کد خبر : 37894
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 12:16
-

انبارش کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ۳.۹میلیون تُن رسید

انبارش کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ۳.۹میلیون تُن رسید

اهواز – شبکه خبری خوزستان – مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:هم اکنون ذخایر کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ۳.۹میلیون تُن رسیده که معادل ۹۰درصد ظرفیت کل انباری های این بندر راهبردی است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان بهروز آقایی روز پنجشنبه در گفت‌و گو با خبرنگاران رسانه‌ها افزود:باید به سرعت کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره)که بیشتر آنان نهاده‌های دامی از شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های بخش خصوصی هستند تخلیه شوند تا کشتی‌هایی که در لنگرگاه در انتظار پهلودهی هستند محموله های خود را تخلیه کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ٣٧ فروند کشتی حامل ۲.۲میلیون تُن در لنگرگاه مجتمع بندری امام خمینی (ره) در انتظار پهلودهی در اسکله های “فله بار” این بندر هستند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره مدت زمان انبارش برخی از این کالاها در لنگرگاه و انبارهای بندر امام اظهارداشت: برخی از این کشتی‌ها از مرداد ماه امسال در لنگرگاه در انتظار ورود به اسکله هستند و برخی از کالاها از اردیبهشت‌ماه در انبارهای بندر امام خمینی (ره) ذخیره شده‌اند.

به گفته آقایی هم اکنون ۲۰۰هزار تن کالای اساسی در اسکله مجتمع بندری امام خمینی (ره) در حال تخلیه است ولی باید هرچه زودتر کشتی های حامل کالاهای اساسی که در لنگرگاه معطل مانده‌اند تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه برخی کشتی‌های حامل کالای اساسی که روی آب مانده‌اند به دلیل مشکل اسنادی امکان ورود به بندر امام خمینی (ره) ندارندافزود:هنوز تبادلات مالی بین فروشنده و خریدار کامل نشده و باید این فرایند کامل وتایید شود.

آقایی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی ۲ زیر مجموعه آن یعنی امور پشتیبانی دام و شرکت بازرگانی دولتی باید در اقدامی سریع کالاهای انباشت در انبارهای بندر امام خمینی (ره) خارج کنند افزود:وزارت جهاد کشاورزی باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به واردات کالا و خروج آن از بنادر اقدام کند تا تراکم و انباشت کالاهای اساسی رو به رو نشویم.

وی با هشدار نسبت به فساد پذیری این کالاها گفت: این کالاها اگر سریع از انبار خارج نشوند، مشکل آفت و خودسوزی پیدا می‌کنند چراکه کنجاله سویا یک کالای خودسوز است و در گندم و ذرت ، گازی که از آنها متصاعد می‌شود باعث تخریب‌ آنان خواهد شد.

حدود ۸۰درصد حجم کالاهای اساسی از طریق بندرامام خمینی (ره) به عنوان دومین بندر پرترافیک کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان ، وارد می‌شود.

پارسال حدود ۱۷میلیون تُن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) در ۱۲۰کیلومتری جنوب اهواز وارد کشور شد.

۲ سال خشکسالی شدید باعث افزایش حجم واردات کالاهای اساسی به خصوص گندم شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل