کد خبر : 21825
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 9:52
-

کلاهبرداری با ترفند «کفش رایگان آدیداس»

کلاهبرداری با ترفند «کفش رایگان آدیداس»

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از ارسال لینک های جعلی خرید از سایت آدیداس به شهروندان خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به ارسال لینک‌های جعلی خرید از سایت آدیداس برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی گفت: شهروندان برای خرید هر نوع کالایی حتما به سایت‌های معتبر دارای Enamad مراجعه کرده واز تهیه کالا از فروشگاه‌های آنلاین فاقد نماد اعتماد الکترونیک خودداری کنند.

 

سرهنگ رامین پاشایی‌ در تشریح این خبر اظهار داشت:اخیراً پیامی حاوی «وعده کفش های رایگان آدیداس به مناسبت ۹۳ سالگی این شرکت»برای کاربران ارسال می شود که این پیام حاوی یک لینک مربوط به سایت جعلی آدیداس است.

 

 

وی‌ گفت: طبق بررسی ‌های به عمل آمده توسط کارشناسان فنی این پلیس مشخص شد که این سایت دارای گواهینامه‌ امنیتی معتبر نبوده و از پروتکل ناامن http به جای https استفاده می‌کند که برای وب سایت یک شرکت مشهور و بزرگ امری غیر عادی است.

 

پاشایی افزود : در آدرس URL سایت جعلی در کلمه adidas بجای حرف i ، عدد یک کوچک انگلیسی قرار دارد . با توجه به نتایج به دست آمده این یک صفحه‌ جعلی و احتمالا آلوده به بدافزار بوده و قربانی به علت استفاده از مرورگر های به روز نشده متوجه جعلی بودن آن نشده بر روی لینک، کلیک کرده و وارد سایت می‌شود.

 

معاون اجتماعی پلیس فتا بیان کرد : این صفحات جعلی به احتمال زیاد قربانی را عضو یک شبکه بات نتی نموده یا در پس ماجرا از منابع سیستم آن برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند و یا بدون اطلاع کاربر و به واسطه‌ تعاملی که با سایت برقرار کرده ، بدافزاری را برروی سیستم قربانی نصب کرده و اطلاعات آن را به سرقت می برند .

 

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندند تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری ها قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسcyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.