کد خبر : 12278
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 - 13:10
-

امید به آینده‌ جوانان

امید به آینده‌ جوانان

یقینا برخی ازجوانان در اجتماع هستند که از روحیه و امید بالایی برخوردارند. اینها این امید زیاد را زمینه پیشبرد اهداف و پیشرفت خود قرار می دهند و از نظر مسئولیت اجتماعی همچون علمی و شغلی پیشرفت می کنند. دربرابر اینها، گروهی هم هستند که همواره روحیه ناامیدی در آنها تبلورکرده است و همه چیز

یقینا برخی ازجوانان در اجتماع هستند که از روحیه و امید بالایی برخوردارند. اینها این امید زیاد را زمینه پیشبرد اهداف و پیشرفت خود قرار می دهند و از نظر مسئولیت اجتماعی همچون علمی و شغلی پیشرفت می کنند.

دربرابر اینها، گروهی هم هستند که همواره روحیه ناامیدی در آنها تبلورکرده است و همه چیز را تاروتاریک می بینند. این گروه، علاوه بر این که همواره ترقی نمی کنند، بلکه دچار پسرفت دائمی نیز هستند.

درجامعه دو گروه وجود دارند: گروهی اشخاصی هستند که جهان اطراف خود را همیشه سبز و روشن می بینند
گروهی دیگر، همیشه تار و سیاه.

قرآن هم همواره روح امید و امیدواری را در عرصه جامعه می دمد تا آن جامعه، جامعه پویا بشود
یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلی أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللهِ

جوانان باید با نگاه دقیق به آینده، توجه به زمان حال، بهره گیری از درس های گذشته و با احترام به دانش و تجربه دیگران، هدف های دست یافتنی زندگی خود را با دوراندیشی و آگاهی انتخاب کنند و با همّت بلند و عزم راسخ و انگیزه سالم به سوی آنها پیش روند.

آینده را با تصمیم، اراده و ایمان به هدف، می توان ساخت، نه با تردید و دودلی.

مردان بزرگ، کسانی هستند که با کوشش های خود تاریخ را دگرگون می سازند نه آنها که  با تکرار اشتباه های دیگران، بخش های تاریک تاریخ را تکرار می کنند.

وضعیتی که اکنون در آن قرار دارید، نتیجه و دستاورد رفتار شما در گذشته است و آینده شما ثمره رفتار امروز شماست. اگر خواهان آینده ای عالی، درخشان و پربار هستید، بکوشید حال خود را بیهوده نگذرانید.

شهرستان هویزه ازنظر آمار جمعیتی دارای جمعیت جوان است وامید به آینده درآنها تبلور کرده و إن شاءالله شاهد حضور آنها درعرصه های مختلف جامعه بااتخاذ تصمیمات درستو اهداف مشخص خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل