کد خبر : 28948
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 21:47
-

مدیر انجمن هواداران کارون زلال در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شوشتر:

شهردار شوشتر به رویکرد تبعیض آمیز نسبت به تشکل ها و عدم پاسخگویی پایان دهد

شهردار شوشتر به رویکرد تبعیض آمیز نسبت به تشکل ها و عدم پاسخگویی پایان دهد

شبکه خبری خوزستان// مدیر انجمن هواداران کارون زلال در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شوشتر ضمن انتقاد از شهردار شوشتر تغییر رویکرد تبعیض آمیز شهرداری در خصوص تشکل های مردم نهاد و عدم پاسخگویی مسئولین واحدهای شهرداری در این زمینه را خواستار شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان، نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شوشتر در

شبکه خبری خوزستان// مدیر انجمن هواداران کارون زلال در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شوشتر ضمن انتقاد از شهردار شوشتر تغییر رویکرد تبعیض آمیز شهرداری در خصوص تشکل های مردم نهاد و عدم پاسخگویی مسئولین واحدهای شهرداری در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شوشتر در سال ۱۴۰۰ در حالی انجام گرفت که این جلسه تحت الشعاع انتقادات مدیر انجمن هواداران کارون زلال نسبت به عملکرد شهرداری شوشتر در خصوص تشکل های مردم نهاد قرار گرفت. نسرین بوستانی مدیر انجمن هواداران کارون زلال در این جلسه اظهار داشت: علیرغم گذشت دو ماه از مکاتبه انجمن با شهردار در خصوص راه اندازی هایپرمارکت پسماند خشک در سطح شهرستان تاکنون شهرداری هیچگونه پاسخی اعلام ننموده است. اینگونه بی تفاوتی و کم اهمیت جلوه نمودن مسائل حوزه پسماند از سوی شهرداری که متولی اصلی ساماندهی پسماند شهرستان است جای تعجب و تأسف دارد.

وی با انتقاد از غیرپاسخگو بودن عوامل شهرداری و عدم نتیجه بخشی مراجعات متعدد در خصوص موضوع پسماند افزود: رویکرد تبعیض آمیز شهرداری نسبت به تشکل های مردم نهاد بایستی تغییر کند. با اینگونه رفتارهای دوگانه و تبعیض آمیز میان تشکل ها نمی توان آینده روشنی پیش روی شهرداری متصور بود و موفقیت در حوزه پسماند با مشارکت تشکل های مردم نهاد و شهروندان نتیجه بخش خواهد بود.

نجاتی مدیر اداره حفاظت محیط زیست شوشتر نیز در این جلسه بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی پسماند، تشکیل کمیته پسماند، فرهنگ سازی در جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش با ارائه بروشور و آموزشهای چهره به چهره، آموزش تفکیک پسماند و همکاری در طرح کمپین درب بطری از مهمترین اقدامات اداره حفاظت محیط زیست بوده است.

گفتنی است اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شوشتر به ریاست کجبافی معاون فرماندار و با حضور اعضای این کارگروه اعم از ادارات و نمایندگان صنایع و انجمن ها برگزار شد. مدیریت پسماندهای عادی واحدهای جانبی مستقر در مجتمع کشت و صنعت کارون از جمله نئوپان کارون، کشت و صنعت کارون، فورفورال، ایران کود، کاغذسازی و خوراک دام، اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان شوشتر پس از تامین اعتبارات طرح از سوی شهرداری با توجه به تصویب طرح جامع، اجرای طرح تفکیک پسماند با همکاری انجمن ها و شهرداری‌ها، مدیریت صحیح پسماندهای محورهای مواصلاتی، مدیریت اصولی پسماندهای شیمیایی و دارویی بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی و مشارکت و همکاری شهرداریها و بخشداریهای تابعه در تامین ادوات مورد نیاز جایگاه دفن با شهرداری شوشتر از مهمترین تصمیمات و مصوبات این نشست بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.