کد خبر : 15357
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 0:55
-

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با تبریک ۱۰ اردیبهشت ماه ، روز ملی خلیج فارس به مردم بزرگ ایران و خطه جنوب بویژه مردم شریف و غیور هندیجان ، پیامی در این خصوص به شرح زیر منتشر کرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با تبریک ۱۰ اردیبهشت ماه ، روز ملی خلیج فارس به مردم بزرگ ایران و خطه جنوب بویژه مردم شریف و غیور هندیجان ، پیامی در این خصوص به شرح زیر منتشر کرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با تبریک ۱۰ اردیبهشت ماه ، روز ملی خلیج فارس به مردم بزرگ ایران و خطه جنوب بویژه مردم شریف و غیور هندیجان ، پیامی در این خصوص به شرح زیر منتشر کرد: بسم الله الرحمن الرحیم   دهم اردیبهشت ماه،‌ در تقویم ملی و تاریخ ایران روز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با تبریک ۱۰ اردیبهشت ماه ، روز ملی خلیج فارس به مردم بزرگ ایران و خطه جنوب بویژه مردم شریف و غیور هندیجان ، پیامی در این خصوص به شرح زیر منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

 


دهم اردیبهشت ماه،‌ در تقویم ملی و تاریخ ایران روز بسیار مهمی است. روزی که بیانگر و یادآور دلیری، ازخودگذشتگی و جان نثاری های ملت سرافراز ایران در برابر اشغال‌گران متجاوز پرتغالی پس از ۱۱۷ سال تسلط بر سواحل جنوبی کشور در پی رشادت‌های لشکریان ایران به رهبری امام قلی‌خان از سرداران صفوی می باشد.
شاه عباس صفوی در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد می شود.
اما این روز در سال‌های اخیر شرایط دیگری پیدا کرده است. وجه اهمیت تاریخی این روز تحت شعاع تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت قرار گرفته است. تصمیمی که ۱۰ اردیبهشت را به روز ملی خلیج فارس بدل کرده است.
خلیج همیشه فارس، سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی اش در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردمان جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.
در سال های اخیر همگان شاهد بودیم که چشم طمع و دست قدرت ابرقدرتهای جهانخوار بر این گوهر بی مثال سایه گستر شده و قصد استثمار و استحصال مادی و معنوی اش شده و به بهانه های مختلف قصد توطئه و آشوب در این سامان را دارد. اما مردمان شجاع و غیرتمند ایران ، همچنان پای تمامیت ارضی و استقلال خود مانده، خون های پاک زیادی را در این میان هزینه کرده است.
نام هندیجان قهرمان ، همچنان گره خورده با نام بلند خلیج فارس است و در راه صیانت از این آبهای نیلگون ،ده ها شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی شهرستان هندیجان نیز به منظور حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار، گرامیداشت خون شهیدان این راه و قدردانی از مدافعان‌ آن خط و خطه، همه ساله اقدام‌به برگزاری برنامه ای تحت عنوان کنگره فرهنگی هنری خلیج فارس نموده تا شاید از این رهگذر ، سهم کوچکی را در نگاهداشت و شکوه یاد و خاطره دلیران، زنان، مردان، سربازان، مدافعان و شهیدان گلگون کفن خلیج فارس از خود بر جای گذارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.