از اراضی کم بازده که شبکه های اصلی آبرسانی در آن بین ۳۰ تا ۷۰درصد اجرایی شده به محض ابلاغ برنامه و اعتبار ۴۵هزار میلیارد ریالی را شروع کنیم.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان خبر داد و افزود: خوشبختانه تخصیص آب از اواخر سال برای گام دوم این طرح پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: سازوکاری در این زمینه پیشنهاد شده است که در حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیران جهادکشاورزی و نیرو و رییس سازمان برنامه و بودجه، منابع مورد نیاز بررسی می شوند تا شاهد اجرای گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان باشیم.

 

 

استفاده از بهترین مشاوران و پیمانکاران برای گام دوم طرح
مدیرعامل موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی گفت: برای اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری از بهترین مشاوران و پیمانکاران بومی استفاده خواهد شد.
وی استفاده از روش‌های نوین آبیاری به منظور صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از تبخیر ، طراحی و اجرا با استفاده از پیمانکاران رتبه یک (بومی) و مشارکت بهره برداران بومی را از برنامه ها و رویکردهای موسسه جهاد نصر در اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان عنوان کرد.

تاکید رییس جمهوری برای اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری در دولت سیزدهم
صالحی نژاد گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به خوزستان بر اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری به عنوان یک مطالبه عمومی تاکید داشته از این رو این طرح به طور قطع در دولت سیزدهم به سرانجام خواهد رسید.
وی گفت: از تجارب اجرای گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری ، در گام دوم این طرح استفاده خواهد شد تا این طرح با استانداردها و کیفیت بهتری که متضمن حفظ سرمایه ملی کشور باشد اجرایی شود.
در گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان ، ۲۹۵هزار هکتار نوسازی و تجهیز شد و تولید محصولات کشاورزی در این اراضی ۳.۵میلیون تن افزایش یافت.
گام نخست این طرح در دی ماه ۱۳۹۲ با تخصیص ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی شتاب گرفت و در سال ۱۳۹۷ اراضی نوسازی شده تحویل بهره برداران شد.
ارزش زمین های نوسازی شده در طرح ۵۵۰هزار هکتاری چندین برابر شد و در برخی مناطق مرزی خوزستان مهاجرت معکوس شکل گرفت.
گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری در ۲۰شهرستان خوزستان با ۲۵۰هزار هکتار سطح اراضی و ۴۵هزار هکتار در چهار شهرستان استان ایلام اجرایی شد.
با اجرای کامل این طرح ۹میلیون تن به ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی خوزستان افزوده می‌شود.
قرار است اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری در مناطق شمال شرق خوزستان در اولویت قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل