کد خبر : 27834
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 21:14
-

قابل توجه سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی؛/ دره خواری در مسجدسلیمان ادامه دارد

غفلت ستاد مدیریت بحران و ساخت و ساز در حریم مسیل+ عکس

غفلت ستاد مدیریت بحران و ساخت و ساز در حریم مسیل+ عکس
این روزها جای خالی دستگاههای نظارتی و بازرسی به ساخت و سازها در حریم مسیل ها و دره ها در مسجدسلیمان به شدت احساس می شود. موضوعی که با تشدید نظارت ها و ورود به این مقوله حیاتی می تواند از بروز سوانح و حوادث آتی که آسیب های مالی و جانی در پی خواهد داشت جلوگیری نماید.

طی سال های اخیر بروز سیلاب در سطح استان موجب شده تا خسارات جانی و مالی بر جای بماند. این موضوع از حیث رعایت حریم رودخانه و مسیل ها در ساخت و سازها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. موضعی که البته به نظر می رسد در مسجدسلیمان به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، بدون شک ساخت و ساز در حریم مسیل و تجاوز به حریم طبیعت موجب می شود تا آسیب های جبران ناپذیری از حیث مالی و جانی به جامعه وارد سازد. از این رو تکلیف دستگاههای متولی در برخورد با ساخت و سازها در حریم رودخانه ها و مسیل کاملاً مشخص است. موضوعی که با اعمال نظارت ها و برخورد با متخلفین می تواند جنبه عملی به خود گیرد. در مسجدسلیمان نیز اخیراً مشاهده شده که برخی ساخت و سازها در حریم مسیل ادامه دارد.

منتظری دادستان کل کشور در دیدار با قضات و کارکنان دادستانی کل گفت: حوادث تلخی که در روز‌های اخیر رخ داد برای مسئولان و مدیران هشداری است که به هیچ وجه اجازه ندهند در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساخت و ساز انجام شود. از طرفی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به آسیب های ناشی از سیل اخیر گفت: در برخی مناطق سیل زده شاهد ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها بودیم که مشکلات زیادی را ایجاد نمود و در این راستا وزارت کشور آماده همکاری با دستگاه های مسوول برای مقابله اصولی با این ساخت و سازها می باشد. علاوه بر این اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام پایش لحظه ای سیلاب از سوی هیات دولت گفت: جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل ها و حریم رودخانه ها و ساماندهی بناهای ساخته شده در محدوده آنها در دستور کار دولت است.

با تمام آن چه گفته شد این روزها جای خالی دستگاههای نظارتی و بازرسی به ساخت و سازها در حریم مسیل ها و دره ها در مسجدسلیمان به شدت احساس می شود. موضوعی که با تشدید نظارت ها و ورود به این مقوله حیاتی می تواند از بروز سوانح و حوادث آتی که آسیب های مالی و جانی در پی خواهد داشت جلوگیری نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.