کد خبر : 7709
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آبان 1398 - 14:13
-

راهپیمایی مطالبه گری در دزفول برگزار شد

راهپیمایی مطالبه گری در دزفول برگزار شد

راهپیمایی مطالبه‌گری و “نه به اغتشاش” امروز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم دزفول از میدان امام خمینی(ره) تا آستان متبرک سبزقبا(ع) برگزار شد.

شبکه خبری خوزستان | راهپیمایی مطالبه‌گری و “نه به اغتشاش” امروز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم دزفول از میدان امام خمینی(ره) تا آستان متبرک سبزقبا(ع) برگزار شد.

امام جمعه دزفول در جمع راهپیمایان با تقدیر از مردم ولایتمدار این شهرستان برای حضور در راهپیمایی مطالبه‌گری گفت: این راهپیمایی باشکوه، درس و پیامی روشن به دشمنان داشت.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی افزود: اگر مقابل فتنه گران بایستیم و مطیع رهبر باشیم به طور قطع به اهداف مدنظر خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی هنوز ملت ایران را نشناخته است، اظهار داشت: وزیران خارجه فرانسه و اسراییل خود را دوستدار و حامی ملت ایران دانسته و عنوان کرده اند در کنار آشوبگران خواهند بود.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه خط ملت ایران از آشوبگران جدا است، افزود: امروز با صدای بلند و رسا نگرانی مردم از تورم و گرانی را به گوش مسئولان می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به خلف وعده‌ها، رانت‌ها و برخی تصمیمات اشتباه اعتراض دارند، گفت: مسئولان شهامت داشته باشند و هنگام اشتباه از مردم عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: مسئولان باید از حوادث اخیر که باعث وارد آمدن خسارت جانی و مالی شد، درس عبرت بگیرند و اگر ضعیف عمل کرده‌اند در اقدامات خود تجدیدنظر کنند.

وی با بیان اینکه عذرخواهی نشان‌دهنده روح بزرگ انسان است، اظهار داشت: مسئولان خدمت شبانه‌روزی و روحیه انقلابی را در دستور کار قرار دهند در غیر این صورت کنار بروند.

امام جمعه دزفول لازمه رفع مشکلات را داشتن روحیه انقلابی دانست و افزود: باید با وحدت و همدلی و احساس مسئولیت برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی مطالبه‌گری گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی برگزاری این راهپیمایی خیلی دیر انجام شد ولی مردم به صورت خودجوش در آن شرکت کردند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: انتظار بر این است که مسئولان همانگونه که قیمت بنزین را ۳۰۰ درصد افزایش داده‌اند نسبت به افزایش حقوق مردم نیز اهتمام داشته باشند.

وی اظهار داشت: میزان حقوق پرداختی نیز باید تناسبی داشته باشد زیرا برخی از مدیران حقوق نجومی می‌گیرند ولی یک کارگر ساده به نان شب محتاج است.

مردم در راهپیمایی نه به اغتشاش در دزفول شعارهای مرگ بر منافق فتنه‌گر، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، ما در کنار رهبریم از پیروان حیدریم، مرگ بر غارتگر بیت‌المال و مرگ بر آل سعود سر دادند.

قطعنامه این راهپیمایی نیز در پایان قرائت شد.

در پی اعلام نرخ جدید بنزین اعتراض‌هایی نسبت به آن صورت گرفت. این اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت. در برخی شهرها اعتراض تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه ۲۴ آبان تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تمام پولی را که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند. مهمترین مسئله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.