کد خبر : 14979
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 3:11
-

مدیرجهادکشاورزی کارون خبرداد: آغاز کشت چای سرخ در شهرستان کارون

مدیرجهادکشاورزی کارون خبرداد: آغاز کشت چای سرخ در شهرستان کارون

مدیرجهادکشاورزی کارون خبرداد: آغاز کشت چای سرخ در شهرستان کارون     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از شروع کشت چای ترش در این شهرستان خبر داد. جبار حمادی مدیرجهادکشاورزی کارون درگفتگو باخبرنگاراظهارگرد: سطح زیر کشت چای ترش در شهرستان کارون حدود ۱۰ هکتار است که از این میزان سالیانه ۵۰ تن محصول تر معادل

مدیرجهادکشاورزی کارون خبرداد: آغاز کشت چای سرخ در شهرستان کارون

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از شروع کشت چای ترش در این شهرستان خبر داد.

جبار حمادی مدیرجهادکشاورزی کارون درگفتگو باخبرنگاراظهارگرد: سطح زیر کشت چای ترش در شهرستان کارون حدود ۱۰ هکتار است که از این میزان سالیانه ۵۰ تن محصول تر معادل ۲۰ تن چای خشک تولید می شود، کشت این گیاه دارویی از اول اردیبهشت آغاز می شود، گل دهی این گیاه نیز از مهرماه شروع و زمان برداشت کاسبرگ ها در آبان ماه است، همچنین برداشت کاسبرگ های این گیاه با دست انجام می شود.

وی افزود: شرایط آب و هوایی کشت این محصول گرم و خشک است که سبب شده تا شهرستان کارون موقعیت مناسبی برای کشت چای سرخ داشته باشد. به گونه ای که هرسال سطح زیر کشت این محصول افزایش پیدا کرده و امسال افزایش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت چای سرخ را خواهیم‌ داشت.

 

حمادی ادامه داد: این محصول قابلیت فرآوری زیادی به صورت استفاده درسالاد، ترشی، مربا و مخلوط های دمنوشی دارد اما متاسفانه بدلیل عدم اعتبار و امکانات کافی توجه ای به فرآوری و بسته بندی برای فروش و کسب درآمد بیشتر نشده است.

 

مدیرجهادکشاورزی کارون درپایان گفت: این محصول از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت بسیار زیادی است وصادرات عمده دمنوش چای ترش ایرانی یکی از منابع کسب درآمد بالا می باشد. در صورتی که درزمینه بازاربابی وبسته بندی حمایت بیشتری صورت گیرد می تواند در زمینه ورود ارز به کشور بسیار موفق و کارآمد باشد که با توجه به شعار امسال با عنوان جهش تولید، این شهرستان گامی موثر در افزایش و ترویج تولید چای ترش و صادرات آن خواهد داشت.

اعظم حکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.