کد خبر : 24092
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 10:16
-

مراسم آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان هندیجان برگزار شد

مراسم آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان هندیجان برگزار شد

مراسم آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان هندیجان برگزار شد: به گزارش خبرنگارما درمراسم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در محوطه صبح گاه سپاه ناحیه هندیجان با حضور فرماندار هندیجان، مدیر شبکه بهداشت و درمان، فرمانده سپاه، رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده شهرداری و جمعی از مدیران و معاونین این ارگانها و بسیجیان

مراسم آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان هندیجان برگزار شد:

به گزارش خبرنگارما درمراسم

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در محوطه صبح گاه سپاه ناحیه هندیجان با حضور فرماندار هندیجان، مدیر شبکه بهداشت و درمان، فرمانده سپاه، رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده شهرداری و جمعی از مدیران و معاونین این ارگانها و بسیجیان و داوطلبان هلال احمر و کارشناسان بهداشت برگزار شد.

مهندس علی بویری فرماندار هندیجان دراین مراسم اظهارکرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرح جامعی است که جای آن از ابتدای برنامه های مقابله با کرونا خالی بود. در این طرح وظایف، اهداف، هماهنگی و برنامه های اجرایی و همه لوازمی که جهت مبارزه با کرونا باید انجام شود گنجانده شده است.

وی افزود: انتظار هست در این طرح نیز هماهنگی ها مانند روزهای آغازین مبارزه با کرونا دربین ارگانهای مربوطه ایجاد میشود و این طرح جز طرح های موفقی باشد که در هندیجان به اجرا در خواهد آمد. درادامه

دکتر داودرئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان نسبتا مناسب است و در وضعیت زرد هستیم، در ۴۰ روز گذشته شهرستان هندیجان در شرایط مطلوبی به سر برده، ولی شرایط بسیار شکننده است و هر لحظه ممکن است موارد بیماری به شدت بالا رود، این امر بستگی به رفتار ما دارد که چقدر شرایط بهداشتی را رعایت کنیم و چقدر در درمان و کنترل افراد بیمار موثر عمل کنیم.

وی ادامه داد: هدف نهایی در این طرح نیز در همین راستا میباشد که سریعا افراد بیمار را شناسایی کنیم و پس از کنترل و مراقبت افراد بیمار، ضمن حفظ سلامتی بیمار، مانع از بیمار شدن اطرافیان و دیگر افراد جامعه شویم.

گفتنی است مجریان این طرح در سه دسته مراقبتی، حمایتی و نظارتی طرح را اجرا میکنند. مجریان مراقبتی با استفاده از وسایلی مانند پالس اکسیمتری، ترمومتر لیزری، کیت تشخیص سریع کرونا و وسایل حفاظت فردی با مراجعه به درب منازل و در فضای محله ها، بیماریابی را به صورت فعال و اکتیو انجام میدهند. در ادامه تیمهای حمایتی و نظارتی نیز اقدامات مربوط به خود را انجام خواهند داد. ‌

لازم به ذکر است این طرح ملی بر پایه محله و خانواده در سراسر کشور اجرا خواهد شد. یکی از لازمه های اجرای خوب و موثر این طرح، آگاهی و همکاری مردم و سایر ادارات با مجریان طرح میباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.