کد خبر : 29415
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

اهمیت ورزش در دوران کرونا و پیشگیری از ویروس به قلم حاجت مولایی مربی با سابقه ورزشی

اهمیت ورزش در دوران کرونا و پیشگیری از ویروس به قلم حاجت مولایی مربی با سابقه ورزشی

(اهمیت ورزش دردوران کرونا وپیشگیری ازویروس)     یکی از مهمترین اقدامات جلوگیری از مضرات و معایب بی حرکتی و فعالیت نکردن طی دوران قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروسکرونا انجام ورزش منظم است.در زمان شیوع کرونا ویروس، تحرک بدنی می تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد. کاهش قدرت عضلات و پایین آمدن توان قلبی- عروقی

(اهمیت ورزش دردوران کرونا وپیشگیری ازویروس)

 

 

یکی از مهمترین اقدامات جلوگیری از مضرات و معایب بی حرکتی و فعالیت نکردن طی دوران قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروسکرونا انجام ورزش منظم است.در زمان شیوع کرونا ویروس، تحرک بدنی می تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد. کاهش قدرت عضلات و پایین آمدن توان قلبی- عروقی و ریوی به دنبال بی حرکتی خصوصا در جمعیت مسن و افراد دارای بیماری های زمینه ای است.ویروس کرونا و ترس از مبتلا شدن به آن، در حال حاضر افراد جامعه را به سطح بالاتری از استرس دچار کرده است. پس باید چه کاری انجام دهیم که بتوانیم خودمان را قوی و با نشاط پرورش دهیم، یکی از راههای کم هزینه و با بهره دهی و اثربخشی بالا، ورزش است.ما نباید به دنبال بهانه تراشی باشیم و به خودمان تلقین کنیم که وقت نداریم! فقط به شما توصیه می کنیم روزی ۳۰ دقیقه درروز را به تمرین بپردازید. وقتی یک بیماری علاوه بر سلامت جسمی، به سلامت روانی افراد جامعه نیز اثر می گذارد، دیگر تنها ب عنوان یک بیماری تلقی نمی شود، بلکه یک بحران است که همه افراد جامعه به کمک هم می توانند از آن عبور کنند. ورزش به عنوان یک عامل تاثیرگذار در سلامت جسمانی و روانی می تواند در این امر موثر باشد.بسیاری از شهروندان در کشورهای مختلف جهان این روزها به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا یا به طور کامل در قرنطینه به سر می برند و یا رفت و آمدهای خود را به شکل گستردهای محدود کرده اند. هرچند این تدابیر برای حفظ سلامت شخصی و عمومی در راستای مقابله با بیماری «کوید ۱۹» اتخاذ شده است اما تاثیر آن بر سلامت روحی و روانی افراد در میان مدت و حتی کوتاه مدت کم نخواهد بود.

 

(فوایدورزش در خانه وچگونگی ورزش کردن درخانه در دوران کرونا)

 

حداقل ۱۵۰ ساعت در هفته فعالیت فیزیکی و ورزشی داشته باشند و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند تا به افزایش متابولیسم بدن کمک کند زیرا فعالیت ورزشی علاوه بر اینکه از بیماری‌های قلبی و اسکلتی پیشگیری می‌کند از بروز افسردگی، اضطراب و بیماری‌های روانی هم پیشگیری می کند و با افزایش ایمنی بدن در پیشگیری از کرونا هم موثر است. ورزش کردن نقش مهمی نیز در بهبودی از بیماری و بازتوانی دارد.

 

(وقت شناسی درورزش عامل موفقیت)

 

 

شماوقتی نوبت دکتردارید بسیاردقیق وسرساعت حاضرمیشوید

پس فراموش نکنید مقوله ورزش بسیارمهم میباشد وسعی کنید روزی نیم.ساعت وهفته ای حداقل صدوپنجاه دقیقه در ساعتی مشخص صبح یا عصر به حرکات ورزشی بپردازید که از نان شب هم واجبتر است

جهت لذت بردن از ورزش درخانه میتوانید از موسیقی نیز بهره ببرید ویاحتی همراه خانواده وکودکان دست جمعی ورزش کنید

ورزشهایی مانند رقص، حلقه کمر، حرکات کششی، طناب زدن، پلانک، شنارفتن، درازونشست وانواع حرکات ورزشی دیگر که مینوانید در خانه انجام دهید ویا ازطریق سایتهای ورزش آنلاین ویا جستجو در اینترنت آموزش ببینید

اینجانب حاجت مولائی قهرمان بدنسازی ومربی بین المللی درصفحه شخصی اینستاگرامم تمام حرکات ورزش در خانه رو به اشتراک گذاشتم که همه شما عزبران میتوانیدبامراجعه به صفحه اینستاگرامم که در زیر همین مقاله ذکر شده اکثرحرکات ورزش در خانه رو آموزش ببینید

 

حاجت مولائی قهرمان ملی بدنسازی، مربی بین المللی ومحقق بدنسازی وتغذیه

 

جهت مشاوره اینستاگرام

 

 

@hajat_molaeii

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.