کد خبر : 23474
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 - 23:32
-

بیشتر پرونده‌های قضایی خوزستان مربوط به اختلافات املاک است

بیشتر پرونده‌های قضایی خوزستان مربوط به اختلافات املاک است

نبود واحدهای ثبتی در شهرستان‌های محروم استان مشکلاتی را برای مردم و قضات ایجاد و روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را طولانی کرده است که باید در رفع این مشکل تلاشهای مضاعفی صورت بگیرد.

بیشتر پرونده‌های قضایی خوزستان مربوط به اختلافات املاک است

شبکه خبری خوزستان | بسیاری پرونده‌های قضایی مربوط به اختلافات املاک است.

رئیس دادگستری استان خوزستان گفت: بخش عمده ای از پرونده های قضایی مربوط به اختلافات ملکی است و حل این مشکلات و پرونده‌ها می‌تواند منجر به افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در دیدار با سید محمود بهرسی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و هئیت همراه گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از پرونده های قضایی مربوط به اختلافات ملکی و عمدتا ناشی از معاملات غیر رسمی است که باید با ایجاد رغبت در جامعه و بهره گیری از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی این مشکلات مرتفع گردد.

وی افزود: نبود واحدهای ثبتی در شهرستان‌های محروم استان مشکلاتی را برای مردم و قضات ایجاد و روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را طولانی کرده است که باید در رفع این مشکل تلاشهای مضاعفی صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک علاوه بر ارائه خدمات به مردم ، ارگانها و سازمانها ، در تعالی فرهنگ جامعه و رفع مشکلات مالکیتی تاثیر بسزایی دارد که نتیجه آن تضمین امنیت اقتصادی ، اجتماعی و قضایی است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک خوزستان باید در چارچوب قوانین و مقررات روزآمد، حامی حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی باشد و همچنین با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت منابع موجود و فناوری های نوین در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم پیشرو باشد.

در این دیدار سید محمود بهرسی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان ضمن تقدیر از حمایت های دستگاه قضایی استان از این سازمان بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر با دادگستری خوزستان تاکید کرد.

وی در ادامه این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد ، خدمات و برنامه های سازمان ثبت اسناد و املاک استان پرداختند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.