کد خبر : 21021
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 - 10:10
-

بسیج دانش‌آموزی استان خوزستان ۴۰ برنامه کلیدی در حوزه سند تحول بنیادین دارد

بسیج دانش‌آموزی استان خوزستان ۴۰ برنامه کلیدی در حوزه سند تحول بنیادین دارد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خوزستان با انتقاد از عملیاتی‌نشدن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: بسیج دانش‌آموزی استان ۴۰ برنامه کلیدی برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین دارد. سرهنگ غلامرضا قربانی، اظهار داشت: سند غربی ۲۰۳۰ سندی است که با روح اسلام و انقلاب اسلامی سنخیتی ندارد و تاکنون در استان این سند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خوزستان با انتقاد از عملیاتی‌نشدن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: بسیج دانش‌آموزی استان ۴۰ برنامه کلیدی برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین دارد.

سرهنگ غلامرضا قربانی، اظهار داشت: سند غربی ۲۰۳۰ سندی است که با روح اسلام و انقلاب اسلامی سنخیتی ندارد و تاکنون در استان این سند اجرایی نشده است.

وی افزود: این مسائل که با تربیت دانش‌آموزان ارتباط دارد به‌طور کامل رصد می‌شود و بسیج دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش تلاش می‌کند با ریل‌گذاری صحیح فرهنگی، زمینه اعتلای فرهنگی را در مدارس فراهم سازد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که یکی از غنی‌ترین اسناد تعلیم و تربیتی کشور است؛ متاسفانه سند تحول در حال خاک خوردن است و بسیج برای عملیاتی‌شدن سند تحول طرح‌هایی منطبق با گام دوم انقلاب اسلامی تدارک دیده است.

وی تصریح کرد: عملیاتی‌شدن سند تحول بنیادین در سطح آموزش و پرورش و استانداری خوزستان پیگیری شده و نقشه جامع آن با بیش از ۴۰ برنامه محوری آماده شده است.

قربانی با انتقاد از توسعه گسترده مدارس غیرانتفاعی در استان گفت: راهبرد بسیج دانش‌آموزی حمایت از مدارس دولتی است و مدارس “راهیان کوثر” برای پشتیبانی از مدارس دولتی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: برای ایمن‌سازی فرهنگی مدارس و تقویت فرهنگی مدارس، معاونت تحلیل و بررسی و آموزش بسیج دانش آموزشی به طور مستمر مسائل را رصد و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. اردوهای مانند راهیان نور دانش آموزی برای تقویت بنیه فرهنگی دانش آموزان انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: یکی از سیاست‌های این سازمان، توسعه آموزش در مناطق کم برخوردار و بازگشت به تحصیل دانش آموزان محروم است. با حمایت‌های مادی و معنوی بسیج، زمینه بازگشت به تحصیل بسیاری از دانش آموزان فراهم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.