کد خبر : 25987
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 7:29
-

قانون گریزی و بی‌توجهی به مسائل فنی و تخصصی آینده شهر اهواز را به خطر می‌اندازد‌

قانون گریزی و بی‌توجهی به مسائل فنی و تخصصی آینده شهر اهواز را به خطر می‌اندازد‌

مطالبه مردم، مطالبه گران، رسانه‌ها و موثران فرهنگی و اجتماعی خوزستان و اهواز رعایت قانون و در عین حال پاکدستی و جنب و جوش زیاد برای رشد و توسعه شهر اهواز و سایر شهرستان‌ها است اما با رعایت دوراندیشی و موضوعات قانونی و بویژه تخصصی. به گزارش شبکه خبری خوزستان قانون‌گرایی یکی از از اصول

مطالبه مردم، مطالبه گران، رسانه‌ها و موثران فرهنگی و اجتماعی خوزستان و اهواز رعایت قانون و در عین حال پاکدستی و جنب و جوش زیاد برای رشد و توسعه شهر اهواز و سایر شهرستان‌ها است اما با رعایت دوراندیشی و موضوعات قانونی و بویژه تخصصی.

به گزارش شبکه خبری خوزستان قانون‌گرایی یکی از از اصول اولیه رشد و پیشرفته شهرها به ویژه کلانشهرها با وجود همه مشکلات و نارسایی‌ها محسوب می‌شود. و بی توجهی به قوانین و بویژه نکات فنی و تخصصی یکی از عواملی است که مشکلات کلان شهری مانند اهواز را به یک کلاف سر در گم تبدیل کرده است.

در استان خوزستان نیز مطالبه مردم، مطالبه گران، رسانه‌ها و موثران فرهنگی و اجتماعی رعایت قانون و در عین حال پاکدستی و جنب و جوش زیاد برای رشد و توسعه شهر اهواز و سایر شهرستان‌ها است.

روز گذشته و در آخرین ساعات کاری استاندار سابق خوزستان شهرداری اهواز که با تبلیغات گسترده‌ای اعلام کرده بود قرار است پروژه‌‌ای بعنوان روگذر میدان جمهوری در اهواز کلنگ زنی شود از لغو آئین کلنگ زنی خبر داد.

پروژه ای که با حدود دهها میلیارد تومان قرار بود توسط قرارگاه خاتم الانبیا که قرارگاهی خوشنام و فعال در میدان بازسازی و محرومیت زدایی در کشور محسوب می‌شود به اجرا برسد.

تقریباً ساعتی پیش از کلنگ زنی این پروژه در پیامک شهرداری اهواز اعلام شد که آیین کلنگ زنی لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

در فضای مجازی مصوباتی از شورای عالی ترافیک کشور مبنی بر اینکه تمام پروژه های ترافیکی شهر اهواز به دلیل مشکلات جدی این شهر شهر باید دارای مجوز شورای عالی ترافیک باشد منتشر شد که تصویر آن را در در اینجا می‌بینید.

در مصوبه شورای عالی ترافیک کشور که شورایی تخصصی و فنی نیز هست، به بالا بودن چشمگیر میزان تصادفات در شهر اهواز اشاره شده که این موضوع نیازمند کار برنامه‌ریزی شده و دقیق و قانونمند است.

همچنین در بند ۹ این آیین نامه آمده است شهرداری اهواز مکلف است نسبت به شروع پروژه بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری اهواز حداکثر ظرف مدت زمان سه ماه آینده بر اساس شرح خدمات ابلاغی سازمان برنامه و بودجه و با هماهنگی شورای همتا خوزستان اقدام نماید علت کمبود منابع و تغییر اولویت ها و رویکردها کلیه طرح ها و پروژه های خودرو محور از جمله تقاطع های غیرهمسطح صرفاً پس از اخذ تاییدیه ترافیکی و ایمنی شورای هم تا قابلیت اجرایی خواهد داشت.

که این بند به معنای این است شهرداری اهواز باید پیش از اینکه اقدام به کلنگ زنی‌های مختلف کند در اینگونه پروژه‌ها حتما نسبت به اخذ تائیده شورای عالی ترافیک کشوری اقدام کند.
در این میان برخی از ناظران و مهندسان نظام مهندسی نیز نسبت به عدم رعایت مقدمات و پیش نیاز های قانونی و فنی در این پروژه در نامه سرگشاده اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

حیدری یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت به نظر می‌رسد باید پروژه‌های عظیم و بزرگی در شهر اهواز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای رفع محرومیت مناطق محروم و افزایش سرانه مربوط به فضاهای تفریحی، ورزشی فرهنگی و حمل و نقل عمومی تعریف شود.

موضوع عدم رعایت قانون و آیین نامه های فنی که ارتباط مستقیمی با آینده شهر و ایمنی شهروندان و مشکلات آینده‌ دارد نیز یکی از دغدغه‌های دلسوزان برای انجام پروژه‌های پرهزینه در شهر اهواز است.

در همین راستا معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در نامه‌ای به صفحه اشکالات و ایرادات این پروژه را به شهردار اهواز گوشزد کرده و از منظر عمرانی با تکیه بر مصوبات بالا تاکید کرده پروژه‌هایی که مقدمات قانونی و فنی آن رعایت نشده است کلنگ زنی نشود.

برخی اعضای شورای شهر اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بر رعایت تمام قوانین بویژه قوانین تخصصی که مستقیما با سلامتی مردم و صلاح و صرفه شهر مرتبط است تاکید داشتند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان کلان شهری ۱٫۵ میلیونی است که امروزه از مشکلات حمل و نقل عمومی و کمبود وسایل نقلیه عمومی و همچنین ترافیک بالا رنج می‌برد که با انجام مطالعات تخصصی و قانونی توسط فرزندان متخصص استان و کشور می‌توان ایده‌های خوبی را با استفاده از توان و ظرفیت بالای مجموعه‌های عمرانی و توانمند مانند قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تعریف کرد، چرا که این قرارگاهبارها اعلام کرده است در پروژه‌هایی که مسئولان رسمی تعریف کنند می‌توانند یار و یاور مجموعه‌ها باشد، امری که توسط شهرداری اهواز بجز مواردی اندک در دستور کار قرار نگرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.