کد خبر : 7110
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398 - 8:06
-

استعمار به دنبال تسخیر اندیشه امت اسلامی است

استعمار به دنبال تسخیر اندیشه امت اسلامی است

استعمار به دنبال تسخیر اندیشه امت اسلامی است نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: تلاش استعمار قدیم، اشغال نظامی کشورها بود اما امروزه استعمار نو به دنبال اشغال نظامی نیست مگراینکه برخی از کشورها اتفاق بیافتد بلکه دیگر فکر و اندیشه آن امت را تسخیر می‌کند و نمی‌گذارد که آن امت تفکر کنند. به

استعمار به دنبال تسخیر اندیشه امت اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: تلاش استعمار قدیم، اشغال نظامی کشورها بود اما امروزه استعمار نو به دنبال اشغال نظامی نیست مگراینکه برخی از کشورها اتفاق بیافتد بلکه دیگر فکر و اندیشه آن امت را تسخیر می‌کند و نمی‌گذارد که آن امت تفکر کنند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام‌ حسن مجتبی(ع) در مسجد آیت‌الله شفیعی اظهار داشت: خداوند قبل از خلقت عالم هستی، نور محمد و آل محمد(ص) را تابانده است.

وی با اشاره به این‌که در عالم ارواح وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) معلم همه انبیاء است، بیان کرد: اگر انبیاء به توحید واقعی راه‌ پیدا کردند از مسیر وجود مقدس پیامبراکرم(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که خداوند متعال تعمد دارد که دستورات خود را از زبان پیامبراکرم(ص) به مردم برساند، ادامه داد: براساس آیه قرآن کریم خداوند متعال می‌فرماید که (قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ أَنْ …) یعنی اینکه ای پیامبر تو به مردم بگو.

وی با بیان این‌که براساس روایتی از امام صادق(ع)، برترین عبادت در پیشگاه خداوند متعال، اندیشیدن مداوم و پیوسته است، گفت: همه مصیبت‌های جهان بشری به دلیل کمتر تعقل، تفکر و اندیشیدن است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که همه مصائب عالم هستی در سایه غفلت از معاد است، ادامه داد: اگر مبدا و معاد در زندگی انسان برجسته شود، قطعا بیچارگی‌ها و بدبختی‌های عالم هستی نخواهد بود.

امام جمعه اهواز درباره علت اینکه تفکر درباره خداوند متعال برترین عبادت است، گفت: تفکر غفلت را از انسان پالایش می‌کند و انسان را برای خداوند متعال مهیا می‌کند. بسیاری از اشتباهاتی که از انسان سر می‌زند به دلیل عدم تفکر و اندیشیدن است.
وی با اشاره به این‌که رحمت و محبت خداوند متعال براساس روایت ۱۰۰ جزء دارد، ادامه داد: خداوند متعال یک جزء از این مهربانی را به دنیا فرستاده است و وجود مقدس پیامبراکرم(ص) به عنوان مظهر اتَّم و اکمل صفات خداوند متعال، رحمه للعالمین است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که تفکر باید دائما باشد به این معنا که یک تفکر به تفکر بعدی متصل شود، خاطرنشان کرد: اگر فکر به فکر دیگر متصل و تنور فکر خاموش نشود، محصول خوبی خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان درباره اینکه کدام عبادت مطلوب است، گفت: عبادتی است که شالوده آن تفکر و اندیشیدن باشد‌. تفکر و اندیشیدنی مطلوب است که نتیجه و محصول آن خضوع و عبادت در مقابل خداوند متعال باشد.

وی عنوان کرد: تلاش استعمار قدیم، اشغال نظامی کشورها بود اما امروزه استعمار نو به دنبال اشغال نظامی نیست مگر اینکه برخی از کشورها اتفاق بیافتد بلکه دیگر فکر و اندیشه آن امت را تسخیر می‌کند و نمی‌گذارد که آن امت تفکر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: اگر در عرصه‌های گوناگون علمی رشد کرده‌ایم در سایه فکر کردن و اندیشیدن است. تمام تلاش استعمار این است که قبل از فکر کردن، نیازهای ما را برطرف کند.
امام جمعه اهواز با بیان این‌که در تمام دوران تحریم، گوشی‌های همراه مردم تحریم نشد، تاکید کرد: از این طریق جوان‌های ما را سرگرم‌ می‌کنند تا تفکر و تامل نکنند. عقل زبان مشترک بین ما و مشرکین است یعنی اینکه اگر بخواهیم با مشرکی بحث کرد با آیه قرآن کریم‌ امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به آیه قرآنی قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّهٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ، گفت: اگر قیام برای خداوند متعال نباشد و هدف هوای نفس باشد، نتیجه آن معاویه و برخی از مسائل کشور می‌شود. این آیه قرآن راهنمای استراتژیک نسبت به راهنمایی انسان برای تفکر و اندیشیدن است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: اول قیام برای لله باشد برای تفکر الله است چراکه تفکری که برای خداوند متعال نباشد خروجی آن داعشی شدن است. در تمام چهل سال هرکجا که حرف علما و بزرگان را بر زمین گذاشتیم، ناموفق بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که عزت ایران اسلامی در منطقه و دنیا نتیجه فکر‌ کردن و اندیشیدن است، تاکید کرد: سپاه و ارتش قدرتمند وقتی در برابر حرف امام خضوع و خشوع می‌کند نتیجه آن موفقیت در دل تحریم‌ها است.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.