کد خبر : 22122
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 - 16:47
-

رهایی ۲ نفر محکوم به قصاص از چوبه دار در ماهشهر

رهایی ۲ نفر محکوم به قصاص از چوبه دار در ماهشهر

رهایی ۲ نفر محکوم به قصاص از چوبه دار در ماهشهر شبکه خبری خوزستان | رئیس دادگستری ماهشهر گفت: رئیس و اعضاء خدوم و پر تلاش شعبه ۵ شورای حل اختلاف این شهرستان توانستند از ادامه اختلاف بین دو طایفه در ماهشهر با جلب رضایت اولیاء دم جلوگیری و ۲ نفر محکوم به قصاص را

رهایی ۲ نفر محکوم به قصاص از چوبه دار در ماهشهر

شبکه خبری خوزستان | رئیس دادگستری ماهشهر گفت: رئیس و اعضاء خدوم و پر تلاش شعبه ۵ شورای حل اختلاف این شهرستان توانستند از ادامه اختلاف بین دو طایفه در ماهشهر با جلب رضایت اولیاء دم جلوگیری و ۲ نفر محکوم به قصاص را از چوبه دار رها و این پرونده را پس از ۶ سال منتهی به صلح و سازش کنند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان محمد دانشور رئیس دادگستری ماهشهر با اعلام این خبر گفت: در شهریور ماه ۱۳۹۳ اختلافی بین ۳ نفر رخ می دهد که پس از مدتی بین آنان درگیری بوجود آمد که در این نزاع یک نفر به قتل می رسد و قاتلین پس از مدت کوتاهی دستگیر و بعد از طی مراحل قضایی محکوم به قصاص می شوند.

وی افزود: از همان ساعت اولیه این اتفاق، بزرگان ، سران عشایر و خیرین برای جلوگیری از ادامه اختلافات بین این دو طایفه و همچنین ایجاد صلح و سازش بین آنها تلاش کردند ولی نتیجه ی حاصل نشد.

دانشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به بافت عشایری این شهرستان و درخواست مکرر خانواده قاتلین و همچنین پشیمانی محکومین ، پرونده جهت ایجاد صلح و سازش و کاهش اختلافات بین این ۲ طایفه به شعبه ۵ شورای حل اختلاف ارجاع گردید.

وی خاطر نشان کرد: رئیس و اعضاء شعبه ۵ شورای حل اختلاف ماهشهر با دعوت از بزرگان هر ۲ طایفه و خانواده مقتول و برگزاری چندین جلسه با آنان ،توانستند در یک اقدام خدا پسندانه و جهادی و چند روز قبل اجرای حکم قصاص ، رضایت اولیاء دم را جلب و اختلاف ۶ ساله بین این ۲ طایفه را منتهی به صلح و سازش کنند.

رئیس دادگستری ماهشهر از تلاشها و زحمات رئیس و اعضاء شعبه ۵ شورای حل اختلاف این شهرستان ، بزرگان ، ریش سفیدان و خیرین که در ایجاد صلح و سازش بین این ۲ طایفه اقدام نمودند تقدیر کرد و افزود: همه باید بر پیشگیری از نزاع ها تلاش کنیم و نگذاریم چنین حوادثی باعث رنجش و سلب آسایش مردم گردد و باید تلاش کنیم اگر درگیری رخ داد بلافاصله زمینه را برای ایجاد صلح و سازش فراهم و از چنین حوادثی جلوگیری بعمل آوریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.