کد خبر : 17593
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 18:21
-

فرماندارشهرستان هندیجان خبر داد

فرماندارشهرستان هندیجان خبر داد

فرماندارشهرستان هندیجان: رهاسازی ۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای هندیجان   فرماندار هندیجان گفت: ۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای تامین آب مورد نیاز شهرستان هندیجان از ۲۱ تیرماه جاری رها سازی می شود. علی بویری فرماندارهندیجان اظهارکرد:از اینکه مسئولان وزارت نیرو در ۲۱ تیرماه جاری با رهاسازی آب

فرماندارشهرستان هندیجان: رهاسازی ۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای هندیجان

 


فرماندار هندیجان گفت: ۲۰ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای تامین آب مورد نیاز شهرستان هندیجان از ۲۱ تیرماه جاری رها سازی می شود.

علی بویری فرماندارهندیجان اظهارکرد:از اینکه مسئولان وزارت نیرو در ۲۱ تیرماه جاری با رهاسازی آب از سد کوثر برای تامین آب شرب شهرستان هندیجان موافقت کردند،افزود:به همین منظور در روزهای جاری نشست هماهنگی برای این موضوع در استانداری خوزستان برگزار میگردد.

وی افزود: این رها سازی به منظور مصرف شرب و کشت های مجاز شهرستان هندیجان از روز شنبه ۲۱ تیرماه آغاز و تا یکم مردادماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه رهاسازی آب از سد کوثر مدت دوازده روز انجام می شود ادامه داد:تا پایان روز ۱ مرداد باید حجم آب رهاسازی شده از این سد به منظور تامین و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد نیاز شهرستان به ۲۰ میلیون متر مکعب برسد.

بویری گفت : از جمله اقدامات موثر در رفع تنش آبی شهرستان،رهاسازی آب از سد کوثر است و از آنجا که شهرستان هندیجان در پایان مسیر انتقال آب رهاسازی شده از این سد قرار دارد، برداشت‌ بی رویه آب در بالا دست مشکلاتی را برای این شهرستان موجب می شود.لذا لزوم رعایت حقابه شهرستان هندیجان و توزیع عادلانه آن توسط شهرستان های بهبهان و امیدیه ضروری بوده و انتظار می رود مسئولین ارشد این شهرستان ها همکاری لازم را در این خصوص انجام و نسبت به انسداد انهار و کانال های عظیمی که در حوزه های استحفاظی این دو شهرستان و مسیرهای بالادست وجود دارد همکاری و اقدام لازم را بعمل آورند.

نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان تسریع داشت :از شهروندان شهرها و روستاهای مجاور رودخانه زهره درخواست می شود در این مدت هنگام نزدیک شدن به حریم این رودخانه ها موارد و نکات ایمنی را رعایت کنند.

فرماندار هندیجان در پایان خاطرنشان کرد:از حمایت ها و دستور جناب دکتر شریعتی استاندار خوزستان،پیگیری های دکتر آقاجری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و همکاری سازمان آب و برق استان خوزستان در خصوص رهاسازی آب از سد کوثر با هدف بهبود کیفیت و کمیت آب شهرستان هندیجان تقدیر و تشکر می کنیم.

گفتنی است پایین بودن کیفیت و کمبود آب آشامیدنی در روزهای اخیر باعث گله مندی مردم شهرستان ۳۸ هزار نفری هندیجان در جنوب استان خوزستان شده بود.

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.