کد خبر : 28764
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 22:30
-

تسنیم

کرونا دلتا هنوز به استان خوزستان نرسیده است

کرونا دلتا هنوز به استان خوزستان نرسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ستاد جلسه کرونا با اشاره به کاهش ضوابط بهداشتی در استان گفت: هنوز کرونا دلتا به خوزستان نرسیده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ خوزستان این روزها سرنوشتی متفاوت از سایر استانها ندارد و کزونای که راه خود را پیدا کرده، به پیک پنحم رسیده است.
کرونایی که نه کشور ایران، بلکه همه دنیا را همچنان درگیر خود کرده است و سایر کشورها وضعیتی بهتر از ایران ندارند.همچنان ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی با وجود تزریق واکسن، جز ملزومات زندگی بشری است .

در کنار همه این مشقات کرونایی، گرمای طاقت فرسا و تنش برقی مردم خوزستان را بسیار در سختی قرار داده است.
اما امیدواری کم نیست، در کنار این سختی ها، واکسن برکت به خوزستان رسیده و رفته رفته بر میزان دریافت کنندگان واکسن افزوده می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در این باره گفت: افراد بالای ۶۵ سالی که تاکنون دوز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.
امراله مردانی اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کوو برکت برای عوامل اجرایی انتخابات به بهداشت شرق و غرب اهواز اختصاص یافته است که سهمیه مرکز بهداشت شرق اهواز ۶۰۰ دوز بود و تاکنون ۴۵۰ دوز آن تزریق شده است.
وی اظهار کرد: افراد بالای ۶۵ سال ساکن مناطق شرق اهواز که تاکنون دوز اول واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند روز شنبه با در دست داشتن کارت ملی، برای دریافت دوز اول واکسن مراجعه کنند.
این مقام مسئول افزود: این افراد برای دریافت واکسن می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۳ به پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شماره یک مرکز بهداشت شرق اهواز واقع در ملی راه، مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی شرکت ملی‌حفاری ایران روبه‌روی مجتمع تصویربرداری اکسین مراجعه کنند.
علی بویری فرماندار هندیجان با اشاره‌ به وضعیت قرمز شهر هندیجان اظهار داشت: در پی اعلام وضعیت قرمز در هندیجان جلسه ای فوق العاده در فرمانداری تشکیل شد و دستگاه های اجرایی که عضو ستاد کرونا هستند وظایفشان مشخص شد.

و ی افزود: همچنین مشاغل گروه یک تنها اجازه فعالیت خواهند داشت و سایر مشاغل گروه ۲، سه و چهار با محدودیت هایی که قانون پیش بینی کرده تعطیل هستند.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه کلیه مراسم های عروسی و عزاداری ممنوع است گفت: همچنین آرامستان های شهر تعطیل خواهد بود.

وی افزود: فعالیت دستگاه های اجرایی و ادارات، با یک سوم ظرفیت کارمندان است و به نهادها و دستگاه های اجرایی تاکید شده که از جلسات غیرضرور پرهیز کنند.
فرهاد ابول‌نژادیان درباره ورود کرونا دلتا به خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر سه شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند

وی افزود: در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن موارد ابتلا حدود ۶ درصد و موارد بستری ۹٫۲ درصد افزایش یافته اما موارد فوت ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به درگیری استان‌های همجوار و خیز پنجم بیماری در کشور، خوزستان نیز در معرض این خطر قرار دارد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در هفته گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان حدود ۲ درصد کاهش یافته است که اگر این مساله با این منوال ادامه یابد، قطعا خیز جدید بیماری در خوزستان رخ می‌دهد.

وی افزود: همکاران بهداشتی تلاش زیادی در مرزهای دریایی و زمینی برای جلوگیری از ورود سوش جدید از سایر کشورها به خوزستان انجام دادند اما نگرانی عمده ما از انتقال این سوش از داخل کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضروری بیان کرد: زمانی که بروز بیماری در یک استان بالا برود، امکان افزایش ابتلا در خانواده‌ها افزایش می‌یابد. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها رخ می‌دهد بنابراین باید از برگزاری دورهمی‌ها و ترددهای غیر ضروری پرهیز شود تا ویروس وارد منازل نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت بیمار بهبهانی مبتلا به کرونا که از استان سیستان و بلوچستان به خوزستان برگشته است، گفت: یک مرد ۴۰ ساله بهبهانی شاغل در سیستان و بلوچستان، در آن استان به کرونا مبتلا شد و خودش یک دستگاه آمبولانس اجاره می‌کند و به منزل خود بهبهان می‌رود اما پس از اینکه حال عمومی‌اش بد شده به بیمارستان مراجعه کرده است. با توجه به داشتن علائم تب و لرز و ابتلا در سیستان و بلوچستان، موضوع احتمال ابتلا به کرونای دلتا مطرح می‌شود اما هنوز تشخیص نهایی تایید نشده است.

وی افزود: نمونه‌های این فرد، شب گذشته به آزمایشگاه مرجع منطقه اهواز ارسال شده است و در صورتی که چنین موردی باشد باید برای تایید تشخیص به انستیتو پاستور نیز ارسال شود. تاکنون ابتلای تاییدشده به سوش جدید نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.