کد خبر : 15650
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 18:22
-

مسیر دشوار اصولگرایان در ماه آینده

مسیر دشوار اصولگرایان در ماه آینده

مسیر دشوار اصولگرایان در ماه آینده   ناصر ایمانی با شروع مجلس یازدهم دریک ماه آینده ، اصولگرایان در معرض امتحان سختی قرار خواهند گرفت . اولاً اینکه بدلیل چندین انتخابات گذشته که اصولگرایان موفقیتی در آن نداشته و پس از سالها مردم به آنها رأی اعتماد دادند و ثانیاً بدلیل شرایط بسیار ویژه کشور

مسیر دشوار اصولگرایان در ماه آینده

 

ناصر ایمانی

با شروع مجلس یازدهم دریک ماه آینده ، اصولگرایان در معرض امتحان سختی قرار خواهند گرفت . اولاً اینکه بدلیل چندین انتخابات گذشته که اصولگرایان موفقیتی در آن نداشته و پس از سالها مردم به آنها رأی اعتماد دادند و ثانیاً بدلیل شرایط بسیار ویژه کشور از حیث شرایط اقتصادی و تحریم ها و کرونا و جوانب سیاست داخلی و خارجی و ثالثاً بدلیل آنکه مجلس یازدهم تقریبا بطور کامل در اختیار اصولگرایان است و عملکرد آن تماماٌ به حساب آنها نوشته میشود .

از یک سو فقط یکسال از دولت فعلی باقی مانده است و نوع تعامل این مجلس با دولت مستقر، کاملاً در زیر ذره بین افکار عمومی است . آیا اصولگرایان مسیر همراهی وهمکاری با دولت و تصحیح اشتباهات را پیشه خواهند کرد تا دولت موفق به خدمت رسانی بیشتر و سریع تر به مردم و کشور شود و یا مسیر تقابل با دولت و ایجاد مانع برای دولتی که هم اکنون نیز انگیزه کافی برای خدمت ندارد ؟

از برخی اظهار نظرات نمایندگان جدید و توئیت های آنان در این خصوص ، باید اظهار نگرانی کرد زیرا به نظر میرسد که برخی در مسیر تند روی قرار گرفته اند .

از سوی دیگر باید ملاحظه کنیم که مجلس یازدهم در کوتاه مدت و دراز مدت چه طرح ها و اقداماتی را برای اصلاح امور در نظر گرفته است . پرداختن به طرح های کوتاه مدت وجذاب برای افکار عمومی ، کشور را از تغییرات بلند مدت محروم می نماید .

پاره ای از اصلاحات مجلس آینده نیز اگر چه به شرایط جاری کشور مربوط نیست اما بسیار با اهمیت است مانند اصلاح قانون انتخابات و نیز اصلاح آئین نامه داخلی مجلس .

آنچه قابل توجه است اینکه با توجه به عملکرد مجلس دهم و نیز تقریباً ترکیب یکدست مجلس یازدهم و انباشت خواسته های مردم ، افکار عمومی بشدت ناظر و نگران عملکرد مجلس اصولگرایان بالاخص در کوتاه مدت است . این مرحله ؛ آزمون سختی برای جریان پر سابقه و اصیل اصولگرا است .

نکته بسیار مهم دیگر ، تقسیم مسئولیت ها از قبیل رئیس وهیئت رئیسه و روسای کمیسیونها و دیگر مدیریت های مجلس است . واقعیت این است که اصولگرایان راه یافته به مجلس از طیف ها وجریانهای مختلف هستند .

اگر قرار باشد که توزیع مسئولیت ها و مدیریت های مجلس اصولگرا ؛ نه بر اساس صلاحیت ها و کار آمدی ها و تخصص افراد، بلکه بر اساس بده بستان های طیفی بوده و مسئولیت ها بر مبنای اینکه از هر طیف و جریانی باید یکی از پست ها واگذار شود ویا طیف ها با واگذاری فلان مسئولیت به فردی موافقت نمایند مشروط به اینکه فلان مسئولیت هم به آن طیف واگذاری شود ، باید قاطعانه گفت که تمام شعارهای اصولگرایی به محاق میرود و کار نامه تاریکی از این جریان انقلابی به نمایش گذاشته می شود .

پست های مجلس قابل خرید و فروش نیستند بلکه صرفا بر اساس صلاحیت ها واگذار می شوند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.