کد خبر : 23182
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 20:37
-

ویژه و مهم | گلایه شدید یک فعال اجتماعی از مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان

ویژه و مهم | گلایه شدید یک فعال اجتماعی از مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان

– ساختمان ۳طبقه تأمین اجتماعی شهرســتان مسجدســلیمان کــه درهفدهــم تیرماه ســال گذشــته براثر زمیــن لرزه ۵/۷ ریشــتری ازجمله اماکنی بود که از سوی کارشناسان مربوطه غیر قابل استفاده اعلام شد، از آن تاریخ تا کنون در خصوص مرمت و بازسازی این ساختمان اقدامی جز تخریب دیوارهای آن از سوی پیمانکار صورت نگرفته است!!    

– ساختمان ۳طبقه تأمین اجتماعی شهرســتان مسجدســلیمان کــه درهفدهــم تیرماه ســال گذشــته براثر زمیــن لرزه ۵/۷ ریشــتری ازجمله اماکنی بود که از سوی کارشناسان مربوطه غیر قابل استفاده اعلام شد، از آن تاریخ تا کنون در خصوص مرمت و بازسازی این ساختمان اقدامی جز تخریب دیوارهای آن از سوی پیمانکار صورت نگرفته است!!

 

 

 

از طرفی از مردم می خواهیم برای قطع زنجیره ویروس در مراسمات عزا و شادی شرکت نکنند، مردم را توصیه به رعایت نکات بهداشتی می کنیم اما از اینطرف شاهد هستیم شهروندان برای انجام برخی از امور اداری خود باید در اماکن و شرایطی حاضر شوند که احتمال بیمار شدن آنها بسیار بالا است.

 

پرسنل این سازمان به منظور ادامه خدمات خود به شهروندان به این امید که نهایتا ظرف مدت کوتاهی مکان مناسبی برای ادامه خدمات این سازمان از سوی مسئولان بالا دست خود برایشان در نظر گرفته شود به ناچار در یک شرایط اضطراری در محل پارکنیگ مستقر شدند.

 

اگر چه این اقدام مدیر شهرستان جای تشکر دارد اما با شرایط فعلی و در کمین بودن بیماری منحوس کرونا این مکان مناسب خدمت رسانی نیست.

 

پرسنل این اداره اکنون نزدیک به یک سال و اندی است در بدترین شرایط خصوصا از زمان شیوع بیماری کرونا در حال خدمت رسانی هستند.

 

وضعیت موجود شایسته و زیبنده این سازمان عریض و طویل نیست.اداره تامین اجتماعی بواسطه نوع خدمات خود روزانه بیش از۵۰۰ نفرارباب رجوع دارد که شــامل کارگــران، مســتمری بگیــران وپیمانکاران و ….. می باشد و میشود گفت رتبه اول در مراجعات مردمی را دارد.

 

متاسفانه علی رغم اینکه چندین بار مشکل مذکور در شهرستان مسجدسلیمان رسانه ای شده است، گویا گوش شنوایی نیست.

 

آقای مدیر کل بدون کمترین احساس مسئولیتی در مقابل سلامتی پرسنل خود در این شهرستان، جان شهروندان مسجدسلیمانی را به بازی گرفته است، آیا خود جناب مدیر کل حاضر میشوند در یک همچون فضایی آنهم در این شرایط بحرانی شیوع بیمار کرونا مستقر شود؟؟

 

شهروندان گلایه ای به حق از مسئولان دوست داشتنی شهرستان دارند: چطور بارها شده است درب مغازه ای که شاید در طول روز پنجاه نفر آنهم نه به صورت متمرکز و همزمان به دلیلی که نکات مربوط به پیشگیری را رعایت نکرده است پلمپ کرده ایم اما تا کنون نسبت به برخورد و پلمپ اماکن پرخطری مانند اداره تامین اجتماعی مسجدسلیمان اقدامی عملی صورت نگرفته است؟؟

 

با تمام تلاشی که پرسنل و ریاست این اداره به میدان آورده اند رعایت فاصله اجتماعی برای ارباب رجوع بی معناست هیچ تضمینی برای امنیت جانی بیمه شدگان و خود کارمندان وجود ندارد. در برخی از ساعات پیک بیش از صد نفر در این پارکنیگ حضور دارند.

 

چندی پیش فرماندار مسجدسلیمان نیز با اعلام این مطلب که ساختمان فعلی تأمین اجتماعی در وضعیت بســیار پرخطر و نامطلوبی به ســر می برد، افزود: بیش از ۱۰ بار با ســازمان

تأمین اجتماعی کشــور مکاتبه وحتی تلفنی وضعیت اســفبار این شــعبه را گوشــزد کردیم اما متأســفانه به دلایل نامعلوم تاکنــون اقدامی صورت نگرفته اســت.

 

حال از فرماندار انتظار می رود با توجه به خطر افتادن سلامت مردم و پرسنل این اداره هر چه سریعتر دستور پلمپ این تامین اجتناعی شعبه مسجدسلیمان را صادر نمایند.

 

ریاست شبکه بهداشت و درمان اعلام کرده اند ؛ چندین بار به این اداره اخطار داده ایم.

 

بنظر میرسد پُلمپ کردن ساختمان موجود تا تعیین تکلیف بهتر از به خطر افتادن جان مردمی است که بخاطر بی تفاوتی یک مدیر کل آنان به دام و کام مرگ (مبتلا شدن به کرونا) دعوت اجباری شده اند.

 

در اقدامی عجیب تر شنیده شده است مسئولان تامین اجتماعی استان در صدد هستند چند آپارتمان از مجتمع همجوار که در حال حاضر در اختیار کارکنان این سازمان است را تخیله و ارائه خدمات در آنجا صورت پذیرد که درصورت اجرایی شدن این تصمیم نه تنها کمکی به مردم نخواهد شد بلکه مردم را از چاله به چاه خواهند انداخت.

 

آقایان مسئول آیا فکر نمی کنید بیش از حد رعایت حال مدیر کل سازمان تامین اجتماعی را کرده اید، اکنون باید بخاطر مردم آن کاری را بکنید که باید ۱۶ماه پیش می کردید؟؟

 

آقای مدیر کل، سازمانی با این شرح وظایف نمونه مصداق این ضرب المثل است که : هرچه بگندد نمکش می زنند وای به حال روزی که بگندد نمک.

 

امیدواریم گوش شنوایی برای شنیدن در این سازمان باشد و هرچه سریعتر اقدام به اجاره محلی برای ادامه خدمات در شهرستان مسجدسلیمان در نظر گرفته شود و کار بازسازی ساختمان موجود به صورت اصولی از سر گرفته شود.

 

از جناب نماینده تلاشگرمان انتظار پیگیری و برخورد با مدیر کل خاطی در سطوح عالیه این سازمان را داریم.

 

به نظر می رسد و شایسته و بجاست است که دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم بر این موضوع ورود کند و در صورت امکان ساختمان فعلی را پلمپ کنند.

 

ریاست شبکه بهداشت و درمان باید از اول شیوع کرونا اجازه فعالیت به اداره مذکور در مکانی با این مشخصات را نمی داد.

 

قول و قرار مدیر کل بحران هم که چهار ماه پیش از این محل بازدید داشت همچنان روی زمین مانده است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.