کد خبر : 26628
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400 - 19:35
-

غرب مسجدسلیمان چشم انتظار احداث بزرگترین پارک کوهستانی منطقه

غرب مسجدسلیمان چشم انتظار احداث بزرگترین پارک کوهستانی منطقه

با کلنگ زنی پارک کوهستانی زاگرس امیدواری برای توسعه فضای سبز و رونق گردشگری در سطح شهرستان افزایش یافت.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از عصر اولین ها؛ علیرغم گذشت بیش از نیم دهه از شروع عملیات احداث پارک زاگرس در مسجدسلیمان بلاتکلیفی در این خصوص موجب شده تا بزرگترین پارک کوهستانی غرب مسجدسلیمان همچنان سرانجام مبهمی داشته باشد. حتی بازدید شهردار از این پارک و پیگیری اهالی منطقه هم آن گونه که می بایست نتیجه بخش نبود و این مکان به محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است.

با کلنگ زنی پارک کوهستانی زاگرس امیدواری برای توسعه فضای سبز و رونق گردشگری در سطح شهرستان افزایش یافت؛ با گذشت بیش از نیم دهه اما بی توجهی شهرداری مسجدسلیمان و اعضای شورای شهر موجب شده تا این مکان به محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شود و همچنان سرنوشت این منطقه بکر و مستعد گردشگری و تفریحی در هاله ای از ابهام قرار گیرد. باید یادآور شد پارک زاگرس در منطقه هشت بنگله از جمله فضاهای مستعد و مهیای عملیات اجرایی می باشد که با پیگیری و اقدامات اهالی منطقه در راستای کاشت نهال و نگهداری از آن ها، بخشی از مقدمات ایجاد این پارک فراهم شده است اما عدم تسریع در احداث پارک و تعلل شهرداری در این زمینه تأمل برانگیز است. از طرفی کمبود سرانه فضای سبز در غرب مسجدسلیمان بویژه منطقه هشت بنگله، تغییر رویکرد شهردار مسجدسلیمان در خصوص پارک کوهستانی زاگرس و تسریع در احداث آن را می طلبد.

از سوی دیگر پارک کوهستانی زاگرس با توجه به موقعیت جغرافیایی و دارا بودن استانداردها و قابلیت های لازم می تواند به نقطه مهمی در گردشگری شهرستان تبدیل شود. این منطقه در کنار موقعیت مکانی و چشم انداز طبیعی می تواند زمینه ساز ایجاد فضاهای بازی و ورزشی، پیست ماشین سواری و سایر سرگرمی ها شود. علاوه بر این با ایجاد پارک زاگرس سرانه فضای سبز شهری نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت و موقعیت تفریحی بسیار خوبی در غرب شهرستان برای نسل های آینده فراهم می سازد. از این رو انتظار می رود تا شهرداری و شورای شهر مسجدسلیمان ضمن توجه ویژه به پارک زاگرس و موضوع افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدامات مطلوب و شایسته ای را در پیگیری و تسریع در اجرای عملیات احداث پارک و رونق گردشگری و مناطق تفریحی شهرستان صورت دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.