کد خبر : 21686
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 10:51
-

دریافت حق‌بیمه از دانش‌آموزان غیرحضوری صدای والدین بهبهانی را درآورد / آموزش‌وپرورش: بیمه “اجباری” است

دریافت حق‌بیمه از دانش‌آموزان غیرحضوری صدای والدین بهبهانی را درآورد / آموزش‌وپرورش: بیمه “اجباری” است

تعدادی از والدین دانش‌آموزان بهبهانی با ارسال پیام‌هایی از اخذ وجه برای زیرپوشش بیمه قراردادن فرزندشان خبر می‌دهند؛ در حالی که این دانش‌آموزان با توجه به شیوع کرونا به مدرسه نمی‌روند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

از نخستین روز بازگشایی مدارس بهبهان، تدریس به‌صورت غیرحضوری و آنلاین انجام گرفته است و نیازی به حضور دانش‌آموز نبوده که زیرپوشش بیمه قرار بگیرد.

هر سال در آستانه شروع سال تحصیلی و آغاز ثبت نام مدارس، بحث هزینه‌های دریافتی مدارس و یا شهریه‌ها بالا گرفته است و موجی از اعتراض و گلایه مردم و هم‌زمان اطلاعیه‌های آموزش و پرورش به راه افتاده است. از طرفی سازمان آموزش و پرورش کشور هم مرتباً تاکید می‌کند که در مدارس دولتی هیچ پولی تحت عنوان شهریه یا کمک به مدارس نباید پرداخت شود.

یکی از والدین دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر سال با بازگشایی مدارس مبلغی بابت بیمه اخذ می‌شود که امسال هم نیز طلب شده این در حالی‌ است که بحث بیمه برای اتفاقات غیر منتظره بوده که امکان دارد در محیط مدرسه اتفاق رخ دهد اما در این شرایط کرونایی آموزش‌ مجازی صورت می‌گیرد و نیاز به حضور دانش‌آموز در محیط آموزشی نیست.

وی افزود: برای ما روشن نیست این بیمه شامل چه چیزهایی می‌شود که باید پرداخت شود؛ چون اگر فرزند ما بیرون از محیط مدرسه دچار حادثه‌ای شد واقعاً آموزش و پرورش پاسخگو نیست و همیشه عنوان می‌شود مسئولیت دانش آموز فقط در مدرسه به عهده ما است.

بیمه دانش آموز اجباری است

رسول عبدی‌پور رئیس آموزش و پرورش بهبهان در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: بحث زیرپوشش قراردادن دانش آموز یک مسئله کشوری است و ربطی به شهرستان ندارد؛ در مورد بیمه همه ساله لیست دانش آموزان برای زیرپوشش قراردادن به تهران ارسال می‌شود که اجباری و لازم‌الاجرا است.

وی تصریح کرد: مبلغی که درخواست شده طبق سنوات گذشته بوده و به‌دلیل این‌که امسال با شیوع کرونا مواجه هستیم تاکنون تعهدات جدید ابلاغ نشده و این هزینه به عنوان علی‌الحساب است تا مقدمات کار فراهم شود.

وی با بیان اینکه “اگر اتفاقی برای دانش‌آموز رخ دهد، خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کم بضاعت می‌توانند با استفاده از این بیمه هزینه‌های درمانی را پرداخت کرده و یا از محل این بیمه، دیه تعهدشده را دریافت کنند” ادامه داد: مسئولیت بیمه‌ای شامل داخل و بیرون مدرسه است؛ اگر اتفاق طبیعی رخ دهد چه در مدرسه و چه بیرون از آن؛ والدین می‌توانند با ارائه مستندات به کارشناس بیمه، بخشی از هزینه درمان را دریافت کنند که واقعا به‌نفع دانش آموز است و از والدین می‌خواهیم در این‌باره تعلل نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.