کد خبر : 14915
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 10:03
-

حالت‌های “تب” در کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا چه تفاوتی دارند

حالت‌های “تب” در کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا چه تفاوتی دارند

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی تفاوت “تب” در سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا را تشریح کرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان؛ یکی از پرسش‌هایی که بسیاری از مردم با آن مواجه هستند و به نوعی دغدغه آنها در این روزهای کرونایی محسوب می‌شود، این است آیا به کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر زیرا برخی از علائم

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی تفاوت “تب” در سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا را تشریح کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان؛ یکی از پرسش‌هایی که بسیاری از مردم با آن مواجه هستند و به نوعی دغدغه آنها در این روزهای کرونایی محسوب می‌شود، این است آیا به کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر زیرا برخی از علائم این بیماری با برخی دیگر از بیمار‌ی‌ها مشابه است.

ممکن است عده‌ای در این روزها دچار سرماخوردگی شوند اما علائم اولیه آنها را نگران و گاهی راهی مطب‌ پزشک می‌کند و با انجام آزمایشات اولیه یا سی تی اسکن به استرس خود پایان دهند، این در حالی است که اگر اطلاعات کافی در خصوص بیماری کرونا و بیماری‌های مشابه آن داشته باشند، می‌توانند ضمن تسلط بر استرس و نگرانی‌ خود راه درست را برای درمان انتخاب کنند.

مسعود مردانی؛ فوق تخصص بیماری‌های عفونی به این پرسش فراگیر بین مردم پاسخ داده است و توضیحاتش کمک می‌کند تا در تشخیص اولیه بیماری دچار اشتباه نشویم.

وی می‌گوید: سه بیماری وجود دارد که علائم آنها با یکدیگر همپوشانی دارد؛ سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا؛ در سرماخوردگی معمولا علائم سبک است و آهسته ایجاد می‌شود در واقع خود را با یک آبریزش بینی و عطسه نشان می‌دهد.

مردانی متذکر شد: در سرماخوردگی تب به ندرت به ۳۸ درجه می‌رسد و شاید اصلا بروز نکند اما در آنفلوآنزا تب ناگهانی بوده و ممکن است به ۴۰ درجه نیز برسد همچنین این بیماری با بدن‌درد همراه است در حالی که بیماران کرونایی معمولا تبی بین ۳۸ تا ۳۹ درجه دارند البته به طور کلی، تب یافته بسیار شایعی در عفونت‌های دستگاه‌ تنفسی فوقانی است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه با یک علامت نمی‌توان بیماری را تشخیص داد، می‌گوید: اگر تب در کنار آبریزش و گرفتگی بینی و عطسه‌های مکرر باشد، سرماخوردگی محسوب می‌شود، اگر تب به همراه خلط سبز رنگ در گلو باشد سینه پهلو است و اگر تب همراه را بدن درد و کوفتگی باشد آنفلوآنزا است.

وی یادآور شد: معمولا تب در بیماران کرونایی حدود سه روز به طول می‌انجامد و در نُرم متوسط تا شدید آن ممکن است به چهار تا پنج روز نیز برسد در حالی که در سایر بیماری‌های مذکور، تب بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت قطع خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.