کد خبر : 27004
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400 - 8:02
-

رئیس جدید شوراهای حل اختلاف خوزستان معرفی شد + تصاویر

رئیس جدید شوراهای حل اختلاف خوزستان معرفی شد + تصاویر

با توجه به شیوع بیماری منحوس کووید ۱۹ (کرونا) و پرهیز از تجمعات ، اعضاء شوراهای حل اختلاف می توانند نقش مؤثری در کاهش تجمعات مردم در مراسمات عزاداری و شادی و همچنین کاهش شیوع این بیماری داشته باشند و باید از ظرفیت آنان استفاده و بهره برد.

شبکه خبری خوزستان | رئیس جدید شوراهای حل اختلاف خوزستان معرفی شد.

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری و اعضاء شورای قضایی خوزستان رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان معرفی شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان جلسه شورای قضایی خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری و اعضاء شورای قضایی استان خوزستان برگزار و از زحمات و خدمات ۶ ساله عبدالعباس زبیدی نیا تقدیر و علیرضا باوی بعنوان معاون قضایی و رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان خوزستان معرفی گردید.

در این جلسه رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه اساس کار شوراهای حل اختلاف واگذاری امور دارای ماهیت غیرقضایی و بدون پیچیدگی به مردم است، گفت: در شوراهای حل اختلاف مشکلات بدون صرف وقت زیاد و با هزینه کم نسبت به محاکم از طریق صلح و سازش حل و فصل می‌شوند و اثر بخشی و ماندگاری صلح و سازش نسبت به حکم دادن بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: دادگاه ها با اتخاذ تصمیم و فصل خصومت از طریق صدور رأی اقدام می‌کنند ولی در شوراهای حل اختلاف با جلب رضایت طرفین دعوا ، پرونده ها منتهی به صلح و سازش می گردند و جامعه و اقشار مختلف باید در جریان نقش اثر بخشی شوراهای حل اختلاف در رفع اختلافات و اصلاح ذات البین قرار بگیرند و باید ظرفیت بالقوه این نهاد برای عموم بیشتر برجسته تر گردد.

وی افزود: خوزستان بانی اصلی و نخستین استانی است که شورای حل اختلاف را تشکیل و راه اندازی کرد که از بدو تأسیس تا کنون اعضاء خدوم و زحمتکش شوراهای حل اختلاف این استان پرونده های مهم فراوانی را منتهی به صلح و سازش نمودند که در سال گذشته با همت و تلاش این عزیزان و علیرغم شیوع بیماری منحوس کووید ۱۹ (کرونا) توانستند ۳۲ نفر از محکومین به قصاص را از چوبه دار رها کنند و آنان را به آغوش گرم خانواده بازگردانند.

رئیس دادگستری خوزستان در ادامه با بیان اینکه کسانی که در مسیر اصلاح بین امور مردم گام برمیدارند کار خداپسندانه انجام می دهند افزود: شوراهای حل اختلاف با کاهش ارجاع پرونده های قضایی به افزایش میزان رضایت مردم از دستگاه قضایی کمک کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری منحوس کووید ۱۹ (کرونا) و پرهیز از تجمعات ، اعضاء شوراهای حل اختلاف می توانند نقش مؤثری در کاهش تجمعات مردم در مراسمات عزاداری و شادی و همچنین کاهش شیوع این بیماری داشته باشند و باید از ظرفیت آنان استفاده و بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی بر اهمیت ارتقاء جایگاه شورای حل اختلاف در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به قانون جدید شورای حل اختلاف و ایجاد ۲ واحد میانجگری و داوری در شورای حل اختلاف ، نقش این نهاد در توسعه ، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش را نسبت به گذشت پر رنگ تر کرده و برای ارتقاء جایگاه این نهاد در استان باید سازمان های تابعه دادگستری استان و تمامی همکاران قضایی با آقای باوی رئیس جدید این مجموعه همکاری و تعاملات لازم را با وی داشته باشند.

در این جلسه زبیدی نیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان ،ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های رئیس کل و معاونین قضایی استان از شوراهای حل اختلاف خوزستان در طول مدت ۶ سال از این نهاد ، به ارائه گزارشی از فعالیت های شوراهای حل اختلاف استان در زمینه های صلح و سازش ، آموزش اعضاء ،پیگیری رفع مشکلات مجتمع ها و غیره پرداختند.

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس جدید شوراهای حل اختلاف خوزستان نیز در این جلسه از حسن توجه رئیس کل دادگستری استان با انتصاب وی به این سمت تشکر کرد و ارتقاء و تقویت صلح و سازش ، پیگیری جدی رفع مشکلات شوراهای حل اختلاف خوزستان را در اولویت برنامه های خود برشمرد.

در پایان این جلسه علیرضا باوی بعنوان معاون قضایی و رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان خوزستان معرفی و از زحمات و خدمات عبدالعباس زبیدی نیا تقدیر و با حکم رئیس کل دادگستری خوزستان بعنوان معاون قضایی منصوب گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.