کد خبر : 26010
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 19:19
-

دستورات قاطع فرماندار هندیجان برای جلوگیری از شیوع کرونا

دستورات قاطع فرماندار هندیجان برای جلوگیری از شیوع کرونا

علی بویری فرماندارهندیجان: دستورات قاطع فرماندار هندیجان برای جلوگیری از شیوع کرونا به گزارش خبرنگارما درجلسه شورای سلامت و ستاد طرح حاج قاسم سلیمانی به ریاست مهندس علی بویری فرماندار هندیجان، دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، مدیران ادارات و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات

علی بویری فرماندارهندیجان: دستورات قاطع فرماندار هندیجان برای جلوگیری از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگارما درجلسه شورای سلامت و ستاد طرح حاج قاسم سلیمانی به ریاست مهندس علی بویری فرماندار هندیجان، دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، مدیران ادارات و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

علی بویری فرماندارهندیجان گفت: هشدار جدی در کل خوزستان داده شده و در حالی که ۹ شهر خوزستان قرمز هستند، هندیجان به سرعت از آبی به زرد تبدیل شده؛ وقتی در یک شبانه روز بیش از ۳۰ مورد مثبت شناسایی میشود یعنی با قرمز شدن شهرستان فاصله چندانی نداریم. شبکه بهداشت و درمان در کنار بسیج و سایر ارگانها کار رهگیری و شناسایی موارد مثبت را همانند گذشته با جدیت انجام دهند.

وی افزود: از تمام ظرفیت های شهرستان استفاده میکنیم و با هماهنگی، در کنار هم بودن و مسولیت پذیری، تلاش خواهیم کرد هرجایی نقطه ضعفی هست که بیماری در آنجا منتقل میشود، برطرف کنیم و اجازه ندهیم بیماری کرونا برما غلبه کند و مردم بیش از این بیمار شوند.

فرماندار هندیجان اظهار کرد: مدیران دستگاههای اهمال کار جایی در این شهرستان ندارند. با افراد خاطی که دستورالعملهای کرونا رو رعایت نکنند در هر جایگاهی در ادارات، بانکها، اصناف و ارگانها که باشند با جدیت برخورد خواهیم کرد و به حوزه قضایی معرفی خواهند شد. نظارت بر مراجعین نیز باید دقیق و کامل انجام شود و به هیچ وجه به افراد بدون ماسک نباید خدمات ارائه شود.

بویری عنوان کرد: اگر اصناف میخواهند فعالیت داشته باشند باید دستورالعملها را رعایت کنند، در صورتی که رعایت نکنند با جدیت بازار آن صنف یا اصناف خاطی را تعطیل خواهیم کرد. در حال حاضر غیر از پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری هیچ اقدام موثر دیگری وجود ندارد، در صورت نیاز برای حفظ سلامت مردم هرنوع قرنطینه ای که لازم باشد اجرا خواهیم کرد.

از دیگر دستورات فرماندار میتوان به خاموشی شبانه پارکها، تعطیلی کامل آرامستانها، بستن تفرجگاههای اطراف شهر ازجمله دهنو، نصب فقط بنرهای کرونا در بیلبوردهای سطح شهر، انجام تست کرونا برای افراد ورودی به بندر سجافی، ممنوعیت برگزاری مراسم ختم و عزاداری در حسینیه ها و مساجد، ممنوعیت هرگونه تجمعی در حین مراسم تدفین، ممنوعیت توزیع اقلام دولتی جهت ممانعت از ایجاد تجمع، تعطیلی تمامی اماکن عرضه قلیان و نصب بنر هشدار کرونا در سردرب ادارات و دهیاریها اشاره کرد.

دکتر داودرئیسی مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان نیز آمار کامل و جامعی در مورد وضعیت کرونا در شهرستان اظهارکرد: در طرح حاج قاسم سلیمانی و در چند هفته گذشته نزدیک به ۳ هزار بازدید انجام شده که نزدیک به ۹۰۰ تست تشخیص سریع کرونا و تست pcr انجام شده که موارد مثبت شناسایی شده به سرعت در حال افزایش است. در حدود یک ماه گذشته ۹۰ مورد صنف متخلف به تعزیرات معرفی و ۴۱ مورد پلمب شده اند.

وی درپایان گفت : ادرات تامین اجتماعی، ثبت احوال، مخابرات و بانکهای کشاورزی و سپه جدید بهترین ادارات از لحاظ رعایت پروتکلها بودند و جایگاههای سوخت بنزین و گاز و کارخانه آسفالت ضعیف ترین ارگانها در رعایت دستورالعملهای کرونا بوده اند. عدم رعایت مراجعین در دفاتر پیشخوان دولت، تفرجگاههای اطراف شهر ازجمله دهنو، افزایش مبتلایان در شاغلین بخش کالای خانگی، تجمعات خانوادگی، تجمعات در آرامستانها، مراسمات ختم و عادی انگاری مردم از جمله علل اصلی شیوع بیماری در شهرستان است.خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.