کد خبر : 27761
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 18:09
-

اقتصاددان

جامعه بختیاری به نقش آفرینی زنان نیاز دارد

جامعه بختیاری به نقش آفرینی زنان نیاز دارد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از اقتصاددان؛ معصومه مرتضایی(زراسوند)/مسجدسلیمان متاسفانه در جامعه کنونی، زنان هنوز نتوانسته اند موقعیت واقعی خود را پیدا کرده و‌‌ در جایگاه مدیریتی فرهنگی هنری اجتماعی حضور فعالی داشته باشند. همواره به زنان با تصور ناتوان تر، ضعیف تر و کوچکتر از مردان نگریسته می شود، درصورتی که این

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از اقتصاددان؛ معصومه مرتضایی(زراسوند)/مسجدسلیمان

متاسفانه در جامعه کنونی، زنان هنوز نتوانسته اند موقعیت واقعی خود را پیدا کرده و‌‌ در جایگاه مدیریتی فرهنگی هنری اجتماعی حضور فعالی داشته باشند.

همواره به زنان با تصور ناتوان تر، ضعیف تر و کوچکتر از مردان نگریسته می شود، درصورتی که این طرز فکر به زن، منطبق با فرهنگ اسلامی، ملی و ایلی ما نبوده و باید اصلاح شود و به توانایی زنان بعنوان نیمی از جامعه، باور پیدا کرد.

همچنین اگر به بررسی تاریخ جامعه اسلامی بپردازیم زنانی همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س)نقش های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود را برای گسترش و تقویت جامعه اسلامی بخوبی ایفا نمودند.

در تاریخ ادیان نیز نقش و حضور زنانی همچون حضرت آسیه(س)و حضرت هاجر(س)بارز و حیاتی بوده است و در تاریخ کهن و معاصر ایران نیز شاهد نقش آفرینی زنان بوده ایم.

اما در تاریخ قوم پرافتخار لر و ایل سرافراز بختیاری، نقش آفرینی ویژه شیرزنی همچون ‌بی بی مریم بختیاری در مشروطه و فتح تهران و…نشان می دهد ایل بختیاری و قوم لر، در گذشته توجه ویژه ای به حضور زنان در عرصه های مختلف داشته و چه بسا برای حضور دوباره زنان باید به ارزشهای اسلامی و بختیاری دوباره رجوع کرد.

براستی چرا نباید در کابینه دولت حداقل سی درصد از زنان حضور داشته باشند؟در کشورهای دنیا علاوه بر وجود و‌ حضور آنان در هیئت دولت، رییس جمهور آن کشورها زن می باشد و می بینیم کشور بهتر از مردها اداره می شود.

این تاریخچه حضور ویژه زنان نشان داد که زنان اگر در فضای مناسب رشدی قرار گیرند، در جهت بهبود اوضاع مملکت و‌ محل زندگی خود اقدام می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.