کد خبر : 8533
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 1:42
-

دورهمی یاران همت با محوریت انتخاب اصلح از منظر قرآن در شهرستان شادگان برگزار شد

دورهمی یاران همت با محوریت انتخاب اصلح از منظر قرآن در شهرستان شادگان برگزار شد

معیارهای قرآن در مورد شخص لایق مدیریت جامعه اسلامی واضح و روشن است ایمان اولین شاخصه ای که در قرآن برای افراد صالح ذکر شده است.

ملاک های انتخاب درست از دیدگاه قرآن کریم

شبکه خبری خوزستان : دورهمی یاران همت با محوریت انتخاب اصلح از منظر قرآن در شهرستان شادگان برگزار شد .

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان در این نشست که در حسینه شادگان برگزار شد حمید رضا اکبری رئیس استانی حزب همت استان خوزستان بیان داشت : معیارهای قرآن در مورد شخص لایق مدیریت جامعه اسلامی واضح و روشن است ایمان اولین شاخصه ای که در قرآن برای افراد صالح ذکر شده است . شخص با ایمان در مسیر اجرای دستورات الهی گام برمی دارد و برای پیاده کردن آن در جامعه اسلامی تلاش میکند.

 

وی این ویژگی را آنقدر مهم بر شمرد و با ذکر آیه ای از قرآن بیان کرد : «افمن کان مؤمناً کمن کان فاسقاً» سجده/۱۸ ( آیا شخص مؤمن و شخص فاسق با هم برابر هستند؟! ).

 

اکبری در ادامه اظهار داشت: تقوا دیگر مزیتی است برای فردی که منصب مهمی را عهده دار می شود باید متقی و خداترس باشد تا این جایگاه را جولانگاه منافع شخصی و فامیلی نکند. و این مقام را وسیله ای برای رسیدن به رحمت الهی و خدمت خالصانه به خلق خدا بداند و در این جهت گام بردارد.

 

وی در تایید حرف خودبه آیه ای از قرآن کریم اشاره کرده و گفت: خداوند می فرماید: «ان اکرمکم عندالله اتقکم» حجرات /۱۳٫ کریم ترین و بزرگوارترین شما نزد خداوند متعال با تقواترین شماست!

 

اکبری در پایان سخنانش به وفاداری به نظام و آرمان های آن اشاره داشته و ادامه داد : «و ابراهیم الذی وفی» و ابراهیم کسی که (به پیمان خود) وفا کرد. نجم/ ۳۷٫ وفاداری به آرمان ها و اهداف بلند اسلام و نظام اسلامی آن قدر مهم است که «وفا»ی حضرت ابراهیم(ع) در یک آیه مستقل آمده است.

 

رئیس استانی حزب همت استان خوزستان گفت : با این که باقی کمالات حضرت ابراهیم(ع) را در یک آیه و به دنبال هم آورده است. «شاکراً لانعمه اجتباه و هداهُ» وی همچنین به اهلیت و لیاقت داشتن فرد با ذکر ایه«ان الله یأمرکم آن تودوا الامانات إلی اهلها» خداوند به شما امر می کند تا امانت را به اهلش بسپارید. نساء/ ۵۸٫

 

وی اظهار داشت : سرنوشت ملت بزرگ با داشتن هدف های مهم و نیز درگیر بودن با انواع مشکلات بیرونی و داخلی و. . . نیاز به فردی امین و لایق دارد تا با مدیریت صحیح و درست، بتواند این کشتی را در مقابل توفان های سهمگین داخلی و خارجی حفظ نموده و در مسیر درست هدایت کند.

 

وی همچنین در ادامه بیان داشت: این مهم آن قدر مورد توجه است که خداوند متعال کلمه «یأمرکم» را به کار می برد و امر به چیزی دلالت بر مهم بودن آن دارد.

 

رئیس استانی حزب همت خوزستان در آخر با ذکر اصل ولایت پذیری ادامه داد: آیات پیرامون اطاعت از ولایت در قرآن کریم خیلی زیاد آمده و من به ذکر بعضی از آیات به همراه ترجمه اکتفا کرده و از توضیح واضحات پرهیز می کنم. :«یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله» یعنی ای کسانی که به خدا ایمان آورده اید، (در هیچ کاری) بر خدا و رسول پیشی مگیرید. حجرات/۱٫ «اطیعوالله و اطیعوا الرسول و اولی الأمرمنکم» یعنی: از خدا و رسول و صاحبان فرمان اطاعت کنید. نساء/۵۹

در پایان این نشست همچنین ضمن درخواست از حاظران جهت تشویق حضور حداکثری مردم به پای صندوق های رای به پایان رسید.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل