اخبار هندیجان

برگزاری قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری + تصاویر

برگزاری قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری + تصاویر
کسانی را که اقدام به تزریق واکسن نکرده اند جهت عدم هرگونه ارائه خدمات، به اداره مربوطه اعلام نماید. صیادان نیز هنگام خروج از بندر می بایست کارت واکسن خود را به دریابانی ارائه کنند در غیر این صورت اجازه خروج داده نخواهد شد.

 

 

شبکه خبری خوزستان | جلسه قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما از شهرستان هندیجان در جلسه هفتگی قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان، با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار و رئیس ستاد کرونا شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور مدیران، فرماندهان و اعضاء اصلی این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

 

 

معاون فرماندار در این جلسه گفت: جلسه قرارگاه ستاد کرونا ذیل جلسه اصلی ستاد کرونا با هدف پرداختن بهتر و دقیق تر به مشکلات و چالشهای مقابله با کرونا و ارائه راهکارهای عملیاتی و قابل اجرا به صورت هفتگی در حال برگزاری می باشد، انتظار هست که ادارات و ارگانهای مربوطه در طول مدت این یک هفته در راستای مصوبات قرارگاه اقدامات جدی و موثری را به انجام برسانند.

 

 

وی با اشاره به اجرای بدون اغماض مصوبه اصلی ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم ارائه خدمات به افراد بدون کارت واکسن در ادارات افزود: تمامی اداراتی که مراجعین ثبت شده و مشخصی دارند می بایست اسامی آنها را به شبکه بهداشت و درمان اعلام نمایند و شبکه بهداشت نیز بر اساس سامانه واکسیناسیون کرونا، کسانی را که اقدام به تزریق واکسن نکرده اند جهت عدم هرگونه ارائه خدمات، به اداره مربوطه اعلام نماید. صیادان نیز هنگام خروج از بندر می بایست کارت واکسن خود را به دریابانی ارائه کنند در غیر این صورت اجازه خروج داده نخواهد شد.

 

 

وی در ترغیب و تشویق افرادی که برای نوبت دوم واکسن هنوز مراجعه نکردند نیز اظهار کرد: تیمهایی عملیاتی با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و افراد ذی ربط و با نفوذ اجتماعی تشکیل شود و با حضور در محلات و درب منازل با مشاوره صحیح و پاسخ های علمی و دقیق به سوالات و نگرانیهای این افراد، ایشان را تشویق به مراجعه و تزریق واکسن کرونا نمایند.

 

 

دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در ادامه در مورد ویروس جدید اومیکرون بیان داشت: بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت این ویروس سرایت پذیری ۵ برابری نسبت به گونه قبلی این ویروس (دلتا) دارد، اما در مورد کشندگی این ویروس هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست ولی تعدادی مرگ در انگلستان و سایر کشورها مشاهده شده است که جای نگرانی دارد. با این وجود حتی اگر میزان کشندگی این ویروس پایین باشد، میزان سرایت پذیری بالای این ویروس و متاسفانه پایین بودن درصد رعایت دستورالعملها در شهرستان در کنار هم می تواند پیکی سخت با آمار بسیار بالای ابتلا را در زمانی کوتاهتر از قبل رقم بزند، در چنین شرایطی احتمال افزایش مرگ و میر مبتلایان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

 

 

دکتر رئیسی در پایان در خصوص وضعیت واکسیناسیون گفت : تعداد ۵۰۸۶۶ دوز واکسن کرونا تا کنون در شهرستان تزریق شده است. ۸۴/۰۹ درصد از جامعه گروه هدف (شامل تمامی افراد بالای ۱۲سال) یک نوبت واکسن و ۷۱ درصد نیز دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند. در این میان ۳۰۷۱ نفر برای تزریق نوبت دوم خود مراجعه نکردن که معادل ۱۱/۵۱ درصد موارد تاخیری هندیجان محسوب می گردد. از مردم عزیز شهرستان و خصوصا افرادی که هنوز جهت تزریق واکسن اقدام نکرده اند، تقاضا دارم برای حفظ سلامتی خود و مقابله بهتر با ویروس جدید، جهت دریافت نوبت واکسن خود، هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

 

 

خبرنگار ناصر حکیمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل