کد خبر : 9090
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 8:25
-

ماجرای رقم نجومی آلودگی هوا در اهواز / چرا مسئولان خوزستان با مردم صادقانه گفت‌وگو نمی‌کنند‌؟

ماجرای رقم نجومی آلودگی هوا در اهواز / چرا مسئولان خوزستان با مردم صادقانه گفت‌وگو نمی‌کنند‌؟

برخی سایت‌های مخصوص هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند اما برخی مسئولان در خوزستان معتقدند این آمار و وضعیت آلودگی هوا موضوع آنچنان هم خطرناک نیست. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، شامگاه شنبه بود که برخی سایت‌های تخصصی هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد

برخی سایت‌های مخصوص هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند اما برخی مسئولان در خوزستان معتقدند این آمار و وضعیت آلودگی هوا موضوع آنچنان هم خطرناک نیست.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، شامگاه شنبه بود که برخی سایت‌های تخصصی هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند و تصاویر مربوط به آلایندگی هوا در فضای مجازی میان مردم خوزستان دست به دست شد.

همچنین نرم‌افزار اطلاع‌رسانی وضعیت آلایندگی هوا متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست نیز آلودگی هوا در شهر اهواز را در ساعت‌هایی از شب گذشته تا ۴۰۱ نشان می‌داد که بالاترین حد آلایندگی قابل محاسبه در آن نرم‌افزار است.

انتشار تصاویر و خبر مربوط به این میزان آلودگی شدید در اهواز این احتمال را در در ذهن مردم ایجاد کرد که ممکن است به دلیل این میزان آلودگی هوا، مدارس و ادارات امروز یکشنبه در خوزستان تعطیل باشد، احتمالی که با سکوت مسئولان مربوطه در ستاد بحران و استانداری خوزستان مواجه شد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اما در گفت‌وگویی با رسانه‌ها مدعی شد این آلودگی هوا نوعی متفاوت از آلودگی است و این میزان آلودگی به حد خطر و تعطیلی مدارس نرسیده است!

محمد سبزواری در این گفت‌وگو بیان کرد: این شاخص در واقع PM 10 است که برای چند ساعت در این حد نیز مشکلی ندارد زیرا میانگین ۲۴ ساعت آن مدنظر است.

وی افزود: طبق تصویب مدیریت بحران باید شاخص هوا در میانگین ساعتی بالای ۷۰۰ باشد که وضعیت هوا در خطر باشد و مدارس یا ادارات تعطیل شوند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: شاخص کیفی بالای ۴۰۰ که ثبت شده PM2.5 (که همان شاخص آلودگی صنعتی است)نیست، اگر آلودگی صنعتی ۴۰۰ باشد بسیار فجیع است اما اکنون در آن وضعیت نیستیم.

وی در رابطه با اینکه آیا آلودگی از سمت عراق وارد می شود، خاطرنشان کرد: اگر هم باشد غبار بسیار رقیقی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم به نظر نمی‌رسد این توضیحات مدیرکل هواشناسی خوزستان که سازمانی فنی و تخصصی است و معمولا بر اساس آمار و ارقام بصورت حرفه‌ای موضع می‌گیرد، درباره عدم تعطیلی مدارس و و دانشگاه ها در اهواز از نگرانی خانواده‌ها کاسته باشد اما توصیه مراکز تخصصی جهانی هواشناسی به مردم خوزستان این بود که در خانه بمانید یا کلا از شهر بیرون بروید.

معضل آلایندگی هوا در اهواز که در فصل زمستان سهم بیشتر آن مربوط به فلرهای نفتی و صنایع بزرگ اطراف این کلانشهر است هر ساله سبب نگرانی مردم از عواقب تنفس این ذرات آلاینده است اما آنچه که مشخص است نبود عزم و اقدام جدی برای کاهش این میزان آلایندگی است.
خبرنگار تسنیم در گفت‌وگو با تعدادی از والدین دانش آموزان اهوازی متوجه نگرانی و دلهره آنان نسبت به سلامت جسمی فرزندانشان شد، یکی از این والدین می‌گوید در هنگامی که سلامتی فرزند در خطر باشد مدرسه رفتن و برایم اهمیتی ندارد متوجه نمی‌شوم چرا مسئولان در همچنین شرایط هوایی واقعیت ها را به درستی مطرح نمی‌کنند.

یک مادر که در حال رساندن فرزند خو به مدرسه بود نیز به خبرنگار ما می‌گوید: بیرون آمدن فرزندان در این شرایط واقعا کاری اشتباه است از طرفی نگران عقب ماندگی دخترم نیز هستم، امیدوار بودیم دولت و متولیان امر گامی عملی برای این موضوع بردارند اما متاسفانه حال که کمی از معضل ریزگردها کاهش یافته و امیدوار بودیم اوضاع بهتر شود، مسئله آلایندگی‌های موجود ضربه زیادی به سلامت مردم می‌زند.

انتهای پیام/۳۳۱/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل