کد خبر : 18520
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 21:05
-

همایش شعر “لبیک یا لبنان” با حضور شاعران استانی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود

همایش شعر “لبیک یا لبنان” با حضور شاعران استانی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برای حمایت و همدردی با مردم لبنان و بویژه حزب الله لبنان که در سیل ۹۸ کمک‌های زیادی به خوزستان داشتند، همایش شعر “لبیک یا لبنان” از سوی ارشاد خوزستان برگزار می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به همراه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برای حمایت و همدردی با مردم لبنان و بویژه حزب الله لبنان که در سیل ۹۸ کمک‌های زیادی به خوزستان داشتند، همایش شعر “لبیک یا لبنان” از سوی ارشاد خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به همراه مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی ارشاد خوزستان از مجموعه خبری تسنیم بازدید کردند.

در این نشست جوروند ضمن تشکر از تلاش رسانه‌ای خبرگزاری تسنیم در انعکاس صادقانه و منصفانه و تولید محتوای غنی بیان داشت: جهت‌گیری رسانه‌ها باید به سمت تولید محتوا و پرداختن منصفانه و کارشناسانه به چالش‌های استان سوق پیدا کند.

وی افزود: ارشاد از همه رسانه‌ها حمایت می‌کند و وجود رسانه‌های قوی و منتقد و اخلاق مدار عامل پیش برنده استان است. نگاه ارشاد استان به رسانه‌ها؛ تعاملی و حمایتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های قطعی ارشاد، حمایت حقوقی از رسانه‌ها در هیئت منصفه است تا مانع از این شود که یک رسانه بواسطه کار رسانه‌ای دقیق و کارشناسی مورد شکایت قرار گیرد.

وی درباره توسعه فرهنگ قرانی در استان به مساله تجمیع نهادها و موسسات قرآنی اشاره و گفت: این مساله می‌تواند زمینه توسعه فرهنگ قرانی و تربیت قاری و حافظین را در خوزستان که مملو از استعدادهای قرانی است، فراهم آورد. در بخش تواشیح هم حمایت‌های خوبی داشتیم و مقام کسب کردیم.

جوروند بیان داشت: در بخش آگهی روزنامه‌ها بویژه در بخش نفت ساماندهی مناسبی شده است که با نهایی شدن این مساله، مطبوعات استان تقویت می‌شوند. همچنین در بخش تامین کاغذ این مطبوعات، پیگیری‌های مناسبی با تهران و وزارت صورت گرفته است. برای موزعین مطبوعات نیز در زمینه سهمیه بنزین و عدم جریمه شدن از سوی پلیس مکاتباتی با استانداری صورت گرفته است.

وی همچنین به مساله فضای مجازی اشاره و گفت: فضای مجازی در آن بخش که قانونی و ثبت شده است، نظارت مناسبی داریم ولی در بخش گروه‌های مجازی که مرتب تشکیل می‌شوند، خلا قانون داریم و باید ساماندهی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره حوزه شعر اظهار داشت: یکی از نقاط قوت استان در بحش شعر بویژه شعر عربی است. قبل از کرونا نشست‌های خوبی در این بخش داشتیم.

وی با اشاره به همایش شعر “لبیک یا لبنان” در محل این اداره کل گفت: همایش شعر “لبیک یا لبنان” با حضور جمعی از شاعران عرب خوزستانی در حمایت از مردم بیروت، سید حسن نصرالله و جبهه مقاومت چهارشنبه ۲۹ مرداد در تالار ملافاضل سکرانی شهرستان شادگان برگزار می‌شود.

جوروند بیان داشت: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بحران سیل خوزستان فروردین ۹۸، در کنار کشور ما بود، وظیفه اخلاقی و انسانی ایجاب می‌کند ما هم در چنین شرایطی آنها را تنها نگذاریم و هرچه در توان داریم در این راه بگذاریم تا شاید از تاثیر حادثه دردناک انفجار اخیر بیروت کاسته شود.

وی در بخش تئاتر نیز گفت: این اداره با تولید ۷۹ برنامه رتبه نخست تولید تئاتر سال ۱۳۹۹ در کشور را کسب کرد. در فروردین ماه امسال ۳۹ برنامه، اردیبهشت ۲۵ برنامه و خرداد ۱۵ برنامه داشته‌ایم که در مجموع با ۷۹ برنامه بالاترین آمار عناوین تولید تئاتر را در کشور کسب کردیم و استان‌های تهران و کرمانشاه در رده دوم و سوم بعد از ما قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تمدید ثبت نام تسهیلات کرونا ویژه کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای تا پایان مرداد ۹۹ گفت: : کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دارای کد بیمه تامین اجتماعی، اعضای صندوق اعتباری هنر و افرادی که در ثبت‌نام با مشکل مواجه شده‌اند و توسط این اداره کل به سامانه کارا معرفی شده‌اند، می‌توانند تا پایان مرداد ۹۹ با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت‌نام و درخواست تسهیلات اقدام کنند.

جوروند افزود: تاکنون ۵۴۷ فقره پرونده برای ۸۷۲ شاغل در بخش فرهنگ و هنر ثبت نهایی شده و متقاضیان برای دریافت ۱۱۳/۶۳ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.