کد خبر : 25579
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 11:27
-

مافیای فوتبال، استعدادهای ناب خوزستانی را قربانی می کنند!

مافیای فوتبال، استعدادهای ناب خوزستانی را قربانی می کنند!

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از حبیب خبر؛ سیاوش بختیاری زاده مهم‌ترین مشکل فوتبال خوزستان را دور شدن از ذات و تکنیک‌های ناب فوتبال خوزستانی دانست و گفت: مافیای فوتبال و زد و بندها، جوانان خوزستانی را مظلومانه از گردونه لیگ‌ها خارج می‌کند. به گزارش حبیب خبر، سیاوش بختیاری زاده درباره مشکلات فوتبال

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از حبیب خبر؛ سیاوش بختیاری زاده مهم‌ترین مشکل فوتبال خوزستان را دور شدن از ذات و تکنیک‌های ناب فوتبال خوزستانی دانست و گفت: مافیای فوتبال و زد و بندها، جوانان خوزستانی را مظلومانه از گردونه لیگ‌ها خارج می‌کند.

به گزارش حبیب خبر، سیاوش بختیاری زاده درباره مشکلات فوتبال خوزستان در فصل‌های اخیر در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل فوتبال خوزستان در فصل فعلی و ادوار گذشته لیگ برتر، دور شدن از ذات فوتبال خوزستانی و تکنیک‌های ناب آن در لیگ‌های فوتبال است. از زمان‌ حرفه‌ای شدن لیگ، هرساله از تعداد بازیکنان خوزستانی در تیم‌های استان کاسته شده و در عوض به تعداد بازیکنان درجه چندم‌ غیر خوزستانی اضافه شده است.

سرمربی اسبق تیم‌های استقلال اهواز و نفت مسجدسلیمان با بیان اینکه اهمیت ندادن به مربیان و مدیران تحصیل‌کرده بومی از عمده مشکلات و ضعف‌های فوتبال خوزستان است، افزود: در دهه ۶۰ و ۷۰ که خوزستان درگیر مشکلات فراوانی از بابت جنگ ۸ ساله دفاع مقدس بود، تیم‌های شاهین اهواز، استقلال اهواز، نفت آبادان، جنوب اهواز تیم‌های صد در صد بومی خوزستان در فوتبال ایران آقایی می‌کردند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران،‌ گفت: چه اتفاقی افتاده که جوانان خوزستان مانند دهه ۶۰ و ۷۰ دیگر پرچم‌دار فوتبال ایران و تیم‌های خوزستانی نیستند؟ جوانان خوزستانی جایگاه خود را در تیم‌های پایه کشور از دست داده‌اند و در تیم ملی بزرگ‌سالان، سال‌ها بازیکن خوزستانی حضور ندارد که این موضوع از نکات تاریک فوتبال استان است این اجحاف بعد از پیدایش لیگ حرفه‌ای فوتبال در حق تیم‌های خوزستانی شده است.

آقایی صنعت نفت با تکیه بر استعدادهای بومی

وی با اشاره به حضور بازیکنان غیربومی در فوتبال خوزستان‌، گفت: وقتی به تیم نفت آبادان و نتایج و بازی‌های آن در لیگ برتر نگاه می‌کنیم خوشبختانه به این باور می‌رسیم که هنوز بازیکنان خوزستانی می‌توانند حرف اول را در فوتبال ایران بزنند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان با اشاره به حواشی زیاد تیم نفت آبادان، دیر بسته شدن تیم و بودجه پایین آن اشاره کرده و ‌توضیح داد: این تیم با بازی‌هایی به سبک فوتبال خوزستانی در کنار تیم‌های تا دندان مسلح و بودجه‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی آقایی می‌کند و یکی از سه تیم بالای جدول است. اگر فرصت در اختیار جوانان خوزستان قرار داده شود با امکانات کم باز هم حرف اول و آخر را می‌توانند بزنند و شرایط آب و هوایی و فیزیکی تأثیری روی آنان ندارد.

مافیای فوتبال بلای جان فوتبالیست‌های جوان خوزستانی

وی با اشاره به قربانی شدن استعدادهای ناب خوزستانی توسط مافیای فوتبال، تصریح کرد: مافیای فوتبال، زد و بندها و دست‌های پشت‌ پرده فوتبال و نداشتن حامی باعث شده جوانان خوزستانی مظلومانه از گردونه لیگ‌های فوتبال خارج شوند که این موضوع هم به فوتبال استان و هم به فوتبال ملی ما لطمات فراوانی را وارد نموده است.

اولین کاپیتان تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر ایران از کنار گذاشتن فوتبالیست‌های جوان خوزستانی و جایگزین کردن آن‌ها با بازیکنان سطح پایین‌تر و با مبالغ بیشتر اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل کمپ تیم‌های پایه در استان‌ چیست‌؟ هزینه‌های میلیاردی طی سال‌های زیادی صرف می‌شود تا جوانان با استعداد کشف شوند و به تیم‌های لیگ برتری اضافه شوند ولی در این مورد آمار پایینی وجود دارد.

فولاد با تدبیر بیشتر توان عبور از العین را دارد

وی با اشاره به حریف فولاد خوزستان در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، گفت: تیم العین سال‌ها در فوتبال آسیا و لیگ‌ قهرمانان بازی می‌کند و از تجربه بسیار بالایی برخوردار است و تیم فولاد خوزستان نیز تیم‌ کم تجربه‌ای نیست و چندین مرحله در این‌ مسابقات حضور داشته است.

بختیاری زاده در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های کافی از طرف شرکت فولاد خوزستان از این تیم‌ می‌شود و دغدغه‌ای از بابت امکانات وجود ندارد. با توجه به تکنیک تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس که از بازیکنان بزرگ‌ اروپایی و برزیلی استفاده می‌کنند، فولاد باید با آنالیز خوب و انگیزه در مقابل این تیم حضور پیدا کند.

پیشکسوت و مربی فوتبال خوزستان اظهار کرد: فولاد اگر‌ مانند لیگ برتر امسال و با احتیاط خاصی بازی کند شاید مقابل تیم العین به مشکل بربخورد لذا باید برای پیروزی در این بازی، تدبیر و مدیریت بهتری را اتخاذ نمایند.

بختیاری زاده در پایان گفت: باتوجه به اینکه فولاد امسال در سه جبهه یعنی لیگ برتر، جام حذفی و باشگاه های آسیا رقابت می کند باید بیش از یک تیم بازیکن آماده داشته باشد لذا پیشکسوتان و بزرگان باشگاه باید در یک نشست صمیمی، اندک اختلافات موجود را که در هر خانواده‌ای به وجود می‌آید، بر طرف نمایند تا هرچه زودتر سینا مریدی و فرزاد جعفری که از سرمایه‌های باشگاه و استان هستند را به تیم برگردانند زیرا مطمئن هستم این بازیکنان می‌توانند در هر سه جبهه به فولاد کمک کنند.

گفت‌وگو: یاسین اقبال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.