کد خبر : 8560
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 11:25
-

واکنش عضو شورای شهر به آبگرفتگی شدید در شهر اهواز / حقیقتا جوابی برای مردم نداشتیم و عملا مستأصل بودیم

واکنش عضو شورای شهر به آبگرفتگی شدید در شهر اهواز / حقیقتا جوابی برای مردم نداشتیم و عملا مستأصل بودیم

واکنش عضو شورای شهر به آبگرفتگی شدید در شهر اهواز / حقیقتا جوابی برای مردم نداشتیم و عملا مستأصل بودیم رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز‌ با اشاره به موضوع آبگرفتگی در پی بارندگی در اهواز گفت: حقیقتا ما جوابی برای مردم نداشتیم و عملا مستأصل بودیم و کار خاصی از دست ما برنمی‌آمد.

واکنش عضو شورای شهر به آبگرفتگی شدید در شهر اهواز / حقیقتا جوابی برای مردم نداشتیم و عملا مستأصل بودیم

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز‌ با اشاره به موضوع آبگرفتگی در پی بارندگی در اهواز گفت: حقیقتا ما جوابی برای مردم نداشتیم و عملا مستأصل بودیم و کار خاصی از دست ما برنمی‌آمد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم؛ محمدجعفر فلسفی در جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به موضوع آبگرفتگی در پی بارندگی در اهواز اظهار داشت: بارندگی اخیر خیلی از حقایق و مشکلات شهر را نشان داد و مسئولیت ما را نسبت به رنج و دردی که مردم با آن مواجه شدند سنگین‌تر کرد، حقیقتا ما جوابی برای مردم نداشتیم و عملا مستأصل بودیم و کار خاصی از دست ما برنمی‌آمد.

وی بین اینکه استفاده از تعبیر غافل‌گیری برای مدیریت شهری قابل قبول نیست، افزود: از قبل هشدارهایی در مورد بارش سنگین داده شده بود و در ستاد بحران تمهیداتی اندیشیده بودند. اگر می دانستیم بارش ۵۰ – ۶۰ میلی‌متری باعث سرازیری آب به منازل مسکونی شهروندان می‌شود، باید هشدارهای لازم را بدهیم و آمادگی داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: اما نکته ای که وجود دارد این است که قاعدتا ما باید سناریوهای مختلفی برای مواجه با باران در شهر داشته باشیم، برنامه‌ریزی و اقدام برای ۲۰ میلی متر با ۸۰ میلی متر تفاوت دارد، حتی بازه زمانی بارش هم باید مدنظر قرار بگیرد و بر آن اساس اقدام و شرایط مدیریت شود.
فلسفی بیان کرد: ما فقط اقدام به تعطیلی مدارس کردیم، در حالی که می‌توانستیم به مردم هشدار بدهیم که کدام مناطق در معرض آسیب هستند و کاری هم از دست ما بر نمی‌آید تا حداقل خود مردم فکری کنند.

وی با انتقاد جدی به عدم دعوت از اعضای شورای شهر در جلسات تصمیم گیری مهم شهری بیان داشت: اگر از شورا انتظاری ندارند و ما نقشی در تصمیم‌سازی‌ها نداریم صراحتا اعلام کنند که ما هم به مردم بگوییم تا از ما انتظاری نداشته باشند. این در حالی است که هفته گذشته یکی از اعضای شورا پیگیری جدی در خصوص مشکلات فاضلاب داشتند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که مشاورین شهرداری و آبفا باید به یک توافق مشترک برسند و این حرکت نیاز به حمایت دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه از برگزاری همایش مناسب سازی معابر شهری در روز پنجشنبه ۲۸ آذر خبر داد و گفت: در بررسی‌های به عمل آمده و در دیدار با معلولین متوجه شدیم اهواز نسبت به برخی کلان شهرها نظیر مشهد و شیراز در موضوع مناسب سازی فضای شهری خیلی موفق عمل نکرده است.

فلسفی با بیان اینکه تجربه سایر شهرها تشکیل ستاد مناسب سازی به ریاست شهردار است افزود: قانون حمایت از معلولین قانونی شفاف و قوی است که تکالیفی را متوجه شهرداری کرده به گونه ای که عدم تمکین به آن می‌تواند تخلف محسوب شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جا به جایی میدان میوه و تره بار الغدیر بیان کرد: اخیرا شاهد انتشار گزارشی در رسانه ها مبنی بر تعیین ضرب العجل برای انتقال میدان میوه و تره بار الغدیر به محل جدید در شیبان از سوی دادستان هستیم که علت این اقدام رفع انحصار طلبی عنوان شده است.

فلسفی تصریح کرد: آیا تعطیلی الغدیر برای رونق دادن به محلی دیگر ایجاد انحصار برای کسانی دیگر نیست؟

وی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر در الغدیر غرفه دارند بیان داشت: چرا اجازه نمی دهند دو مجموعه مجزا کار کنند و رقابت شکل بگیرد، چه بسا در کاهش قیمت ها هم تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه خیلی ها به این نتیجه رسیده اند که برخی مسائل در استان ما لاینحل است، تصریح کرد: از این تریبون به عنوان یک عضو شورا از رئیس قوه قضاییه استمداد می طلبم که به این مسئله ورود کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص اتمام ظرفیت آرامستان این شهر گفت: آرامستان اهواز نهایتا تا ۴ ماه دیگر ظرفیتش تکمیل می شود و باید به فکر تهیه زمین و آماده سازی آن باشیم، اگر دولت زمینی دارد در اختیار قرار بدهد در غیر اینصورت شهرداری اقدام به خرید زمینی مناسب کند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل