کد خبر : 7132
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398 - 20:42
-

پرداخت خسارت سیل ۹۸ کشاورزان خوزستان در سراب وعده های جهاد کشاورزی !

پرداخت خسارت سیل ۹۸ کشاورزان خوزستان در سراب وعده های جهاد کشاورزی !

شبکه خبری خوزستان// با وجود گذشت بیش از هفت ماه از واقعه سیل بهار امسال در خوزستان و تخریب بخش زیادی از مزارع کشاورزان، علیرغم تأکید مسئولین کشوری مبنی بر پرداخت سریع خسارت، بسیاری از کشاورزان آسیب دیده همچنان چشم انتظار تحقق این وعده هایند! به گزارش شبکه خبری خوزستان، بسیاری از کشاورزان منطقه شعیبیه،

شبکه خبری خوزستان// با وجود گذشت بیش از هفت ماه از واقعه سیل بهار امسال در خوزستان و تخریب بخش زیادی از مزارع کشاورزان، علیرغم تأکید مسئولین کشوری مبنی بر پرداخت سریع خسارت، بسیاری از کشاورزان آسیب دیده همچنان چشم انتظار تحقق این وعده هایند!

به گزارش شبکه خبری خوزستان، بسیاری از کشاورزان منطقه شعیبیه، کشاورزان بخش شاوور، از حاشیه غربی دز ( میناو ) تا کرانه های غربی و شرقی کرخه که بیشترین درصد خسارت زراعی، مسکونی و زیرساختی را در جریان سیل متحمل شده اند، تاکنون هیچ خسارتی دریافت ننموده اند. این درحالی است که خسارت سیل فروردین امسال زمانی رخ داد که این کشاورزان درصدد آماده سازی مقدمات برداشت محصول خود بوده اند و افزون بر آن، از فصل زراعی ماقبل این حادثه ( کشت تابستانه ۹۷ ) با اعلام ممنوعیت کشت، از هرگونه برداشت محروم مانده بودند. این بدان معناست که کشاورزان در اوایل سال جاری تمام امید تأدیه بدهی ها و تأمین درآمد خانوارهای خود را در محصول بهاره می دیدند!

بخشی از فداکاری ها و ایستادگی کشاورزان و اهالی مناطق مختلف بر روی سیل بندها که با دستان خالی رقم خورد و در سطح گسترده ای انتشار یافت گویای این بود که آنها با تمام قوا از تمامی مایملک خود دفاع می کردند، امّا افسوس که سیلاب تمام مایملک شان را شبانه شست و با خود برد. اکنون هفتمین ماه نیز از وعده وزارت جهاد کشاورزی جهت جبران خسارت سیل کشاورزان گذشت و بسیاری از آنها هیچگونه خسارتی در این خصوص دریافت نکرده اند. علاوه بر این شکستگی های متعدد و تخریب ساده ترین راه های ارتباطی آنان نیز همچنان بازسازی و تکمیل نشده است. زیر ساخت ها، انهار، تجهیزات پایپینگ و فونداسیون موتور پمپ ها نیز دچار خسارت های فراوان گشت که این موضوع نیز از نظر کارشناسان برآورد خسارت مغفول ماند یا کم اهمیت جلوه نمود!

از این رو انتظار می رود که اداره کل جهاد کشاورزی استان خوزستان نسبت به این همه تاخیر در پرداخت خسارت ها گزارش مستند خود را بر اساس اصل شفافیت به اطلاع عموم، بویژه کشاورزان نجیب امّا محروم و زیان دیده خوزستان ارائه نماید.

گزارشی از امین کعبی نیا

  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.