کد خبر : 21971
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 12:19
-

معاون استاندار خوزستان: راه اندازی آزادراه اهواز- اصفهان مسیر توسعه استان را هموار می‌کند

معاون استاندار خوزستان: راه اندازی آزادراه اهواز- اصفهان مسیر توسعه استان را هموار می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان به مساله آزادراه اهواز- اصفهان اشاره کرد و گفت: برای این پرژوه وزارت شهرسازی ۴۰ درصد، صنایع فولادی اصفهان ۴۰ درصد و بخش خصوصی ۲۰ درصد مشارکت دارند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

سید نورالله حسن‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: صادرات سیمان و رفع موانع صادرات به عراق یکی از اقدامات جدی این معاونت بوده است.

وی با اشاره به حل مشکلات پایانه‌های مرزی بویژه در مرز چذابه افزود: در کشور به خاطر کرونا و رکود در ساخت و ساز، ۱۸ میلیون تن سیمان اضافی داشتیم که توانستیم به عراق صادر کنیم. همچنین توانستیم مساله دستگاه ایکس ری مرز شلمچه را حل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان به مساله خرید گندم اشاره و گفت: یکی از اقدامات این معاونت هماهنگی در بخش خرید و صادرات گندم بود. توانستیم با هماهنگی بیش از ۳ هزار کامیون روند خرید و انتقال گندم را تسهیل بخشیم.

این مقام مسئول بیان داشت: یکی از مسایل مهم در زمینه کشاورزی مساله خرید محصولات کشاورزی بود. برای همین با کارخانه تولید رب برای خرید تضمینی گوجه فرنگی تفاهم کردیم. به طور مثال پیگیر پرداخت طلب کشاورزان گتوندی هستیم.

تهدید سیل را با کاشت برنج به فرصت تبدیل کردیم

حسن زاده به مساله سیل ۹۸ اشاره کرد و گفت: سیل خسارت زیادی به واحدهای تولیدی داشت و بویژه شهرک صنعتی شماره ۴ آسیب جدی دید و به زیر آب رفت ولی توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با اینکه وزارت نیرو مخالف تخصیص آب به کشاورزی بود ولی با حمایت استاندار توانستیم آب را به کشت برنج اختصاص دهیم و از این طریق توانستیم از واردات ۵۰۰ هزار تن برنج جلوگیری کنیم. این مساله مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان به مشکلات حوزه آرد و نان اشاره و با گلایه از دو نرخی بودن آرد و نان اظهار داشت: آرد بسیاری از آزادپزها دولتی است و برای همین من مخالف دو نرخی شدن آرد هستم. به اصناف گفتم هر نانوایی تخلف انجام دهد، باید سهمیه آرد آن قطع شود.

وی به مساله آزادراه اهواز- اصفهان اشاره کرد و گفت: برای این پرژوه وزارت شهرسازی ۴۰ درصد، صنایع فولادی اصفهان ۴۰ درصد و بخش خصوصی ۲۰ درصد مشارکت دارند.اگر این آزادراه راه اندازی شود، مسیر ترانزیتی کشور بیش از ۵۰۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت به اتمام می‌رسد

حسن‌زاده با اشاره به توسعه صادرات مواد پتروشیمی گفت: اولویت اصلی ما تکمیل پروژه های با عملیات بیش از ۶۰ درصد هستند. در این شرایط تحریم توانستیم پالایشگاه بید بلند خلیج فارس راه اندازی کنیم. فولاد روهینا جنوب در دزفول از دیگر پروژه‌های مهم بود که در کشور راه اندازی شد.

وی با اشاره به تشکیل بیش از ۲۰۷ جلسه تنظیم بازار در استان در سال ۹۸ و بیش از ۳۴ جلسه تسهیل سرمایه گزاری بیان داشت: در زمینه تنظیم بازار رتبه ۴ کشور را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پاسخ به تسنیم درباره کوتاهی صمت در کنترل قیمت‌ها گفت: یکی از چالش‌ها این است که قیمت‌ها از سوی انجمن‌ها در تهران قیمت‌گذاری می شود و این رویه مشخصی ندارد. همچنین در زمینه بازرسی بر قیمت‌ها در استان کمتر از ۵۰نیرو داریم.

وی درباره پیشنهاد تسنیم در استفاده از نیروهای بسیج برای بازرسی قیمت‌ها بیان داشت: استفاده از این نیروها مستلزم گذراندن دوره‌های آموزشی است.

۸۰ درصد از سهمیه گاز کپسولی  توسط خودروها استفاده می‌شود

حسن‌زاده درباره رصد قیمت‌ها در استان گفت: سامانه‌ای در استان طراحی شده که می‌توان کالا را از مبدا تا مقصد رهگیری کرد. در زمینه کمبود کپسول گاز خانگی ما بیش از ظرفیت به شهرها فرستادیم ولی متاسفانه به جای مصرف خانگی در ماشین‌ها استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: سامانه‌ی برای شناسایی مصرف کنندگان حقیقی طراحی شده ولی مردم خیلی رغبت ندارند و کمتر از ۴۰ درصد در آن ثبت نام کردند. همچنین با بانک‌ها هماهنگی کردیم تا خانواده‌های که هزینه لوله کشی گاز ندارند، تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عمده واحدهای آسیب دیده از تحریم، واحدهای تولیدکننده قطعات نفتی هستند، بیان داشت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد و صنایع قطعه‌ساز استان خوزستان بیشترین آسیب را از تحریم‌ها دیده‌اند. دنبال جهت دهی تولید این کارگاه ها به سمت صنایع دیگر مثل نیشکر و فولاد هستیم.

واردات کالاهای که نمونه داخلی دارند، ممنوع است

حسن‌زاده در خصوص واردات کالاهایی که نمونه مشابه آن‌ها در درون کشور ساخته می‌شود، گفت: کالاهایی که ساخت داخل باشند و کیفیت آن‌ها مورد تایید باشد، واردات نمونه خارجی آن‌ها ممنوع اعلام می‌شود و قطعا شاهد واردات چنین محصولاتی نخواهیم بود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات کرونایی به واحدهای آسیب دیده از کرونا بیان داشت: تاکنون ۱۱۳ میلیارد و ۶۰۰ تومان تسهیلات کرونا به اصناف پرداخت شده است. این تسهیلات با سود ۱۲ درصد در اختیار این بخش‌ها قرار داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.