کد خبر : 14671
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 فروردین 1399 - 20:22
-

واکنش برحی کاربران رسانه‌های اجتماعی به خبر انتصاب نجاتی به عنوان فرماندار ماهشهر

واکنش برحی کاربران رسانه‌های اجتماعی به خبر انتصاب نجاتی به عنوان فرماندار ماهشهر

👥 واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی به خبر انتصاب نجاتی به عنوان فرماندار ماهشهر؛ 🌐 *بندرماهشهر؛ شهرستان اقتصادی‌، نه‌امنیتی‌* 🔸 صبح امروز ۲۸ فروردین ۹۹، پایگاه خبری ایفاد‌ از احتمال انتصاب رضا نجاتی مدیرکل سابق امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان به عنوان فرماندار بندرماهشهر خبر‌ داد. انتشار این‌خبر از همان دقایق نخست واکنش شدید فعالین اجتماعی

👥 واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی به خبر انتصاب نجاتی به عنوان فرماندار ماهشهر؛

🌐 *بندرماهشهر؛ شهرستان اقتصادی‌، نه‌امنیتی‌*

🔸 صبح امروز ۲۸ فروردین ۹۹، پایگاه خبری ایفاد‌ از احتمال انتصاب رضا نجاتی مدیرکل سابق امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان به عنوان فرماندار بندرماهشهر خبر‌ داد.
انتشار این‌خبر از همان دقایق نخست واکنش شدید فعالین اجتماعی و کاربران‌ فضای مجازی را درپی داشت.

🔹 اغلب فعالین حوزه شهری‌ در این شهرستان که شامل دو بخش (بندرماهشهر‌ و بندرامام خمینی) می‌باشد، معتقدند با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی این‌ شهرستان در حوزه‌های بندری، نفت و پتروشیمی‌، انتصاب شخصی‌ که بالاترین مسئولیت‌ش امنیتی و انتظامی بوده باز هم درب را بر همان پاشنه چندساله اخیر دوران‌ شریعتی می‌چرخاند و این شهرستان را از وجود ظرفیت‌های اقتصادی در توسعه‌ مناطق‌ نیازمند، محروم خواهد کرد.

🔸 بندرماهشهر شهرستانی با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در شمالی‌ترین نقطه خلیج فارس و دارا بودن ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و بندری و انبار بزرگ‌ صادرات نفتی‌ از جمله غنی‌ترین و استراتژیک‌ترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود.
درآمد تنها یکی از مناطق ویژه این شهرستان (منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی) در یک سال بیش از ۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود درحالیکه بودجه یک سال اداره کشور‌هایی‌ مانند افغانستان و تاجیکستان‌ کمتر از میزان‌ ثروت تولید شده در این شهرستان است.

🔹 بندرماهشهر پس از اهواز (مرکز استان خوزستان) بیشترین جمعیت حاشیه نشین استان خوزستان را به خود اختصاص داده است. استان خوزستان با حدود یک‌میلیون حاشیه نشین بیش از جمعیت ۵ استان کشور زندگی‌ حاشیه‌نشینی را داراست که دستکاری‌های انسانی‌ در محیط‌ زیست‌، مهاجرت‌های پی‌درپی‌ در پی‌ جنگ،‌ اشتغال و کم‌آبی رودخانه‌ها و کوچ‌ روستاییان‌ می‌تواند از جمله اساسی‌ترین علل آن باشد.

🔸 نام بندرماهشهر در پائیز سال گذشته و اعتراضات آبان‌ماه بیش از هر زمان دیگر بر سر زبان‌ها افتاد‌. اعتراضاتی که بسیاری از کارشناسان‌ علت آن را محرومیت و تبعیض در کنار ثروت‌ و صنایع عظیم می‌دانستند.
بیشترین استخدام و تولید شغل در طول یکسال‌ در این شهرستان رقم‌ می‌خورد و جوانان این شهرستان با نرخ بیکاری دو رقمی دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند.

🔹 گفته‌ می‌شود غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از محسن بیرانوند فرماندار فعلی بندرماهشهر رضایت آنچنانی‌ نداشته و درپی‌ عملکرد‌ نه‌چندان‌ موفق‌ این فرماندار در مقابله با مشکلات از جمله بیماری کووید‌۱۹ تصمیم به تغییر در فرمانداری این شهر گرفته است.

🔸 البته برخی هم در فضای مجازی اعتقاد‌ دارند این تصمیم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از‌ جنس تغییرات‌ شتابزده‌ مقتدایی‌ استاندار پیشین‌ قبل از آغاز بکار نمایندگان جدید مجلس است که منجر به برکناری‌اش از عمارت خیابان‌ فلسطین شد.

🔹 اما آنچه که همه صاحبین‌ نظر بر آن اعتقاد دارند، اداره شهرستان بندرماهشهر توسط مدیرانی‌ با دانش‌ اقتصادی برای بکارگیری‌ ظرفیت‌های موجود در رفع محرومیت و توجه‌ به مناطق کم برخوردار برای جلوگیری از اتفاقاتی‌ از جنس آبان‌ ۹۸ می‌باشد و “نه” نگاه امنیتی و سیاسی به موضوعات و مطالبات مردم محروم‌ این شهرستان‌ مهم در جنوب استان خوزستان‌.عصرجنوب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.