کد خبر : 23297
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آذر 1399 - 14:44
-

بخشش محکوم به قصاص نفس پس از ۳ سال با همت و تلاش شورای حل اختلاف دزفول

بخشش محکوم به قصاص نفس پس از ۳ سال با همت و تلاش شورای حل اختلاف دزفول

بخشش محکوم به قصاص نفس پس از ۳ سال با همت و تلاش شورای حل اختلاف دزفول   شبکه خبری خوزستان | رئیس دادگستری دزفول از بخشش اولیاء دم و رهایی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار پس از ۳ سال با همت و تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.   به

بخشش محکوم به قصاص نفس پس از ۳ سال با همت و تلاش شورای حل اختلاف دزفول

 

شبکه خبری خوزستان | رئیس دادگستری دزفول از بخشش اولیاء دم و رهایی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار پس از ۳ سال با همت و تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول با اعلام این خبر گفت : ۳ سال پیش در نزاع و درگیری محلی در روستای قلعه طوق از توابع این شهرستان یک نفر به قتل می رسد که قاتل ساکن لرستان بوده و بعد از مدتی توسط نیروهای انتظامی دستگیر و پس از طی مراحل قانونی روانه زندان می شود.

 

 

وی افزود: با تشکیل پرونده قضایی برای این قاتل ، و طی مراحل قضایی و با تائید دیوان عالی کشور این فرد محکوم به قصاص نفس گردید و پرونده آن جهت اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام دادگستری دزفول ارجاع داده شد.

 

 

ممبینی در ادامه اظهار داشت: با ابراز پشیمانی قاتل و درخواست خود این فرد و خانواده وی برای جلب رضایت اولیاء دم ، جهت ایجاد صلح و سازش از رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان و همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مبنی بر تعویق اجرای حکم قصاص قاتل مورد موافقت قرار گرفت و این پرونده به منظور جلب رضایت خانواده مقتول و ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع گردید.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس شیوع بیماری کووید ۱۹ (کرونا) اعضاء شورای حل اختلاف دزفول توانستند پس از تلاش ها و پیگیریهای مستمر و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول ، بلاخره تلاش این عزیزان به ثمر نشست و اولیاء دم رضایت اولیه خود را نسبت به عفو و بخشش قاتل فرزند خود را اعلام نمودند.

 

 

رئیس دادگستری دزفول ضمن تقدیر از زحمات شبانه و روزی اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان ، بزرگان ، سران عشایر ، معتمدین استان های خوزستان و لرستان در حل و فصل این پرونده گفت: خوشبختانه در جلسه ی با توجه به وضعیت موجود شیوع بیماری منحوس کرونا و عدم تشکیل جلسات عمومی این جلسه بصورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی به نحو مطلوب و شایسته در اداره مرکزی شوراهای حل اختلاف این شهرستان و با حضور مسئولین اجرایی و قضایی دزفول ، اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان ، بزرگان ، سران عشایر ، ریش سفیدان و معتمدین استان های خوزستان و لرستان برگزار و اولیاء دم با صرف نظر از خون قاتل فرزند خود ، محکوم به قصاص نفس را مورد عفو و بخشش قرار دادند و این پرونده پس از ۳ سال با صلح و سازش مختومه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.