کد خبر : 8842
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398 - 8:04
-

درد و دل‌های دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ به داد فرهنگ برسید!

درد و دل‌های دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ به داد فرهنگ برسید!

دانشگاه علوم پزشکی اهواز با مشکلات فرهنگی و آموزشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. دانشجویان انتظار دارند، رئیس جدید این مسیر را اصلاح و مواظب سلامت فرهنگی دانشگاه باشد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم؛ دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از دستگاه های خدمت رسان مهم و موثر در استان

دانشگاه علوم پزشکی اهواز با مشکلات فرهنگی و آموزشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. دانشجویان انتظار دارند، رئیس جدید این مسیر را اصلاح و مواظب سلامت فرهنگی دانشگاه باشد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم؛ دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از دستگاه های خدمت رسان مهم و موثر در استان است. خدمات وسیع این دستگاه در حوزه‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی چه در سطح دانشجویان و چه در سطح عمومی نشان از اهمیت این دستگاه در ایجاد رضایت مردمی است.

نارسایی مدیریتی در حوزه سلامت استان

نارسایی سال‌های گذشته در ارائه خدمات بویژه در حوزه خدمات بیمارستانی، انباشتی از نارضایتی ها در سطح استان را شده است. این در بخش فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز دست کمی ندارد.

تغییر رئیس دانشگاه، درمان موقت

جامعه دانشگاهی این انباشت و نارسایی عملکرد سیستم سلامت استان را ناشی از نقصان مدیریت در دانشگاه می‌دانند. فرضیه ای که با جابجایی و تغییر در مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در چهارشنبه ۲۷ آذرماه رنگ واقعیت به خود گرفت.

سعید نمکی وزیر بهداشت، در طی حکمی فرهاد ابول نژادیان را به جای ایرج نظری به کرسی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز منصوب کرد.

رئیس جدید دانشگاه: دنبال رفع نواقص دوره مدیریتی قبلی هستم

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مراسم با اشاره به نواقص موجود در این مجموعه دانشگاهی عنوان کرد:امیدوارم وزیر بهداشت و مجموعه مدیریت استان کمک کنند تا بتوانیم این نواقص را رفع کنیم.

وی به پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی اهواز که از دوره مدیریت قبلی باقی مانده، اشاره کرد و اذعان داشت :پروژه های باقی مانده را ادامه می دهیم و به اتمام می رسانیم.

ابول نژادیان با تاکید بر اینکه عضو هیچ گونه جناح های سیاسی نیستم تصریح کرد: دانشجوها به رفع تنش‌ها در دانشگاه کمک کنند تا بتوانیم مدیریت خوبی داشته باشیم.

امین ترابی پور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره مشکلات حوزه سلامت خوزستان اظهار داشت: امروز دانشگاه ها با توجه به کارکردها و نقش‌های مختلفی که دارند یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی تاثیر گذار قلمداد می شوند.
وی بیان داشت: در کشور ما دانشگاه علوم پزشکی که ماموریت اصلی آنها ارتقای سلامت جامعه است, تکالیف مهم دیگری مثل آموزش, پژوهش و مسایل فرهنگی را باید انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: چالش های دانشگاه در ۳ حوزه اساسی قابل تفکیک است

این عضو هیئت علمی بیان داشت: نخستین چالش حوزه سلامت (بهداشت و درمان است. مهمترین چالش دانشگاه در این بخش کم توجهی به بخش بهداشت و تمرکز زیاد بر بخش درمان است و این عدم تعادل خودش را نیز در بخش منابع و بودجه نشان می دهد.

وی ادامه داد: از طرفی حوزه سلامت از مشکلاتی مثل نبودن ساختارهای پایدار و مناسب, راهبردهای ضعیف, خلع ابتکار عمل, سست بودن قوانین نظارتی و عدم هماهنگی بین بخشی رنج می برد.

سازوکاری برای توانمندسازی اساتید در دانشگاه وجود ندارد

ترابی پور بیان داشت: دومین چالش؛ چالش‌ها و مشکلات حوزه اساتید است. در این بخش می‌توانم به دو مورد از کلیدی ترین چالش‌ها اشاره کنم: اول نداشتن یک ساز و کار یا سیستم برای توانمندسازی اساتید و دوم مساله رضایتمندی و ماندگاری اساتید در استان است.

چالش اساسی دانشگاه، قربانی شدن فرهنگ است

وی با اشاره چالش اساسی دانشگاه در بخش فرهنگی اشاره و گفت: چالش سوم دانشگاه علوم پزشکی اهواز فرهنگی است. مساله فرهنگ در دانشگاه قربانی نگاه های غلط و اراده های ضعیف است. به تعبیر امام خمینی دانشگاه کارخانه انسان سازی است. اگر همین مطلب خوب جا بیفتد مشکل حل خواهد شد.

این استاد دانشگاه گفت: در حال حاضر دانشگاه ها از مشکلاتی مثل نداشتن نقشه راه مناسب, ضعف در سکانداری جریان فرهنگ در دانشگاه, ساختار‌های نامناسب و نبودن محتواهای جذاب, موثر و خلاق رنج می برند.

محمد مهدی درخشان مهر عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این زمینه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز از معاونت درمان تا آموزش، از معاونت فرهنگی دانشجویی تا پژوهش، از پشتیبانی بازرسی نابه سامان است. متاسفانه بخش عمده این نابسامانی به دوره مدیریت دکتر نظری برمی‌گردد.

تصمیمات سیاسی غلط دمار از روزگار دانشگاه درآورده است

این فعال دانشجویی بیان داشت: سیاسی کاری در تمام تصمیمات و رفتارهای دانشگاه در دوره مدیریت سابق دیده می شد. دخالت های نمایندگان در امورهای مهم دانشگاه تا دخالت در عزل و نصب‌ها در بیمارستان ها و سازمان مرکزی به دلیل ضعف مدیریتی بود.

این دانشجو با انتقاد از مدیریت سابق دانشگاه بیان داشت: دانشگاه در حوزه فرهنگی با چالش جدی مواجه است. معاون فرهنگی دانشگاه با اصول و ضوابط فرهنگی سنخیتی ندارد.

معاون فرهنگی دانشگاه مسایل مالی را شفاف سازی کند

محمدرضا روشن دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه بیان داشت: در حوزه آموزش و فرهنگی با مشکلات اساسی روبرو هستیم. در حوزه فرهنگی روندها و مسایل شفاف نیستند. معاون فرهنگی حاضر به شفاف سازی مسایل مالی این حوزه نیست. به طور مثال معاونت حاضر به شفاف سازی مالی در باره جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت نیست.

وی بیان داشت: دانشگاه با آشفتگی فرهنگی روبرو است و برای این مساله هیچ ریل گزاری فرهنگی وجود ندارد. فرهنگ در دانشگاه ول شده است. مسئولان نسبت به جلسات شورای فرهنگی دانشگاه اهمیتی قائل نیستند.

سلف اساتید چه ضرورتی داشت؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مساله پذیرش بی ضابطه دانشجو در رشته های مانند دندانپزشکی اشاره و گفت: پذیرش بی ضابطه سبب شده که اکنون دانشجویان با کمبود فضای آموزشی و تجهیزات روبرو باشند.

پذیرش بی ضابطه دانشجو فعالیت آموزشی را با مشکل روبرو ساخته است

وی به وعده های مسئولان برای راه اندازی ساختمان های دانشکده داروسازی و دندانپزشکی اشاره و گفت: فعالیت عمرانی دندانپزشکی متوقف شده است و با وجود وعده افتتاح دانشکده داروسازی این طرح نیز مسکوت مانده است.

این دانشجوی فعال دانشگاه بیان داشت: با این وجود شاهد هستیم یک سلف غذاخوری ویژه اساتید در دانشگاه سریعا احداث می شود که هیچ توجیه منطقی ندارد. دوری اساتید از دانشجویان به نفع فضای دانشگاه نیست.

روشن اظهار داشت: در زمینه استاد با کمبود هیئت علمی مواجه هستیم. رشته های جدید ایجاد شده ولی استاد کافی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: دانشجویان در حوزه تصمیمات دانشگاه محرم هستند

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مصاحبه اختصاصی با تسنیم درباره مسایل حوزه دانشجویی و فرهنگی بیان داشت: دانشجو رکن دانشگاه است و دنبال تعامل مثبت و سازنده با دانشجویان هستم.

وی افزود: دانشجویان در حوزه تصمیمات دانشگاه محرم هستند و تلاش می‌کنیم در حوزه دانشجویی و فرهنگی نیازهای دانشجویان را تامین کنیم. این مسایل به طور شفاف و زودبازده ارائه خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:دانشجویان در حوزه مسایل رفاهی مانند خوابگاه و غذا مشکلاتی دارند که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مناسب این مشکلات را مرتفع کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل