کد خبر : 21386
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 4:46
-

فرماندار ویژه آبادان با سفیر برزیل دیدار کرد

فرماندار ویژه آبادان با سفیر برزیل دیدار کرد

  به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان از آبادان رودریگو دی آزردو سانتوس؛ سفیر کشور برزیل درایران، با دعوت از فرماندار و شهردار و مدیران  منطقه آزاد اروند به مناسبت خواهر خواندگی برزیل و سانتوز در سفارت برزیل تشکیل جلسه داد.   در این جلسه  سفیر برزیل به همراه معاون فرهنگی سفارتخانه این کشور و

 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان از آبادان

رودریگو دی آزردو سانتوس؛ سفیر کشور برزیل درایران، با دعوت از فرماندار و شهردار و مدیران  منطقه آزاد اروند به مناسبت خواهر خواندگی برزیل و سانتوز در سفارت برزیل تشکیل جلسه داد.

 

در این جلسه  سفیر برزیل به همراه معاون فرهنگی سفارتخانه این کشور و سید زین العابدین موسوی فرماندار آبادان ، محمود رضا شیرازی شهردار، سیدعلی موسوی معاون اقتصادی و قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند و دکتر حسینی نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند

 

سفیر برزیل ضمن خوشامد به حاضرین هدف از این جلسه را علاقمندیگی کشورش به ارتباط با شهر آبادان و استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی و صنعتی : از سفر قبلی خود به آبادان خاطرات خوبی دارد و به دلیل وجود اشتراکات زیادی در زمینه های مختلف و از جمله فوتبال علاقمند به ارتباط شهر سانتوز با آبادان است و توانسته است موافقت کشور متبوعش را با خواهر خواندگی سانتوز با آبادان فراهم کند.

 

دکتر موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز ضمن تشکر از دعوت سفیر برزیل و پیشنهاد خواهر خواندگی آبادان با سانتوز امیدواری کرد این ارتباط منشاء اثرات اقتصادی و ورزشی بین دو شهر باشد و به تبادل تجربیات طرفین کمک کند.

 

وی ضمن تشریح توانمندی های آبادان در زمینه های مختلف به موقعیت استراتژیک آبادان در مرکز انرژی خاورمیانه اشاره کرد و ضمن تبریک روز ملی برزیل،ارتباط با کشوری که استقلالش را بر اساس مبارزات مردمی در سال ١٩٢٢ بدست آورد را افتخار آمیز دانست و اضافه کرد: موضوع خواهر خواندگی را از طریق مراجع دیربط پیگیری و شرایط را مهیا خواهد نمود.

 

درادامه دیدار محمود رضا  شیرازی شهردار آبادان ضمن تشریح قابلیتهای شهر آبادان آمادگی خود را برای انجامات الزامات این موضوع اعلام کرد.

در ادامه جلسه سید علی موسوی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند با تشریح ظرفیتهای اقتصادی و تجاری آبادان گفت: امیدوارم، بتوانیم در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری و قابلیتهای منطقه آزاد اروند با کشور برزیل ارتباط داشته باشیم و رخداد خواهر خواندگی آبادان و سانتوز منشاء تحولات اقتصادی، تجاری و فرهنگی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.