کد خبر : 30202
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 6:16
-

اخبار امیدیه

ویژه | سطح سبز مزارع کنجد امیدیه به ۶۵۰ هکتار رسید 

ویژه | سطح سبز مزارع کنجد امیدیه به ۶۵۰ هکتار رسید 
برای مقابله با کم آبی کشت این دانه روغنی به کشاورزان منطقه پیشنهاد شد و چون امیدیه یکی از شهرستان‌هایی است که با بحران کم آبی روبرو می باشد بدین جهت ترغیب و تشویق کشاورزان این شهرستان به کشت جایگزین و کم آب بر کنجد توصیه گردید.

 

 

شبکه خبری خوزستان | مدیرجهادکشاورزی امیدیه خبرداد: سطح سبز مزارع کنجد امیدیه به ۶۵۰ هکتار رسید.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه در گفتگوی با خبرنگار ما گفت : سطح سبز مزارع کنجد در شهرستان امیدیه به ۶۵۰ هکتار رسید.

 

وی افزود : برای مقابله با کم آبی کشت این دانه روغنی به کشاورزان منطقه پیشنهاد شد و چون امیدیه یکی از شهرستان‌هایی است که با بحران کم آبی روبرو می باشد بدین جهت ترغیب و تشویق کشاورزان این شهرستان به کشت جایگزین و کم آب بر کنجد توصیه گردید.

 

علوی فرد ادامه داد : این گیاه در گروه دانه های روغنی و صنعتی می باشد و جایگاه ویژه ای در میان گیاهان داروئی نیز به خود اختصاص داده است. گیاه کنجد نسبت به کم آبی تحمل بیشتری داشته و به دلیل مقاومت در برابر گرما و خشکی از گیاهان مقاوم به شرایط آب و هوایی منطقه جهت توسعه کشت تابستانه می باشد.

 

علوی فرد در پایان اظهار داشت : پیش بینی می شود که به طور متوسط ۱تن در هکتار عملکرد برای این سطح برداشت صورت گیرد و امسال بیش از  ۶۵۰ تن دانه روغنی کنجد روانه بازار مصرف شود.

 

 

خبرنگار ناصرحکیمی

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل