کد خبر : 24238
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 9:45
-

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر کشور به مصاف حریفانشان می روند تا جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا روند صعودی خود را ادامه داده و تیم نفت مسجدسلیمان در خانه به دنبال کسب دومین پیروزی خود است.

در هفته ششم این پیکارها تیم فولاد به مصاف سایپا رفت و با ارائه یک بازی درخشان موفق به شکست حریفش شد تا دومین برد خود در لیگ را جشن بگیرد همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در یک بازی بیرون از خانه و در مصاف با مس رفسنجان دومین شکستش در لیگ را متحمل شد. تیم صنعت نفت آبادان دیگر نماینده استان نیز با پیروزی مقابل گل گهر سیرجان، خود را به عنوان یک مدعی در لیگ مطرح کرد.

تیم نفت آبادان که از چهار بازی گذشته خود ۲ پیروزی کسب کرده و اکنون با ۱۱ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد، در این فصل حرف های زیادی برای گفتن داشته و به حریفان باج نمی دهد، تیم فولاد که اکنون در مکان سوم رده بندی جای گرفته است، رفته رفته به لحاظ تیمی و هماهنگی بین بازیکنان بهتر شده و پس از گذشت ۶ بازی، جواد نکونام به ترکیب ایده آل خود رسیده است. تیم نفت مسجدسلیمان مسابقات را به خوبی شروع کرد و توانست از تیم های مدعی پرسپولیس و سپاهان امتیاز بگیرد اما نفتی ها در بازی آخرشان، آن تیم همیشگی نبوده و نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده کنند.

نفت مسجدسلیمان – فولاد

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و فولاد از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های جنوبی کشور به شمار می رود. سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در ۶ بازی گذشته خود تیم‌های تراکتورسازی، سایپا و پرسپولیس را متوقف کرد و در مقابل سپاهان به برتری رسید، نفتی ها  برابر نساجی و مس رفسنجان تن به شکست دادند.

فولادی ها در حالی به مصاف نفت مسجدسلیمان می روند که بعد از شکست سایپا از روحیه بالایی برخوردار بوده و به دنبال سومین بردشان در لیگ بیستم هستند. در سوی مقابل تیم نفت که نمی خواهد در خانه امتیاز از دست دهد به فکر جبران شکست هفته قبل خود بوده و این موضوع کار را برای شاگردان نکونام سخت تر می کند.

بی شک در این بازی، نفتی ها برای اینکه دل هوادارانشان را شاد کنند به دنبال ارائه یک بازی جذاب همراه با برد هستند و در سوی مقابل بازیکنان فولاد که نمی خواهند از کورس رقابت با مدعیان عقب بمانند در فکر کسب سه امتیاز هستند.

نقطه قوت تیم نفت مسجدسلیمان و فولاد خط دفاعشان است که در ۶ بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشته و کمتر به مهاجمان حریف اجازه خودنمایی دادند. نفتی ها برخلاف فولاد با سه دفاع مرکزی و ۲ دفاع کناری بازی می کنند و بیشتر گل های خود را روی ضربات ایستگاهی و ضدحملات به ثمر رسانده اند به همین دلیل به سختی می توان به دروازه نفتی ها رسید.

تیم فولاد بر خلاف نفت مسجدسلیمان از بازیکنان مطرحی برخوردار بوده و دست نکونام روی نیمکت پُر است در حالی که اکثر بازیکنان نفت، اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کنند. سید مجتبی حسینی که در این فصل هدایت نفت مسجدسلیمان را برعهده گرفته است، کار با جوانان را به خوبی بلد بوده و تاکنون نتایج نسبتا مناسبی در لیگ بیستم کسب کرده است هر چند این تیم هنوز با نقطه ایده آل فاصله بسیاری دارد.

تیم‌های فولاد و نفت مسجدسلیمان به ترتیب با ۱۰ و ۶ امتیاز در مکان‌های سوم و سیزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند جایگاهشان را در جدول بهبود  دهند. نبرد حسینی و نکونام ۲ مربی جوان لیگ، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد.

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده تا بتواند در سه جبهه بجنگد این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند تیم فولاد همچون فصل گذشته در امر گلزنی با مشکل مواجه است و بسیاری از گل های این تیم توسط مدافعان و هافبک ها زده می شود. گل نزدن مهاجمان این تیم اکنون به یک نگرانی برای هواداران تبدیل شده و نکونام باید فکری به حال این موضوع کند تا در جام باشگاه های آسیا موفق تر ظاهر شوند.

فولاد برای این دیدار محرومی ندارد و دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان باز است تا بتواند برد دیگری کسب کند، فولاد خوزستان برای نخستین بار در لیگ برتر در ۶ دیدار ابتدایی خود شکستی را متحمل نشده است. تیم های فولاد و پرسپولیس در حال حاضر تیم‌های بدون باخت لیگ بیستم تا پایان هفته ششم هستند.

آلومینیوم اراک – نفت آبادان

تیم‌ نفت آبادان که تاکنون بهترین نتیجه را در بین نمایندگان خوزستان کسب کرده، در این فصل با حضور سیدسیروس پورموسوی جان تازه ای گرفته و اکنون در صف تیم های بالانشین است، پورموسوی با این تیم حرف های بسیاری برای گفتن دارد و می خواهد نفت آبادان را به جایگاه واقعی اش در فوتبال کشور برگرداند.

طلایی پوشان آبادانی در بازی ابتدایی لیگ تیم پیکان را از سد راه برداشتند اما در مقابل پرسپولیس تن به شکست داده و در سومین دیدار مقابل شهرخودرو متوقف شدند. آنها در بازی هفته چهارم مقابل ذوب آهن به برتری رسیدند همچنین در هفته پنجم مقابل استقلال و در حالی که می توانستند پیروز میدان باشند، به تساوی رضایت دادند. نفتی ها در هفته ششم تیم مدعی گل گهر سیرجان را با شکست بدرقه کرده و نشان دادند که در آّبادان به هیچ تیمی امتیاز نمی دهند.

پورموسوی که سابقه درخشانی در تیم استقلال خوزستان داشته و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته است، امسال با نفت در قامت یک مدعی ظاهر شده و در صورت برد مقابل آلومینیوم به روند صعودی خود ادامه داده و می تواند مجددا صدر جدول را اختیار کند.

روند صعودی نفت آبادان باعث شده که آنها از انگیزه بالایی برابر حریفان برخوردار باشند. شاگردان پورموسوی اکنون در اوج آمادگی قرار داشته و به لحاظ هماهنگی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. حال باید دید که برزیلی های ایران قادر به شکست آلومینیوم هستند یا خیر.

تیم آلومینیوم که در بازی قبل خود مقابل پیکان متوقف شد، در این دیدار با قوای هرچه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز این بازی خانگی را کسب کند. طالب ریکانی که در این فصل به فرشته نجات نفتی ها تبدیل شده و تاکنون پنج گل به ثمر رسانده است در این بازی نیز به دنبال گلزنی بوده تا در صدر جدول گلزنان لیگ قرار گیرد.

ریکانی که بازوبند نفت آبادان را به دست دارد، در این فصل با تشخیص پورموسوی یک خط جلوتر و در نقش مهاجم بازی می کند که موفقیت او را به همراه داشته است، ریکانی در همه بازی هایی که به میدان رفته به جز بازی با استقلال گلزنی کرده است و این امر به نتیجه گیری نفتی ها کمک می کند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفتم مسابقات به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۲۷ آذرماه:

آلومینیوم اراک – نفت آبادان ( ورزشگاه اراک – ساعت ۱۵)

جمعه ۲۸ آذرماه:

نفت مسجدسلیمان – فولاد ( ورزشگاه شهید بهنام محمدی – ساعت ۱۵:۱۵)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.