کد خبر : 24538
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 18:01
-

برگزاری جلسه بررسی مشکلات شهرستان های مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا در حوزه های راه،آب،حمل و نقل و درمان

برگزاری جلسه بررسی مشکلات شهرستان های مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا در حوزه های راه،آب،حمل و نقل و درمان

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان؛ ،شامگاه پنجشنبه با حضور دکتر شریعتی استاندار و جمعی از مدیران کل،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران چهار شهرستان مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل جلسه بررسی مشکلات شهرستان های مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا در حوزه های راه،آب،حمل و نقل و درمان در محل فرمانداری

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان؛ ،شامگاه پنجشنبه با حضور دکتر شریعتی استاندار و جمعی از مدیران کل،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران چهار شهرستان مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل جلسه بررسی مشکلات شهرستان های مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا در حوزه های راه،آب،حمل و نقل و درمان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه عنوان کرد:خوشبختانه این شهرستان دارای پتانسیل های متعددی در حوزه مختلف از جمله دو پتروشیمی زیلایی و رازی،وجود دو سد بزرگ و تیم فوتبال نفت که در مجاورت چندین شهرستان است و تبدیل به یک نقطه امید برای جوانان مناطق بختیاری نشین شده است.

وی ادامه داد:بحث راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان یکی از موارد مهمی است که اگر افتتاح شود بدون شک میتواند جایگزین خوبی در مواقع اضطراری برای فرودگاه های دیگر استان از جمله اهواز باشد.
پاکدل افزود:با توجه به اینکه هرساله شاهد تنش کمبود آب در فصل تابستان هستیم انتظار داریم اعتبارات لازم در خصوص وارد مدار نمودن شبکه جدید آب در شهرستان تخصیص داده شود تا در تابستان پیش رو شاهد این مسئله نباشیم و مشکل آب شرب محلات مختلف شهرستان رفع گردد و همچنین بحث تعیین تکلیف و جمع آوری پایه های چوبی قدیمی که در شهرستان که یکی از مهم‌ترین دغدغه های مردم عزیز شهرستان است باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار مسجدسلیمان در ادامه یادآور شد:بحث تکمیل جاده جریک-پرسیاه و آسفالت بیش از ۲۰ کیلومتر محلات شهرستان از تعهدات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که متاسفانه هنوز به این تعهدات عمل نشده است.

در ادامه جلسه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد:از ابتدا شروع بکار،ما سعی کردیم نگاه ها را در سطح وزارتخانه ها به منطقه معطوف کنیم و از آن ها بخواهیم تا در چهار شهرستان حضور پیدا کنند و از نزدیک نظاره گر کمبودها و مشکلات باشند.

وی ادامه داد:نگاه ما از ابتدا این بوده است که پیگیری ها فقط در جلسات خلاصه نشود و با استخراج مشکلات و مسائل محوری سعی کردیم پیگیری ها را در سطح عالی استان و کشور ادامه دهیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات فعلی منطقه را حل کنیم.
علیرضا ورناصری تاکید کرد:در چند ماه گذشته حضور ۴ وزیر را منطقه داشتیم و بدون شک اهتمام مسئولان را برای حل مشکلات منطقه جدی می بینم اما انتظار داریم مدیران کل استان خوزستان با جدیت بیشتری برای حل مشکلات منطقه وارد عمل شوند.

استاندار خوزستان در پایان این جلسه گفت: یکی از موارد مهم در توسعه شهری بحث اقتصاد و تولید ثروت در زمینه های مختلف است که در این راستا در مسجدسلیمان اقدامات مهمی برای تحقق این مهم از جمله راه اندازی صنایع پتروشیمی صورت گرفته است.
وی افزود: استان خوزستان یکی از مناطقی است که بر اثر تحریم ها دچار آسیب های جدی شده است زیرا اقتصاد خوزستان و کشور تا حدود زیادی بهم گره خورده است و صنایع مهمی در خوزستان وجود دارد و یکی از بنادر مهم و بزرگ کشور در این استان استقرار دارد.

شریعتی ادامه داد: در ادوار مختلف در بحث راه کم توجهی های زیادی صورت گرفته‌است و برای مسیر میانبر پس از پیگیری فراوان مجوز محیط زیست گرفته شد که ۴۰ کیلومتر مسیر اهواز به مسجدسلیمان را کوتاه تر میکند،البته با توجه به اینکه این پروژه،ملی محسوب می شود طبیعی است که اجرای آن چند سال هم زمان ببرد.

وی عنوان کرد:در خصوص توجه به پتانسیل های منطقه هم حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای برق دامداری های گلگیر اختصاص خواهیم داد و و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در سال آینده تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ۴ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی به مسجدسلیمان اختصاص خواهیم داد تا در تابستان و فصل گرما پیش رو شاهد تنش های آبی در شهرستان ها نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ۱۳ میلیارد تومان برای فرودگاه مسجدسلیمان و ۷ میلیارد تومان برای فرودگاه بهبهان اختصاص داده ایم که موافقت نامه این طرح ها پس از پیگیری های لازم و به زودی وارد فاز اجرایی می شود.

شریعتی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حدود ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی در چهار شهرستان مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل تا پایان سال آسفالت خواهد شد و بزودی عملیات اجرایی آن توسط اداره کل راهداری و راه و شهرسازی استان خوزستان شروع خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.