کد خبر : 29479
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 8:57
-

سیاسی

حمایت‌های عربستان و اروپا از گروهک تروریستی الاحوازیه

حمایت‌های عربستان و اروپا از گروهک تروریستی الاحوازیه

ما با پول عربستان توانستیم اولین کنفرانس را در سال ۲۰۱۴ برگزار و از شخصیت‌های عربی و اروپایی برای سخنرانی بر ضد جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس دعوت کنیم که این سخنرانی‌ها پوشش خبری داده شد.

حمایت‌های عربستان و اروپا از گروهک تروریستی الاحوازیه

سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال (الاحوازیه) تصریح کرد: با پول عربستان کنفرانس سال ۲۰۱۴ را بر ضد جمهوری اسلامی ایران برگزار و از شخصیت‌های عربی و اروپایی برای سخنرانی در این کنفرانس دعوت کردیم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از صدا و سیما؛ حبیب اسود در اعترافات خود در خصوص حمایت عربستان و کشور‌های اروپایی از این گروهک افزود: مرکز تشکیلات و مسئولین حرکه النضال در دانمارک هستند و فعالیت‌های ما در اروپای مرکزی و کشور‌های بلژیک، هلند، آلمان، اتریش، سوئد، انگلیس و فرانسه است.
وی ادامه داد: کشور‌های دانمارک و سوئد شرایط زندگی ما را فراهم کرده بودند و می‌دانستند که ما تجزیه طلب هستیم و فعالیت‌هایی بر ضد جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دادیم.

سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال (الاحوازیه) با بیان این که آن‌ها از کار‌های نظامی ما مطلع بودند، اظهار داشت: در دانمارک می‌گفتند کار نظامی ما مشروعیت دارد و حتی بر اساس ضدیت با جمهوری اسلامی ایران، با امریکا ارتباط مستقیم داشتند و آمریکا حامی این کشور‌ها است.
آقای اسود در ادامه در خصوص ارتباط با سایر گروهک‌های تروریستی گفت: ما با گروهک‌های هم فکر مانند جیش العدل و پژاک رابطه برقرار کردیم تا یک اتحادیه با ذهنیت نظامی بین این سه تشکیلات ایجاد شود و بتوانیم در سه منطقه مهم ایران، عملیات تروریستی تأثیرگذار انجام دهیم.
وی افزود: ما با برقراری این ارتباط توانستیم حمایت‌های مالی خوبی برای گروهک جیش العدل از عربستان دریافت کنیم به گونه‌ای که حدود ۲ میلیون دلار از سوی عربستان به آن‌ها پرداخت شده است.
سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال (الاحوازیه) در ادامه در خصوص نشست‌های مشترک گروهک الاحوازیه و پژاک گفت: تعداد این نشست‌های مشترک زیاد بود و ما در نشست‌ها و تظاهرات آن‌ها مشارکت داشتیم به گونه‌ای که خود من در سال ۲۰۱۲ در نشست قندیل شرکت داشتم.
آقای اسود در خصوص توصیه برای حذف تصویر اسلحه از لوگوی این گروهک به منظور تسهیل در جذب حمایت‌های مالی افزود: در تمام بیانیه‌های ما تا سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، در مورد حملات نظامی که انجام می‌دادیم مشخص می‌شد که مربوط به چه گردان و شاخه نظامی از حرکه النضال است، اما به ما گفتند کاری که شما انجام می‌دهید به ضرر شماست و ما نیز در تشکیلات تصمیم گرفتیم آرم اسلحه را از لوگوی سازمان برداریم.
وی در مورد حمایت‌های مالی و پشتیبانی سرویس امنیتی عربستان از حرکه النضال گفت: پس از ارتباط با سرویس امنیتی عربستان به آن‌ها گفتیم که اگر شما می‌خواهید فعالیت کنیم باید به ما پول بدهید آن‌ها نیز ابتدا ماهیانه ۲۰ هزار دلار به ما پرداخت می‌کردند که البته این رقم به میلیون‌ها دلار رسید.
این سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال (الاحوازیه) ادامه داد: ما با پول عربستان توانستیم اولین کنفرانس را در سال ۲۰۱۴ برگزار و از شخصیت‌های عربی و اروپایی برای سخنرانی بر ضد جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس دعوت کنیم که این سخنرانی‌ها پوشش خبری داده شد.
آقای اسود افزود: در ادامه این حمایت‌ها سامر سبحان سفیر سابق عربستان در عراق از سال ۲۰۱۲ به صورت مستقیم از حرکه النضال حمایت مالی کرد و میلیون‌ها دلار پول نقد به تشکیلات پرداخت کرد، وی قبلاً سابقه نظامی داشته است.
وی گفت: هر ساله ما را به مراسم حج دعوت می‌کردند و در سال ۲۰۱۷ نیز جزو مهمانان خاص مراسم بودیم. یعقوب حرنیسی، مسئول دفتر رسانه‌ای و عضو رهبری تشکیلات نیز در این سفر با ملک سلمان دیدار کرد.

مرورگر شما این ویدیو را پشتیبانی نمی کند. https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1400/6/9/6921632_470.mp4

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل