کد خبر : 29922
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 9:55
-

ویژه

چهارهزار و ۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود

چهارهزار و ۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود
تاکنون بیش از سه هزار عنوان کتاب در خوزستان پیرامون دفاع مقدس ثبت شده و به صورت کد و شماره موجود است؛ همچنین برخی کتاب ها به صورت صوتی در استودیو ضبط شده است.

چهارهزار و ۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود

شبکه خبری خوزستان | مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: چهار هزار و ۷۰۰ برنامه توسط این بنیاد در هفته مقدس امسال در خوزستان برگزار می‌شود.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا سردار عبدالرضا حاجتی دیروز شنبه در نشست خبری در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه از این تعداد در حوزه  فضای مجازی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این برنامه ها از ۲۹ شهریور با دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود گفت: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت افتخار آفرین دفاع مقدس ۳۰ شهریور در کل کشور انجام می‌شود که سهمیه خوزستان ۲۰ هزار نفر و ۲۵۰ نفر است،و به بنیاد شهید، سپاه، ارتش، ناجا، جهاد کشاورزی، وزارت دفاع، اساتید دانشگاه و ارشاد سهمیه داده شد تا در این روز از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تجلیل شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در این هفته همایش تجلیل از نام آوران پل بعثت برگزار می‌شود و در آن از افرادی که برای ساخت این پل، بر روی رودخانه اروند رود، پنج هزار لوله ۵۶ اینچ را به آبادان و خرمشهر انتقال دادند تجلیل می‌شود.

 

وی به تجلیل از ۴۱ نویسنده برتر دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تجلیل از ۶۰ استاد دانشگاه درس دفاع مقدس، رونمایی از تندیس شهید سبحانی، رونمایی از مزار شهید علی هاشمی، تجلیل از ۴۱ قهرمان ورزشی ملی و بین‌المللی، برگزاری شب شعر، و رونمایی از ۴۱ کتاب دفاع مقدس انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار عنوان کتاب در خوزستان پیرامون دفاع مقدس ثبت شده و به صورت کد و شماره موجود است؛ همچنین برخی کتاب ها به صورت صوتی در استودیو ضبط شده است.

 

نام گذاری ۴۱ نخل به نام شهدای جاویدالاثر در اهواز

حاجتی ادامه داد: با همکاری هشت منطقه شهرداری اهواز، ۴۱ نخل در خیابان سلمان فارسی به نام ۴۱ شهید جاوید الاثر نام گذاری خواهد شد؛ همچنین ۴۱ عکس شهید توسط شهرداری بر روی سنگ مرمر چاپ خواهد شد و درب منازل این شهیدان به عنوان آبروی محله نصب می‌شود.

 

وی نقش زنان را در دوران دفاع مقدس تعیین کننده دانست و بیان کرد: در این هفته نمایشگاه زن در رختشورخانه در اهواز برگزار خواهد شد و نیز ۲ خیابان اهواز به نام زنان شهیده نامگذاری خواهد شد.

 

وی از بازگشایی پارک بانوان اهواز در این هفته خبر داد و افزود: این پارک افتتاح شده بود اما فعال نبود که با حضور ۴۱ مادر شهید بازگشایی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: ۴۱ سند دفاع مقدس که متعلق به قرارگاه سری نصرت است و برای نخستین بار در حوزه اسناد به دست فرماندهان دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

 

حاجتی ادامه داد: در حوزه مراکز صدا و سیما خوزستان و آبادان ۷۲۰ برنامه را رونمایی خواهیم کرد که ۴۰۰ برنامه متعلق به مرکز اهواز و ۳۲۰ برنامه متعلق به مرکز آبادان است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس افزود: آیین تشییع پیکر شهید به صورت پیاده روی اربعین از محل دادسرای نظامی استان تا پادگان شهید محمودوند توسط کارکنان، قضات و مدیران عالی این دستگاه برگزار خواهد شد.

 

وی از برگزاری ۲ جشنواره در خوزستان خبر داد و گفت: جشنواره رسام که در حوزه های فیلم کوتاه، مستند، نماهنگ، انیمیشن و ۱۸۰ ثانیه ای است که مقرر است دبیرخانه این جشنواره به خوزستان منتقل شود و جشنواره دیگر به نام فانوس است که در ۲۴ شاخه هنری از جمله حوزه موسیقی برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما هیچ گونه هویتی جز دفاع مقدس نداریم، بیان کرد: دفاع مقدس هویت ملی ما است و خوزستان پایتخت آن است.

 

ما مقتدریم شعار هفته دفاع مقدس امسال

 

حاجتی با بیان اینکه این بنیاد باید به حوزه‌های آهنگ سازی، موسیقی و تئاتر ورود کند، گفت: باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس با زبانی که جوانان از آن لذت می‌برند، منتقل شود.

 

وی افزود: شعار امسال هفته دفاع مقدس،” ما مقتدریم” است، و در این راستا ۲۹ ستاد در ۲۹ شهرستان استان با مسوولیت فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه راه اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: در کلیه ادارات کل در اهواز ستاد هفته دفاع مقدس راه اندازی شده است.

 

برنامه‌های هفته دفاع مقدس با همکاری ۲۵ دستگاه انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل