کد خبر : 22915
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 9:58
-

مدیریت شهری اهواز در جذب سرمایه‌گذار “مردود” است/ نبود جاذبه لازم برای تشویق سرمایه‌گذاران

مدیریت شهری اهواز در جذب سرمایه‌گذار “مردود” است/ نبود جاذبه لازم برای تشویق سرمایه‌گذاران

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با اشاره به نبود جذابیت لازم برای جذب سرمایه‌گذار گفت: اراده لازم و بستر مدیریتی مناسب برای جذب سرمایه در مدیریت شهری اهواز وجود ندارد. محمدجعفر فلسفی ، با اشاره به راه حل‌های مشکلات شهری کلانشهر اهواز اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری با چالش‌های اساسی

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با اشاره به نبود جذابیت لازم برای جذب سرمایه‌گذار گفت: اراده لازم و بستر مدیریتی مناسب برای جذب سرمایه در مدیریت شهری اهواز وجود ندارد.
محمدجعفر فلسفی ، با اشاره به راه حل‌های مشکلات شهری کلانشهر اهواز اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری با چالش‌های اساسی روبرو هستیم که بخش عمده آن نبود زیر ساخت لازم برای جذب سرمایه گذار است.

وی افزود: مدیریت شهری و مجموعه شهری انگیزه و جذابیت لازم برای جذب سرمایه را ندارد و بسیاری از سرمایه گذاران به‌واسطه مشکلات بروکراسی اداری ترجیح می‌دهند در کلانشهرهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با اشاره به مسئله تفکیک زباله از مبدا بیان داشت: در مقوله تفکیک زباله و انتقال و پردازش و دفن بهداشتی آن که در واقع یک امر مهم برای مدیریت شهری است، قانون تکلیف را مشخص کرده است ولی قانون به شکل ناقص در اهواز اجرا شده است.

وی اظهار داشت: تجربه‌های موفقی در زمینه جمع آوری زباله و بازیافت آن در شهرهای کرمانشاه، مشهد و اصفهان وجود دارد ولی در اهواز علی رغم تلاش‌های صورت گرفته عزم جدی برای مسئله تفکیک زباله و بازیافت آن و تبدیل آن به احسن وجود نداشته یا عوامل اجرایی در انجام وظایف خود خوب عمل نکرده و این باعث شده در سایت صفیره با مشکلات عدیده روبرو شویم.

فلسفی به نخاله‌های ساختمانی رها شده در اهواز اشاره و گفت: در شهرهای دیگر این نخاله‌ها با ورود سرمایه‌گذار تبدیل به کف پوش و دیگر موارد به درد بخور می‌شوند ولی این نخاله در اهواز به دلیل مدیریت ضعیف به بلای جان شهروندان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: نیاز به تغییر نگاه‌ها در زمینه سرمایه گذاری در مدیریت شهری داریم و برای جان بخشی به شهر و کم کردن فاصله با سایر شهرها نیاز به سرمایه داریم. باید بین سرمایه‌گذار و پیمانکار تفاوت قائل شویم و با احترام و به عدالت با سرمایه گذار برخورد کنیم. طوری نباشد یک فرد برای اخذ یک مجوز برای راه اندازی شهرک سلامت ۷ سال پشت خط بماند ولی فرد دیگری به راحتی در یک بازه زمانی یک ماهه همین مجوز را اخذ کند.

این عضو شورای شهر بیان داشت: در استان‌های دیگر مدیریت شهری و استانی به‌طور یکپارچه از استاندار تا شهردار و شورا همه باهم، حامی سرمایه گذار هستند و تا نتیجه نهائی بطور مستمر پیگیری می‌کنند ولی در اهواز با چالش‌های عدیده روبرو هستیم. به طور مثال یک سرمایه‌گذار چند مدت پیش اعلام کرده بود حاضر است سرویس‌های بهداشتی مناسب در مرکز شهر به‌صورت کاملاً رایگان بسازد؛ تنها تبلیغات این اماکن به این فرد واگذار شود.

فلسفی گفت: متاسفانه به دلیل طولانی شدن پروسه و تحولات اقتصادی و اینکه سرمایه گذار اهوازی نیست سرمایه گذاری صورت نگرفت و کسی دیگر هم حاضر نشد بیاید. این مثال یکی از موارد کوچک است.

وی به مسئله ارزش افزوده شهر اشاره و گفت: در شهری مثل اصفهان، شهرداری براساس قرارداد شفاف و مشخص زمین خالی در اختیار سرمایه گذار قرار داده تا مجتمع‌های مسکونی برای مردم بسازد. در اهواز به جای این گونه اقدامات که ارزش افزوده را تا چند برابر افزایش می‌دهد، به خام فروشی زمین‌ها آن‌هم با کلی حرف و حدیث اقدام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با اشاره به نبود روند روشن برای حمایت از سرمایه گذار اشاره و بیان داشت: صندوق ذخیره بسیجیان در دوره شهردار سابق پای کار آمد و تفاهم نامه برای سرمایه گذاری مناسب در توسعه شهری امضا شد و تا پیش نویس قرارداد جلو رفت ولی درحال حاضر به حال خود رها شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.