کد خبر : 26823
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 20:21
-

ویژه | گزارش کامل اولین حضور استاندار در لالی / از دیدار با مردم معترض تا بازدید از طرح های ناتمام کشاورزی در لالی + تصاویر

ویژه | گزارش کامل اولین حضور استاندار در لالی / از دیدار با مردم معترض تا بازدید از طرح های ناتمام کشاورزی در لالی + تصاویر

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از لالی نیوز استاندار خوزستان در اولین حضور خود در شهرستان لالی امروز به همراه جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی با حضور در لالی به بررسی مهمترین مشکلات و مسائل شهر پرداخت. قاسم سلیمانی دشتکی که پیش از لالی به همراه علیرضا ورناصری در اندیکا حضور

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از لالی نیوز استاندار خوزستان در اولین حضور خود در شهرستان لالی امروز به همراه جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی با حضور در لالی به بررسی مهمترین مشکلات و مسائل شهر پرداخت.

قاسم سلیمانی دشتکی که پیش از لالی به همراه علیرضا ورناصری در اندیکا حضور پیدا کرده بود در ابتدای برنامه خود با حضور در ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به دشت هارکله آخرین وضعیت آن را بررسی و پس از آن از یک بازدید سریع و گذری هم از ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به دشت لالی داشت .

وی در ادامه جهت رسیدگی به مشکلات شهرستان و شرکت در جلسه برنامه ریزی در محل فرمانداری لالی حضور پیدا کرده که با انبوه مردم و کارکنان معترض روبه رو شده به نحوی که ابتدا به سخنان یکی از معترضین گوش داده و در جواب وی سخنانی کوتاه مطرح کرد .

این حجم از اعتراض ها که در نوع خود بی سابقه بود به نحوی صورت گرفت که محوطه ی حیاط فرمانداری لالی مملو از جمعیت شده بود و با کنترل نیروهای انتظامی این جمعیت متفرق شد که پس از آن جلسه در سالن فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه فرماندار ، امام جمعه و نماینده در سخنانی به بیان مهمترین مشکلات و معضلات شهرستان پرداخته که از آن جمله مشکل آب شرب مردم در شهر و پروژه رها شده آن ، بلاتکلیفی احداث سد تراز و طرح آبیاری دشت لالی و هارکله ، اوضاع نامناسب مبلمان شهری و آسفالت خیابان ها ، حقوق معوقه ی کاکنان شهرداری ، موضوع جاده لالی به الیگودرز ، حق السهم شهرستان از درآمد ناشی از آلاینده های نفتی ، وضعیت نامناسب اشتغال ، فرسوده بودن شبکه آب شهری ، ضرورت گازرسانی به روستاها ، مشکلات جاده های مواصلاتی و روستایی ، عدم امکان بهره مندی از ظرفیت های فراوان دریاچه های اطراف شهر ، نادیده گرفتن ظرفیت های اشتغالزایی و افزایش آمار بیکاران و سهم پایین لالی از آزادراه های بین شهری مهمترین نکات مطرح شده از سوی گودرز ترکی زاده ، حجت الاسلام گرمسیری و علیرضا ورناصری بود .

این جلسه در جهت پیگیری مصوبات جلسه گذشته با حضور استاندار خوزستان و سایر مدیران کل در حالی برگزار شد که قاسم سلیمانی استاندار خوزستان به همراه معاونین ،رضایی مدیر کل راه و شهرسازی،رحیم فلاح زاده مدیرکل مخابرات،فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان،عبداله ابول پور مدیرعامل شرکت گاز خوزستان و صادق حقیقی پور مدیر کل آبفا استان خوزستان و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی در آن حاضر بودند .

مصوباتی که استاندار خوزستان در انتهای سخنان خود به پیگیری و الزام دستگاه های مختلف بر انجام آنان تاکید داشت به شرح زیر می باشد .

۱٫تکمیل دو مدرسه شهید نادر جمالپور و شهید منوچهر حاجی پور تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید
۲٫پیگیری جهت تخصیص اعتبار برای نعریض و چهار خطه کردن جاده لالی به مسجدسلیمان
۳٫احداث پل جدید رودخانه شور در محور لالی به اندیکا و نرسیده به پل فلزی تا پایان سال
۴٫آسفالت و بهسازی ورودی شهر لالی تا پایان سال
۵٫اجرای ۳۰ کیلومتر روکش آفالت راه روستایی تا پایان تیرماه
۶٫پیگیری و تخصیص اعتبار جهت اجرای خطوط فرعی شبکه آب رسانی به دشت هارکله
۷٫پیگیری اعتبار جهت تکمیل خطوط انتقال آب شرب از بخش حتی به شهر تا قبل از زمستان
۸٫تعیین تکلیف وضعیت جاده لالی به الیگودرز
۹٫افزودن نام شهرستان لالی به شهرهایی که از حق آلایندگی شرکت نفت اعتباراتی دریافت می کند
۱۰٫بازدید تیم فنی آب و فاضلاب استان و طراحی شبکه آب شهری و فاضلاب جهت تخصیص و توزع اعتبار در راستای بهسازی شبکه فرسوده آب شهر
۱۱٫اجرای ۱۸۴ کیلومتر پروژه گازرسانی به روستاهای بخش حتی و دهستان سادات
۱۲٫اخذ مجوزات لازم به منظور امکان پرورش ماهی در دریاچه سد گتوند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.