کد خبر : 21149
تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1399 - 13:06
-

پروتکل‌های بهداشتی در گمرک چذابه تشدید می‌شود

پروتکل‌های بهداشتی در گمرک چذابه تشدید می‌شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ مدیر گمرک چذابه گفت: برای تداوم فعالیت اقتصادی از مرز چذابه و حفظ جان پرسنل و افراد در مقابل کرونا، اعمال پروتکل‌های بهداشتی تشدید پیدا می‌کند. حسن غیبی اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش مواجهه با کرونا و قطع زنجیره ابتلا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

مدیر گمرک چذابه گفت: برای تداوم فعالیت اقتصادی از مرز چذابه و حفظ جان پرسنل و افراد در مقابل کرونا، اعمال پروتکل‌های بهداشتی تشدید پیدا می‌کند.

حسن غیبی اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش مواجهه با کرونا و قطع زنجیره ابتلا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی افزود: حفظ سلامت نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مواجهات، متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت اقتصادی و صنایع در نظر گرفته شود.

مدیر گمرک چذابه تصریح کرد: کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن همراه، شبکه های اجتماعی و ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات، مواجهه افراد در حداقل زمان ممکن و فاصله یک تا دو متری، اجتناب از تماس افراد با یکدیگر مانند دست دادن، اجتناب از تجمع پرسنل در پایانه، اجتناب از تجمع مسافران در تمامی قسمت‌ها و شستشوی دست‌ها به صورت مکرر به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون از جمله اقدامات درنظر گرفته شده برای پرسنل گمرک چذابه در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

غیبی ادامه داد: غربالگری شاغلان در همه‌گیری کرونا، مراقبت از گروه های آسیب پذیر مانند بیماری زمینه‌ای بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماران تنفسی یا بیماران نقض ایمنی مثل سرطانی‌ها و بیماران پیوند اعضاء، انجام اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار و همچنین بازتوانی در شاغلان با سابقه کرونا از دیگر اقدامات درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: توزیع بروشور آموزشی و توزیع در گمرک مرزی شلمچه، نصب پوسترهای آموزشی و همچنین نصب بنر و بنراستندهای آموزشی (راه‌های پیشگیری و مقابله ویروس کرونا) از جمله اقداماتی هستند که در راستای آموزش پرسنل و ارباب رجوع انجام شده است.

مدیر گمرک مرزی چذابه بیان کرد: تأمین الکل به منظور ضدعفونی کردن گمرک مرزی چذابه، ضدعفونی کردن مستمر مرز با الکل، تأمین الکل، ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش برای پرسنل از دیگر اقدامات انجام شده است.

غیبی گفت: در سالن مسافری پایانه مرزی چذابه نیز اداره بهداشت مستقر و از مسافران ورودی میزان تب و اکسیژن خون آنها را اندازه‌گیری و در صورت مشاهده علائم بیماری از ورود آنها به کشور جلوگیری می‌کند.

وی در پایان از تمام تاجران و صادرکنندگانی که به مرز چذابه در تردد هستند خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و با احترام به فاصله گذاری اجتماعی فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.