کد خبر : 21418
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 19:48
-

ناصری‌نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ناصری‌نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

  بی‌انگیزگی مدیران اجرایی دلیل ادامه خام فروشی نفت مجید ناصری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان ، به عوامل تاثیرگذار بر ادامه خام فروشی نفت در کشور اشاره کرد و گفت: بی‌انگیزگی مدیران اجرایی نسبت به اجرای سیاست‌های کلی نظام همچون جلوگیری از خام فروشی، عدم اعتقاد و باور برخی از مدیران

 

بی‌انگیزگی مدیران اجرایی دلیل ادامه خام فروشی نفت

مجید ناصری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان ، به عوامل تاثیرگذار بر ادامه خام فروشی نفت در کشور اشاره کرد و گفت: بی‌انگیزگی مدیران اجرایی نسبت به اجرای سیاست‌های کلی نظام همچون جلوگیری از خام فروشی، عدم اعتقاد و باور برخی از مدیران به توان داخلی و… از جمله دلایل ادامه سیاست خام فروشی در کشور است، همچنین منافع حاصل از بکارگیری ظرفیت‌های خارجی همچون مسافرت‌ها، رانت‌ها، امتیازها مانع از استفاده از ظرفیت‌های داخلی شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی نیز باید بر کیفیت کالا خود افزوده تا کالای آن‌ها توان رقابت با کالای خارجی را از نظر کیفیت، قیمت و استفاده بهینه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مجلس باید اعمال فشار بیشتری بر دولت برای جلوگیری از خام‌فروشی و رونق صنایع پتروشیمی کند، افزود: بکارگیری اهرم‌های نظارتی مجلس به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی، جلوگیری از خام فروشی و حرکت به سوی فرآورده‌سازی در این مقطع حساس اقتصادی ضروری است.

ناصری نژاد معتقد است با رونق پتروپالایشگاه‌ها و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها، می‌توان ۱۰ برابرِ تبدیل نفت به یک محصول و چند برابر خام‌فروشی اشتغال ایجاد کرد و به ارزش‌افزوده رسید.

 

به زعم ناصری نژاد، رسیدن به زنجیره‌های پایین‌دستی نگاهی است که مدیران نفتی باید دنبال کنند چراکه در این صورت امکان سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های خصوصی و خرد در حوزه پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورت پالایشگاه‌سازی و تولید فرآورده‌های نفتی می‌توان تحریم‌ها را دور زد، ادامه داد: لازمه تحقق این مهم تلاش و اراده بیشتر ازسوی دولتمردان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.