کد خبر : 25435
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 - 6:04
-

نخستین مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده شد

نخستین مورد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده شد

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: نخستین مورد از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به تازگی در یکی از مناطق روستایی شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان مشاهده شد. دکتر مصطفی کنارکوهی افزود:در پی گزارش دریافتی مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی شهرستان دشت آزادگان ،بلافاصله اکیپ های واکنش سریع بررسی و

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: نخستین مورد از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به تازگی در یکی از مناطق روستایی شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان مشاهده شد.

دکتر مصطفی کنارکوهی افزود:در پی گزارش دریافتی مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی شهرستان دشت آزادگان ،بلافاصله اکیپ های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری های طیور دامپزشکی استان خوزستان به محل مورد نظر اعزام و اقدام های قرنطینه‌ای و ضدعفونی و همچنن نمونه‌برداری را انجام داده و نمونه‌های آن را به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال کردند.

وی گفت: پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، اکیپ های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی خوزستان برای جمع آوری و معدوم سازی برابر با شیوه نامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور وارد عمل شده و در کوتاه‎‌ترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده جمع آوری و مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی شدند.

وی با بیان اینکه عملیات پاکسازی، ضدعفونی و معدوم سازی محل آلوده انجام شده است افزود: در زمان حاضر در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور استان و هم چنین واحدهای روستایی طیور بومی استان تلفات یا مورد خاصی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود ندارد و اکیپ‌های رصد و پایش در حال انجام مراقبت های فعال و غیر فعال به صورت شبانه روزی در همه نقاط استان هستند.

وی گفت:شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر گوشت مرغ و تخم مرغ مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان خوزستان مصرف کنند و در این خصوص هیچ گونه مشکلی برای مصرف وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از شهروندان خواست از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می‌شود به صورت جدی خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.