کد خبر : 29595
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400 - 6:27
-

مصطفی شکیبافر

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد  

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد   

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد   به گزارش خبرنگارمااز هندیجان درجلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان باحضور علی بویری فرماندار هندیجان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران ودیگراعضاء این ستاد

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

 

به گزارش خبرنگارمااز هندیجان درجلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان باحضور علی بویری فرماندار هندیجان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران ودیگراعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

 

بویری فرماندارهندیحان گفت: در طول مدت مقابله با کرونا در شهرستان برای مدیریت و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از تمام توان و امکانات موجود استفاده شد و نسبت به سایر مناطق استان، شرایط قابل قبولی در شهرستان دارا هستیم.

وی افزود: قطعا یکی از چالش های مهم پیشروی شهرستان با توجه به اهمیت مسائل قومی و قبیله موجود، برگزاری مراسمات عزا و تحمعات ناشی از این مراسم بود که با کمک و همکاری بزرگان طوایف و اقوام از یک طرف و اجرای قاطعانه قانون از طرف دیگر، این امکان ایجاد شد که این مراسمات با حداقل تجمع برگزار شود. متاسفانه شاهد بودیم هرجا از این قانون سرپیجی شد، با خیل عظیم بیماران در روزای بعد این مراسمات روبرو بودیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان اظهار داشت: کار فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد حساسیت و همچنین بالا بردن آگاهی و ترس صحیح ناشی از خطر این بیماری با کار در فضای مجازی، مصاحبه و آموزش و نصب بنر، یکی از اصلی ترین راههای ایجاد مقبولیت برای رعایت دستورالعملهای اصلی مقابله با کرونا یعنی استفاده مستمر از ماسک و عدم برگزاری و حضور در تجمعات در میان مردم است. از ادارات و ارگانهای ذیربط میخواهم در این زمینه کار و فعالیت بیشتری انجام دهند.

درادامه

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان خود با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان بستری هستند ادامه داد: روزانه، تعداد زیادی از بیماران با سطح اکسیژن پایین به بیمارستان شهداء مراجعه میکنند که نشان از مراجعه با تاخیر آنان دارد، درصورتی که با توجه سرعت تخریب و آسیبهای ناگهانی که ویروس جدید دلتا بر روی ریه بیماران ایجاد میکند، لازم است افراد با کو‌چکترین علائم بیماری سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به علت درگیری شدید ریه بیماران به ویروس دلتا کرونا شاهد افزایش مرگ و میر در بین بیماران هستیم که متاسفانه جوانان قسمت اعظم این بیماران را تشکیل میدهند. بررسیها نشان میدهد به علت قدرت سرایت بسیار بالای ویروس با ابتلا یک نفر از اعضاء خانواده به این ویروس که اغلب یکی از جوانان خانواده نیز میباشد، تمامی افراد خانواده مبتلا میشوند.

دکتر رئیسی بیان داشت: بیش از ۱۴ هزار و سیصد دوز واکسن کرونا تا کنون در شهرستان تزریق شده است. ۱۶ درصد از جامعه گروه هدف (شامل تمامی افراد بالای ۱۸سال)دو نوبت واکسن و ۳۵ درصد نیز یک نوبت واکسن را تزریق کرده اند.

وی عنوان کرد: انجام تست کرونا برای افراد دارای علائم و افراد مشکوک در مرکز ۱۶ ساعته کرونای شهرستان از سر گرفته شده است، اما همچنان با افزایش موارد بیماری در استان، با کمبود تست مواجه هستیم و فقط برای افرادی که با نظر پزشک مرکز ۱۶ ساعته نیاز به تست دارند، تست PCR انجام میشود. در حال حاضر برای افرادی که علائم بیماری را دارند و با تایید نهایی پزشک مرکز مثبت تیپیک اعلام میشوند، نیازی به انجام تست نیست و فرد بدون انجام تست، مثبت اعلام میگردد.

رئیسی گفت: میزان استفاده از ماسک در شهرستان نسبت به هفته های اخیر بهتر شده است، اما همچنان از میزان لازم و ضروری برای کنترل بیماری (بالای ۹۵ درصد)کمتر میباشد و هنوز عده زیادی در شهر، ادارت و بانکها بدون ماسک درحال تردد هستند. دورهمیها و تجمعات در میان مردم چه از نوع خانوادگی و در منازل و چه از نوع دوستانه و توسط جوانان در پارکها و چه از نوع کاری و در ادارات و مغازه ها علت اصلی انتقال بیماری کرونا در شهرستان هندیجان است.

 

در پایان مقررگردید: وضعیت لایروبی و آهک پاشی جداول، تعمیرات تاسیسات آبرسانی و شکستگیهای شبکه آب و فاضلاب روستایی مطلوب بوده است و با توجه با نزدیک شدن به فصل پاییز هرس درختان کنوکارپوس نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفت. برطرف نمودن شکستگیهای شهر هندیجان و رفع نواقص کشتارگاه نیز مسایل دیگری بود که مصوب شد بزودی انجام شوند. خبرنگارناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل