کد خبر : 14737
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردین 1399 - 22:20
-

با محوریت رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اولین نشست شورای فرهنگ: عمومی سال ۹۹ در هندیجان برگزارشد

با محوریت رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اولین نشست شورای فرهنگ: عمومی سال ۹۹ در هندیجان برگزارشد

با محوریت رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اولین نشست شورای فرهنگ: عمومی سال ۹۹ در هندیجان برگزارشدبه گزارش خبرنگارما   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی دین شهرستان در فروردین ۹۹ خبر داد. مسعود میرزاپور با اعلام این خبر اظهارداشت : این نشست ، با رعایت

با محوریت رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اولین نشست شورای فرهنگ: عمومی سال ۹۹ در هندیجان برگزارشدبه گزارش خبرنگارما

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی دین شهرستان در فروردین ۹۹ خبر داد.

مسعود میرزاپور با اعلام این خبر اظهارداشت : این نشست ، با رعایت اصول بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا در دفتر امام جمعه برگزار شد.
وی در ابتدای جلسه با گرامیداشت اعیاد شعبانیه افزود: بسیار پسندیده است که با بهره مندی کامل از ماه شعبان، به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته و بر اساس آموزه های دینی و سفارشات پیامبر(ص) و ائمه ی هدی سلام الله اجمعین ، مواسات و همدلی با مستضعفان را در این ماه بی نظیر محقق کنیم.

وی از رئیس، نائب رئیس و اعضای شورای فرهنگ عمومی هندیجان، در به بار نشستن مصوبات سال گذشته این شورا قدردانی کرد.

در ادامه، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) مطالب مهمی در خصوص اهمیت فرهنگ و جایگاه شورای فرهنگ عمومی بیان نمود سپس به تشریح بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خجسته میلاد حضرت قائم(عج)؛ در خصوص مواسات و کمک های مومنانه به خیل عظیم کارگران و نیازمندانی که بر اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده و متحمل مشکلات فراوانی شده اند پرداخت.

حجت الاسلام سید عبدالحمید حسینی با تقدیر از تدبیر حکیمانه مقام‌معظم رهبری در ارایه طرح نیکوی رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در این شرایط حساس، خواستار برنامه ریزی مناسب و موثر جهت حضور حداکثری مسئولین ادارات،کارمندان و شهروندان فهیم و توانمند در اجرا و به ثمر رساندن این طرح خداپسندانه شدند.

وی تصریح کرد: مواسات در دین مبین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است و یاری کردن برادران دینی و اهتمام به امور آنان را مورد تاکید قرآن و عترت(ع) دانست و گفت: بحمدالله حس نوعدوستی و مواساتی که مدنظر دین مبین و شرع مقدس است، در میان مردم ایران تبدیل به یک فرهنگ متعالی و ریشه دار گشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان افزود: طرح مواسات و کمک مومنانه در سه مرحله ۱_ قبل از ماه مبارک رمضان ۲_ در میانه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم آن نیز برای عید سعید فطر در شهرستان انجام خواهد شد و به همین منظور مقدمات کار ، از چند روز قبل شروع شده است.

وی اتکاء اصلی این طرح را مردمی و محله محور عنوان کرد و از همه خیرین، بزرگان و ریش سفیدان طوایف و ادارات و نهادها، ائمه جماعات مساجد و گروهها و هیات های جهادی و مذهبی شهرستان خواست تا در این طرح خداپسندانه مشارکت فعال و موثر داشته باشند.

در این جلسه مصوب گردید فرمانداری هندیجان طی ابلاغیه‌ای از کلیه ادارات بخواهد تا با توجه به توان کارکنان خود،کمک های نقدی یا اقلام معیشتی اهدایی خود را تا ابتدای اردیبهشت ماه ۹۹ به ناحیه مقاومت بسیج هندیجان تحویل داده و گزارش آماری و دقیق آن را به دفتر امام جمعه و فرمانداری ارائه نمایند.

این شورا همچنین به اتفاق آرای عمومی مصوب نمود ناحیه مقاومت بسیج هندیجان افرادی را جهت شناسایی اقشار و خانواده‌های آسیب دیده از جریان شیوع ویروس کرونا به کار گیری نماید تا آمار تفکیکی محله به محله را جهت خدمات دهی بهتر به آنان تنظیم و در اختیار دفتر امام جمعه قرار دهند.

همچنین مصوب گردید فرمانداری هندیجان طی ابلاغیه‌ای طرح حمایت معیشتی از سه‌چرخه داران، کارگران و دستفروشان خرد و باربران بازار را که در جریان شیوع ویروس کرونا امرار معاش خود را از دست داده‌ و بیکار شده اند را به صنف کالای خانگی و کارگران ساختمانی، جاشو ها ،کارگران و باربران لنج ها و شناورهای صیادی_ تجاری بیکار شده بر اثر شیوع ویروس کرونا را به اتحادیه لنجداران هندیجان و شهرداری نیز کارگران روزمزد خود را که احیاناً در ایام شیوع بیماری کرونا بیکار و خانه نشین شده اند را مورد حمایت معیشتی خود قرار داده و گزارش آماری دقیق آن را به دفتر امام جمعه ارسال نمایند.

از دیگر مصوبات این جلسه ،برگزاری نشست با متنفذین و بزرگان طوایف با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولین به منظور تشویق و ترغیب آنها در مشارکت رزمایش مواسات و کمکهای مومنانه بود

خیرنگار/ناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.